Mogens Skrevet 3. september 2004 Forfatter #21 Skrevet 3. september 2004 Jøss :o . Det var veldig mye til å være jente synes jeg . Du kan da umulig veie mye . Mogens
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2004 #22 Skrevet 3. september 2004 Ble skikkelig stolt av meg selv og overrasket en gang. Tok sånn knebøy (er det den hvor du sitter og presser beina mot en plate framover?) Klarte i hvert fall å presse 75 (!) kg flere ganger etter hverandre. Og jeg trener aldri. Ellers har jeg vel klart 50 kg i benkepress, men det var tungt! Er 1.58 høy og veier i underkant av 50 kg. Hmm... Viljestyrke har jeg i hvert fall. Push-ups klarer jeg vel 10 stk. *pinlig*. Situps derimot, som jeg tar ofte, tar jeg 100 ca. De eneste markerte musklene jeg har er faktisk på magen. Regner med at jeg kunne blitt en muskelbunt om jeg trente,men gjør det aldri...
Gjest Lady-M Skrevet 3. september 2004 #23 Skrevet 3. september 2004 Ble skikkelig stolt av meg selv og overrasket en gang. Tok sånn knebøy (er det den hvor du sitter og presser beina mot en plate framover?) Klarte i hvert fall å presse 75 (!) kg flere ganger etter hverandre. Og jeg trener aldri. Ellers har jeg vel klart 50 kg i benkepress, men det var tungt! Er 1.58 høy og veier i underkant av 50 kg. Hmm... Viljestyrke har jeg i hvert fall. Push-ups klarer jeg vel 10 stk. *pinlig*. Situps derimot, som jeg tar ofte, tar jeg 100 ca. De eneste markerte musklene jeg har er faktisk på magen. Regner med at jeg kunne blitt en muskelbunt om jeg trente,men gjør det aldri... Benpress heter det. Knebøy er med stang, stående. Men sterk er du vesla! :-)
Mogens Skrevet 3. september 2004 Forfatter #24 Skrevet 3. september 2004 Du trener aldri nei . 75 kilo høres ikke så galt ut, men det skal sies at benpress i maskin og fri knebøy er 2 vidt forskjellige ting. Det vil du finne ut hvis du prøver knebøy en gang. Hvis f.eks. hadde tatt 80 kilo 1 gang i benpress, tror jeg du med sikkerhet ikke hadde tatt mer enn 40-45 kilo i knebøy. Dessuten spiller det stor rolle hvor dypt du går i knebøy. God helg til alle .... Mogens
Gjest Lizbet Skrevet 3. september 2004 #25 Skrevet 3. september 2004 Hvor sterk jeg er..... det vet jeg ikke. Og ærlig talt, jeg tror ikke jeg vil vite det heller! :oops: :oops: :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #26 Skrevet 3. september 2004 Hvis f.eks. hadde tatt 80 kilo 1 gang i benpress, tror jeg du med sikkerhet ikke hadde tatt mer enn 40-45 kilo i knebøy. Dessuten spiller det stor rolle hvor dypt du går i knebøy. Riktig det Mogens, men jeg tror faktisk at en som kun tar 80 kg. en gang i benpress neppe tar 40 kg. i knebøy. Det er som du sier himmelvid forskjell på de 2 øvelsene. Mange som fusker også, det er klart man klarer flere kilo hvis man bare såvidt knikser i knærne (som mange gjør). En "ekte" knebøy er når du minst går ned til låret ligger parallelt med gulvet, helst enda dypere!
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2004 #27 Skrevet 3. september 2004 Glemte å svare selv da :oops: ! Knebøy: 80 kg. 8 ganger, benpressen går til 250, tar det ivaffal! Benkpress: 65 kg. x 10 Pushups: tja, 40 på strake ben. Har mye med egenvekt å gjøre da, når jeg var tyngre (og sterkere) klarte jeg færre.
Mogens Skrevet 3. september 2004 Forfatter #28 Skrevet 3. september 2004 Knebøy er så mangt ja . Tar selv knebøy under 90 grader (som er grensen for godtatt i konkurranser). Da jeg perset, gikk jeg enda lenger ned fordi det var så tungt . Jentene blir bare sterkere og sterkere her inne - for hvert innlegg som går! 80 kilo i bøy 8 ganger er jo helt supert, og at du da tar 250 i benpressen høres nesten enda bedre ut - eller kanskje ikke. Husker en kompis av meg en gang mente han tok det samme som meg i bøy. Han bøyde omtrent ikke knærne husker jeg . Er det ikke snart helg da????????? Mogens
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå