Gå til innhold

Weekend i Trondheim - Anbefalinger osv?

Anbefalte innlegg

Gjest lisasive
Skrevet

Hei ! Jeg og kjæresten har etterhvert bestemt oss for å  ta en roadtrip til Trondheim på weekendtur. Hvilke sentrale hotell anbefales det? Hva kan vi gjøre på dagtid osv? Vi har tenkt på britannia (mest pga spaavdelinga), scandig nidelven og clarion. 

Jeg er 18, han 20, og vi har veldig lyst til å ta en kveld ut..etter det jeg hører så er det få plasser med 18års grense, noen som vet om noe?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så overskriften at jeg skulle svare her, og anbefale Britannia pga spaet. Veldig kjekt å ha gratis tilgang her som hotellgjest! Jeg bor i Trondheim, og jeg og mannen tok en overnatting som kostet rundt tusenlappen (for 4-5 år siden), da var spa og frokost inkludert. Bestilte på hotellets nettsider. Skal man ha spa utenom hotell er det jo 400 kr per pers.

Ting å gjøre på dagtid: Pirbadet (hvis dere bor på et hotell uten spa, vel å merke), Rockheim. Shopping, Bakklandet-spasertur med lunsj på f.eks. Skydsstationen.

Kan ikke hjelpe med utesteder som er bra for deres aldersgruppe, men det er alltid mange unge folk ute på byen i helgene, så det finnes nok steder :)

Anonymous poster hash: b8b8b...e4f
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler absolutt Britannia! Hvis du skal hit de nærmeste dagene anbefaler jeg pirbadet og rockheim da det er meldt skikkelig drittvær i nærmeste framtid :P du kan jo ta med en paraply og gå på shopping i gågata (nordre), evt en av de mange shoppingsentrene i sentrum :) mange bra restauranter her (blant annet graffiti og t.g.i fridays, og jeg vil si en tur på Egon i tyholttårnet er et must, ikke pga maten men utsikten), åpner også en mathall i prinsenkrysset utenfor Trondheim torg nå hvis du er interessert i det :)

Anonymous poster hash: b499a...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Eneste uteplassen for 18-åringer er Karma, og der det høy fjortisfaktor... Kjempetrangt og svett lokale, aldri plasser å sitte og bare dansing i klynge. Ikke akkurat et sted jeg ville tatt med typen... På Egon på solsiden kan dere sitte hvis det er fint vær da. Ikke akkurat uteplass, men pleier å være godt med liv i helgene om sommeren. Tror faktisk det bare er de to stedene... Men nå er det 1 år siden jeg sluttet å dra på 18-årsplasser så kan hende det har forbedret seg :)

Anonymous poster hash: 5617d...008

Skrevet

Vi bruker så og si alltid å bo på Britannia når vi er i Trhondheim, stortrives :) Veldig kjekt med fri tilgang til Spaet, samt at det ligger så sentralt til midt i sentrum. Men, sist vi var i Trondheim så var vi litt sent ute med å bestille (anbefaler å bestille rom god tid i forveien), så da endte vi opp med Scandic Bakklandet (tidligere Rica Bakklandet). Det var også et kjempebra hotell, og ikke langt å gå fra sentrum. Dessuten så hadde Scandic Bakklandet bedre frokost enn Britannia. 

Utesteder i Trondheim kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med da jeg ikke er på deres alder, så jeg har null peiling. 

Skal dere derimot spise ute så kan jeg anbefale Graffi, og bestille en Graffi spesial til deling. Da får dere ei stor trefjøl med masse forskjellig digg kjøtt (spareribs, kylling, biff, kyllingvinger) og masse snadder tilbehør (og gratis påfyll av tilbehøret). Likedan er det en knallbra italiensk restaurant som ligger på Solsiden og heter Una Pizzeria. Fantastisk gode pastaretter og pizza. 

På Solsiden er det flere restauranter med uteservering. Veldig koselig å sitte ute og ta seg noen glass med god drikke. Kalles ikke Trondheims Aker Brygge for ingenting ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ting å gjøre: Vitensenteret, utsikten, Munkholmen, Rockheim, en av rutene i bymarka (evt. Ladestien), fjordrafting, leie kajakk og padle i Nidelva, Pirbadet. Var det jeg kom på i farten. 

Anonymous poster hash: de3b7...e60
Skrevet

Har bare vært i Trondheim en gang selv, men for lunsj anbefaler jeg Fairytale Cupcakes på det varmeste! Dødskoselig sted, og deilige cupcakes og mat :) Og Egon i Tyholttårnet da, for utsikten sin del.

Skrevet

Eneste uteplassen for 18-åringer er Karma, og der det høy fjortisfaktor... Kjempetrangt og svett lokale, aldri plasser å sitte og bare dansing i klynge. Ikke akkurat et sted jeg ville tatt med typen... På Egon på solsiden kan dere sitte hvis det er fint vær da. Ikke akkurat uteplass, men pleier å være godt med liv i helgene om sommeren. Tror faktisk det bare er de to stedene... Men nå er det 1 år siden jeg sluttet å dra på 18-årsplasser så kan hende det har forbedret seg :)Anonymous poster hash: 5617d...008

Trodde det var 18 på de fleste stedene jeg? Nå kommer jeg såklart ikke på noen navn, men på gossip er det vel det hvertfall?

Skrevet

Sjekk ut Scandic Nidelven hotell (mener virkelig det het Rica før?)! De har vunnet haugevis av priser for frokosten sin. Ellers er Clarion på Brattøra ("Stordalenhotellet" i hvitt og gull) utrolig pent, sikkert veldig fine rom. Har bare vært der på andre arrangementer.

Hvis dere flytter inn på Scandic nidelven bor dere få meter unna "rekka" på solsiden, der det er masse utesteder og restauranter bortover hvor det er mye liv i helgene. Da bor dere også 5 min gange unna nordre (handlegata) og de største kjøpesenterne :)

Ikke dra på Karma (18-årsplassen).

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var 18 på de fleste stedene jeg? Nå kommer jeg såklart ikke på noen navn, men på gossip er det vel det hvertfall?

Gossip finnes ikke lenger (der var det 20-årsgrense). Det har blitt til The Mint og Wildside. Førstnevnte er 20, mens Wildside er 23. Er faktisk bare Karma som har 18-årsgrense dessverre. 

Anonymous poster hash: 5617d...008

Skrevet

Anbefaler å spise på Graffi og Nattergalen. Nattergalen har helt nyydelig biff (Retten heter kokkens biff) :wow: :wow:  Møreste kjøttet jeg noen gang har spist :wow:

Så ville jeg dratt innom sjokoladebutikken i Trondheim som ligger i Thomas Angells gate 12. Og Fairytale Cupcakes som ligger like ved :wow:  Masse gode cupcakes å velge mellom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...