Mogens Skrevet 1. september 2004 #1 Skrevet 1. september 2004 Tenkte jeg skulle gjøre en liten undersøkelse om hvor sterke dere damer er/eller har vært - altså fysisk! Ta for eksempel - knebøy, benkpress og markløft, som er noen av de største øvelsene. Det er selvfølgelig lov å komme med andre fakta, hvis man er særs god i andre ting....... Mogens
Suzy Skrevet 1. september 2004 #2 Skrevet 1. september 2004 Ehm.. hva mener du? Hvor mange eller hvor mange kilo vi tar, eller hva???
Gjest Lady-M Skrevet 1. september 2004 #3 Skrevet 1. september 2004 Hei på deg Mogens. :-) Lenge siden du har vært her nå? Nå driver ikke jeg med styrketrening, men trener for å bygge muskler og det er jo en ganske stor forskjell. Så da vet jeg egentlig ikke hvor mye jeg tar i maksløft. Er ikke så stor da (160 cm og 53 kg) men trener slik: Knebøy, dype (med fristang): 60kg x 6-8 reps x 3 sett Benkpress: 40kg x 6-8 reps x 3-4 sett (svak..) Markløft trener jeg ikke pga skade i korsryggen. Ellers så synes jeg at jeg er ganske sterk i rygg og skuldre/nakke. F.eks: Nedtrekk foran: 55 kg x 6 reps x 3 sett Nakkepress med stang: 20 kg x 8-10 reps x 3 sett Følte meg plutselig litt småharry ved å skrive det her... :oops: Men trening er jo en stor del av livet mitt så da...
Mogens Skrevet 1. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2004 Det velger du egentlig selv , men hvis dette spørsmålet hadde blitt stilt til gutta her, ville alle automatisk tenkt maksløft Mogens
Suzy Skrevet 1. september 2004 #5 Skrevet 1. september 2004 Hm.. jeg trener stort sett bare styrke i sal jeg da, men tar ti kg på stang og repeterer i 3 minutter både markløft (med roing), benkpress og knebøy. I knebøy kan jeg nok legge på litt snart - det er ikke så tungt lenger...
Mogens Skrevet 1. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2004 Hei Lady. Har vært innom "dere" en del, men ikke pålogget - bare lusket i kulissene . Tro det eller ei, men du var den som fikk meg til å lage denne tråden. Ser av bildene dine at du er godt trent Du var ikke så verst sterk i beina nei. Synes ikke benkpressen var så gal heller! Ser sjeldent damer som tar såpass mye i benk. Når det gjelder nedtrekk foran, kan jo den tas på et par forskjellige måter. Hvis du bruker ryggen til å dra med, så er det ganske bra det du har gjort, men hvis du sitter rolig med ryggen og bare bruker armene, så er det VELDIG bra ...... Mogens
aline Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 :oops: aner ikke no om hva jeg tar jeg, men jeg får til mellom 10-15 push-up på tærne!!! Og det er jeg dritstolt av!!! (tar ikke nesa heeeelt i gulvet altså, men går ganske langt ned!!)
Mogens Skrevet 1. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2004 På tærne. Skjønte først ikke helt hva du mente med det , men du mener slik alle gutter tar, og ikke på knærne (regner jeg med). Det var søren meg ikke dårlig! Mogens
Gjest Lady-M Skrevet 1. september 2004 #9 Skrevet 1. september 2004 Hei Lady. Har vært innom "dere" en del, men ikke pålogget - bare lusket i kulissene . Tro det eller ei, men du var den som fikk meg til å lage denne tråden. Ser av bildene dine at du er godt trent Du var ikke så verst sterk i beina nei. Synes ikke benkpressen var så gal heller! Ser sjeldent damer som tar såpass mye i benk. Når det gjelder nedtrekk foran, kan jo den tas på et par forskjellige måter. Hvis du bruker ryggen til å dra med, så er det ganske bra det du har gjort, men hvis du sitter rolig med ryggen og bare bruker armene, så er det VELDIG bra ...... Mogens Takk for det... Holder ryggen ganske rolig når jeg trener nedtrekk, men har ryggen liggende litt skrått bakover, hvis ikke får jeg ikke kontakt. Men si meg en ting, hva er det egentlig med gutter og bein? Det er sjelden jeg ser at gutter trener bein, utenom på de "hardcore" gymene da (Haralds, Grorud osv). Det er ganske mange gutter som har store overkropper og stankelbein....
Mogens Skrevet 1. september 2004 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2004 Det var som jeg skulle skrevet det selv !!! Det er såååå mange som nesten kun trener overkropp, og er da selvfølgelig best i benken. Skjønner ikke at de ikke ser at det ser teit ut! Min beste øvelse "gjennom tidene" er bein - så jeg trener bein i hvert fall Mogens
aline Skrevet 1. september 2004 #12 Skrevet 1. september 2004 På tærne. Skjønte først ikke helt hva du mente med det , men du mener slik alle gutter tar, og ikke på knærne (regner jeg med). Det var søren meg ikke dårlig! Mogens jepp, sånn som gutta gjør det!!
Mogens Skrevet 1. september 2004 Forfatter #13 Skrevet 1. september 2004 Neida . Er kanskje ikke så mye borte i den treningsformen. Etter som jeg skjønner, så gjør du disse øvelsene under en aerobictime?!?!! Hvis du bruker samme vekt på f.eks. bryst som bena, så er det ikke så rart at du må legge på litt der nå. For det første, er man mye sterkere i bena enn i de fleste andre øvelser, og er det ett sted kvinner er sterke, så er det bena. Mogens
Suzy Skrevet 1. september 2004 #14 Skrevet 1. september 2004 Neida . Er kanskje ikke så mye borte i den treningsformen. Etter som jeg skjønner, så gjør du disse øvelsene under en aerobictime?!?!! Hvis du bruker samme vekt på f.eks. bryst som bena, så er det ikke så rart at du må legge på litt der nå. For det første, er man mye sterkere i bena enn i de fleste andre øvelser, og er et et sted kvinner er sterke, så er det bena. Mogens *flirer* Nei - ikke aerobictime, men en time som heter Body Work og som er felles styrketrening med vekter og stang i sal - varer ca 1 1/2 time. Vi løfter i ulike kombinasjoner, raskt og langsomt, etter musikken - oftest en sang pr øvelse (f.eks en sang med markløft og roing) Er betraktelig sterkere i beina ja. Regner med at jeg kommer til å legge på fem kg til der. Syns jeg er ganske sterk jeg. Klarer en halv låt med ti kg på biceps også - før jeg må ned på 7,5 kg...
Mogens Skrevet 1. september 2004 Forfatter #15 Skrevet 1. september 2004 Ja som du skjønner, har jeg 0 peiling på "slik trening"! Vanskelig å forestille seg synes jeg, men hvis jeg skulle tatt knebøy en hel sang, ville det ikke værst såååå mye på stanga . Hvor sterk du er, ser du sikkert på de andre i salen også. Tar de det samme og like lenge??!!! Mogens
Suzy Skrevet 1. september 2004 #16 Skrevet 1. september 2004 Jeg tar mer enn de som startet sammen med meg - men ikke så mye som intruktøren, så jeg er vel sånn passe sterk
Gjest Respect Skrevet 1. september 2004 #17 Skrevet 1. september 2004 En annen ting angående menn og styrketrening jeg har lagt merke til er oppvarming, eller snarere mangelen på denne. Mange som kommer rett inn på styrkerommet og legger på mange kilo uten å varme opp. Dette kan da umulig gi maks uttelling?
Gjest allium Skrevet 1. september 2004 #18 Skrevet 1. september 2004 Tenkte jeg skulle gjøre en liten undersøkelse om hvor sterke dere damer er/eller har vært - altså fysisk! Ta for eksempel - knebøy, benkpress og markløft, som er noen av de største øvelsene. Det er selvfølgelig lov å komme med andre fakta, hvis man er særs god i andre ting....... Mogens Da jeg var ung og vakker (nå er jeg bare og), løftet jeg 8x60 i benkpress, og 8x80 i knebøy. Markløft husker jeg ikke, drev ikke så mye med det. Som du ser, er overkroppsstyrke min sterke side, i motsetning til de fleste jenter. Det kom til nytte da jeg begynte med klatring, selv om jeg aldri ble veldig god, kom opp i 6+ ruter.
Mogens Skrevet 2. september 2004 Forfatter #19 Skrevet 2. september 2004 Når det gjelder oppvarming, så er nok det et kjent fenomen ja. Når det gjelder meg selv, har jeg så begrenset tid at oppvarmingen blir et minimum. Allikevel er det stor forskjell på hvor mye oppvarming jeg trenger. I benkpress for eksempel, begynner jeg rett på 50 kilo, mens i knebøy, som er en "større" øvelse, begynner jeg bare på stanga som er 20 kilo . Allium var ganske sterk da hun var ung da, både i knebøy og benkpress :-) . Mogens
Twigi Skrevet 2. september 2004 #20 Skrevet 2. september 2004 Trener kampsport, ikke vekter. På det meste har jeg tatt 50 push-ups med strak kropp (selvfølgelig) , alternativt har jeg greit 35 strake på knokene. Da var jeg ganske stolt...... Skal herdes, vettu
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå