AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Jeg har betalt egenandel som er på 1500kr i mai. Vurderer en dyr undersøkelse av hunden, jeg har en bevegelig egenandel på 10-15 %. Hvis undersøkelsen koster 9000kr vil det vel si at jeg må betale 900-1350kr. Jeg har normal forsikring, betaler 4600kr/året. Men hva er sjansen for at Agria dekker alt bortsett fra bev. egenandel? Snakk om ,R av hodet til bikkja. Veterinæren har direkteoppgjør med Agria, hvordan fungerer det? Har ikke nubbesjans til å "legge ut 9000kr og få igjen senere". Anonymous poster hash: fb44c...a17
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 MR altså, ikke ,RAnonymous poster hash: fb44c...a17
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Dersom du ikke får svar ved å lese i forsikringspapirene, ville jeg ringt Agria og snakket med dem. Anonymous poster hash: 91186...aac
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Dersom du ikke får svar ved å lese i forsikringspapirene, ville jeg ringt Agria og snakket med dem. Anonymous poster hash: 91186...aac De kunne ikke svare, tenkte noen hadde erfaring. Anonymous poster hash: fb44c...a17
Gjest Gaea Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Hvorfor kunne de ikke svare? Prøv på nytt. De skal da kunne fortelle om dette er noe de er pliktig til å dekke eller ei, slike ting er det ganske vanlig å få godkjent på forhånd. Direkteoppgjør fungerer enkelt og greit slik at du betaler det forsikringen tilsier du skal betale. Har Agria godtatt MR og opplyst om at du kun behøver å betale bevegelig egenandel er det bare det du betaler, du trenger ikke å legge ut for så å få tilbakebetalt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Hvorfor kunne de ikke svare? Prøv på nytt. De skal da kunne fortelle om dette er noe de er pliktig til å dekke eller ei, slike ting er det ganske vanlig å få godkjent på forhånd. Direkteoppgjør fungerer enkelt og greit slik at du betaler det forsikringen tilsier du skal betale. Har Agria godtatt MR og opplyst om at du kun behøver å betale bevegelig egenandel er det bare det du betaler, du trenger ikke å legge ut for så å få tilbakebetalt. Jeg spurte ikke om hvorfor de ikke kunne svare.. Slik jeg forstod det er det noe de vurderer fra gang til gang. Kanskje derfor. Men det er jo ikke første hunden som trenger mr, så de burde jo ha lignende saker å sammenligne med. Anonymous poster hash: fb44c...a17
Gjest Gaea Skrevet 4. juni 2015 #7 Skrevet 4. juni 2015 Jeg spurte ikke om hvorfor de ikke kunne svare.. Slik jeg forstod det er det noe de vurderer fra gang til gang. Kanskje derfor. Men det er jo ikke første hunden som trenger mr, så de burde jo ha lignende saker å sammenligne med.Anonymous poster hash: fb44c...a17 Anbefaler fortsatt å spørre på nytt, er det noen som vet hvorvidt det vil bli dekket av forsikring eller ei så er det jo nettopp forsikringsselskapet. Eneste grunnen til at de er usikre er kanskje hvis de ønsker noen form for dokumentasjon (at det som skal gjøres anbefales av veterinær/forklaring på hvorfor det er viktig eller nødvendig, noe sånt) - men det burde de også greie å gi deg info om eventuelt.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #8 Skrevet 4. juni 2015 Anbefaler fortsatt å spørre på nytt, er det noen som vet hvorvidt det vil bli dekket av forsikring eller ei så er det jo nettopp forsikringsselskapet. Eneste grunnen til at de er usikre er kanskje hvis de ønsker noen form for dokumentasjon (at det som skal gjøres anbefales av veterinær/forklaring på hvorfor det er viktig eller nødvendig, noe sånt) - men det burde de også greie å gi deg info om eventuelt. Ja kanskje jeg kom i prat med en som er litt uvitende. Anonymous poster hash: fb44c...a17
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #9 Skrevet 6. juni 2015 Agria dekker ikke automatisk en MR med mindre det er en nødvendig undersøkelses av hunden! Dette er noe du må snakke med agria om, evt be agria og dyrlegen din snakke sammen slik at de kan bli enige. Ved direkteoppgjør sendes det jo inn først og du betaler kun det agria ikke dekker. Anonymous poster hash: 58b00...e5d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #10 Skrevet 6. juni 2015 Agria dekker ikke automatisk en MR med mindre det er en nødvendig undersøkelses av hunden! Dette er noe du må snakke med agria om, evt be agria og dyrlegen din snakke sammen slik at de kan bli enige. Ved direkteoppgjør sendes det jo inn først og du betaler kun det agria ikke dekker. Anonymous poster hash: 58b00...e5d Ja, det ordner seg sikkert..Anonymous poster hash: fb44c...a17
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #11 Skrevet 7. juni 2015 Hos meg sjekket alltid veterinæren med Agria om de dekket, men jeg hadde katt da. Anonymous poster hash: 21551...499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå