AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Gir dere paracet ved tannfrembrudd? Hvor høy er terskel i såfall før dere gir?Anonymous poster hash: d6729...4fb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Når de første tennene kommer altså... TsAnonymous poster hash: d6729...4fb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Gir KUN medisiner i samråd med en lege. Anonymous poster hash: b2954...5da
Gjest Magdalene Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Har ungene mine vondt, så får de selvsagt smertestillende. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Har ungene mine vondt, så får de selvsagt smertestillende. Men hvor går grensen før du gir de? Syns det er så vanskelig å bedømme når det er påtide å gi. Har selv fått visdomstenner for noen få år siden, og det var i perioder et rent smertehelvette. Så jeg skjønner jo at tenner kam være vondt, og ikke minst, små barn forstår ikke hvorfor de skal har vondt. Har de siste to måndene gitt paracet pga tenner ved ca 5 anledninger, da har han grått rundt en time på natt før han har fått. Men er litt skeptisk til å gi for ofte. Anonymous poster hash: d6729...4fb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Nei, det har vi ikke gjort. Det er ubehagelig, ja, og de små klarer fint å komme seg gjennom det med litt ekstra kos og trøst. Anonymous poster hash: 6e10c...3b6
GammelKaktus Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Har aldri gitt paracet ved tannfrembrudd, men hadde jeg ikke hatt puppen tilgjengelig så hadde han nok fått paracet.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Nei, det har vi ikke gjort. Det er ubehagelig, ja, og de små klarer fint å komme seg gjennom det med litt ekstra kos og trøst. Anonymous poster hash: 6e10c...3b6 Men hvor skal de plages når de kan slippe? TsAnonymous poster hash: d6729...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Men hvor skal de plages når de kan slippe? TsAnonymous poster hash: d6729...4fb Du mener ikke at du skal gi paracet hver eneste gang ungen plages med et eller annet??? Anonymous poster hash: 6e10c...3b6 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Du mener ikke at du skal gi paracet hver eneste gang ungen plages med et eller annet???Anonymous poster hash: 6e10c...3b6 Vel største her på 4 har nesten aldri plagdes av noe. Det siste året har hun hatt feber en gang, og da fikk hun en paracet på de 4 dagene hun hadde feber. Så ja, jeg ser ikke nødvendigvis at det skal bli for mye selv om de får hver gang. Og nå er det ikke snakk om paracet hver gang tenner plager han, men når de plager så mye at det er lang tid med utrøstelig gråt. Og selv tar jeg paracet hver gang jeg har hodepine, som skjer med 1-2 mnd mellomrom. Selv om det kanskje bare sitter i en kveld.Anonymous poster hash: d6729...4fb
Gjest morhjertegod Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Får man ikke kjøpt noe å smøre gommen med til småbarn når de får tenner, som demper ubehaget. Vi brukte i allefall dette til våres barn, hjalp med en gang.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Får man ikke kjøpt noe å smøre gommen med til småbarn når de får tenner, som demper ubehaget. Vi brukte i allefall dette til våres barn, hjalp med en gang. Har gitt det flere forsøk, men har aldri hjulpet hos oss :-/ TsAnonymous poster hash: d6729...4fb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 Får man ikke kjøpt noe å smøre gommen med til småbarn når de får tenner, som demper ubehaget. Vi brukte i allefall dette til våres barn, hjalp med en gang. Det har blitt frarådet å bruke Dentinox nå i nyere tid.Anonymous poster hash: acf85...795
Chiquita Skrevet 3. juni 2015 #14 Skrevet 3. juni 2015 Vi smurte flytende paracet på den aktuelle tannen. Den er lokalbedøvende (prøvde den selv også), og hjelper i mindre doser enn om man skulle gitt en hel dose... Dentinox hjalp heller ikke her
Gjest Magdalene Skrevet 3. juni 2015 #15 Skrevet 3. juni 2015 Men hvor går grensen før du gir de?Anonymous poster hash: d6729...4fb Om de gråter fordi de har vondt, får de paracet/ibux. Om de ikke får sove fordi de har vondt, så får de paracet/ibux. Ser ingen grunn til at de skal ligge der og ha det vondt når vi har noe som funker. 2
KatyP Skrevet 3. juni 2015 #16 Skrevet 3. juni 2015 Om de gråter fordi de har vondt, får de paracet/ibux. Om de ikke får sove fordi de har vondt, så får de paracet/ibux. Ser ingen grunn til at de skal ligge der og ha det vondt når vi har noe som funker. Signerer denne. Greit nok at man ikke skal stappe paracet i ungene i tide og utide. Ikke seg selv heller. Men har barnet det vondt, gråter barnet og ikke får sove etc, gi h*n en paracet. Du selv hadde jo ikke ligget og hatt det vondt? 3
Lillemini Skrevet 3. juni 2015 #17 Skrevet 3. juni 2015 Får man ikke kjøpt noe å smøre gommen med til småbarn når de får tenner, som demper ubehaget. Vi brukte i allefall dette til våres barn, hjalp med en gang. Dentinox frarådes. http://www.dagensmedisin.no/nyheter/advarer-mot-dentinox/ Dessverre, for det fungerer bra. Vi brukte det på første tannen, men sluttet når jeg leste om potensielle bivirkninger. Paracett fungerer også, men vi brukte det bare en gang. Så snart den sluttet å virke var det like vondt, og siden hun er en sånn som griner fra tannen begynner å komme til den er nesten helt ute hadde det blitt enorme mengder paracett om vi skulle ha fjernet alle smerter hele tiden. Hos oss gikk det derfor i kald drikke, saftis, frossen banan og masse trøst og kos.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #18 Skrevet 3. juni 2015 Om de gråter fordi de har vondt, får de paracet/ibux. Om de ikke får sove fordi de har vondt, så får de paracet/ibux. Ser ingen grunn til at de skal ligge der og ha det vondt når vi har noe som funker. Enig! Har mine barn det såpass vondt at de f.eks plages med å sove, så får de smertestillende. Jeg er forsiktig ved feber, da feberen bør få "jobbe" med det den skal, og jeg gir ikke paracet ved minste vondt. Men jeg lar ikke barna mine plages unødvendig heller. Også er det forøvrig lurt å lese litt om hva de advarer mot ved Dentinox. (f.eks her: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Bruk-av-Dentinox-NAF-ved-tannfrembrudd-b%C3%B8r-begrenses.aspx) Det er snakk om at det kan være farlig ved hyppig/langvarig bruk, og hovedsakelig ut fra amerikanske undersøkelser der virkestoffet benzokain finnes i produkter med langt større mengder: 7-20% mot 0,5% som det er i det norske Dentinox. Selvfølgelig bør man prøve andre ting før man tyr til legemidler, men det går fint an å bruke Dentinox en sjelden gang. Anonymous poster hash: 4ef69...b50 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #19 Skrevet 3. juni 2015 Ble noe galt med linken over: http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Bruk-av-Dentinox-NAF-ved-tannfrembrudd-b%C3%B8r-begrenses.aspx Anonymous poster hash: 4ef69...b50
LindaM Skrevet 4. juni 2015 #20 Skrevet 4. juni 2015 Vår er 3 år, og vi gir paracet kun ved høy feber. Ved andre ubehag har det holdt med trøst og kos. Brukte dentinox ved noen anledninger når det var mange tenner som ville ut på en gang, og trøst ikke holdt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå