Gå til innhold

Legge sammen to kredittgjeld og få èn god rente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg har gjeld på leasy på 15 000 kr og sparebank1 mastercard på ca 13 000 kr. Vi har betalt ned en god stund og det går jo nedover, men det går litt tregt. Spesielt fordi vi må betale på hver av dem hele tiden. Si at ca halvparten går til å redusere gjelda mens andre halvparten bare betaler rentene eller hva det er forno.

Så vi har lyst til å legge sammen de til èn gjeld, sånn at det vil gå fortere å betale ned på det. Vi har planer om å selge bilen vår snart og ta opp et billån i august for å kjøpe en nyere og mer familievennlig bil. Og da tenker vi det er greit å ikke ha så mange gjeldsnedbetalinger fra før.

Noen som vet hvem vi kan kontakte for å få ordnet dette? Er det selve leasy og sparebank1 vi må betale eller er det et eget selskap som ordner dette?

Håper på positive svar! :)

Anonymous poster hash: 5f40a...a6f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ops! rettelse: Er det selve leasy og sparebank1 vi må kontakte*

Skrevet

Og der glemte jeg å huke av anonym :P jaja..

Skrevet

Får dere ikke feriepenger snart?

Kan dere ikke bare betale det ned da?

Dette er jo småpenger...

Det bekymrer meg veldig at dere bruker tid på å betale ned så små beløp. Og i tillegg skal dere kjøpe bil dere ikke ha råd til (= ta opp billån), et sikkert mye større lån. Hvordan skal dere betale det da?

Om dere ikke klarer å betale ned 28000 kroner på kort tid så bør dere ta en titt på deres økonomiske prioriteringer, for da er det noe veldig galt med forholdet mellom inntekt og utgifter. Slik jeg ser det i alle fall.

• Liker 7
Skrevet

Hør på Pengebingen.

Når dere ikke klarer å betale tilbake 28 000 i løpet av svært få måneder, så har ikke dere økonomi til å kjøpe dere bil, lån eller ei. For bare driftskostnadene på en bil kommer for opp i godt over 1 000 kr/mnd, og da kjører man lite. Og dere har jo ikke økonomi til å kjøpe en relativt ny bil, så dere må kjøpe en eldre bil som dere ikke får billån med pant i bilen på, men som da må finansieres med forbrukerlån, med samme vilkår som på kredittene dere har i dag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye greier dere å betale pr mnd nå da?

Anonymous poster hash: aab00...d6b

AnonymBruker
Skrevet

Får dere ikke feriepenger snart?

Kan dere ikke bare betale det ned da?

Dette er jo småpenger...

Det bekymrer meg veldig at dere bruker tid på å betale ned så små beløp. Og i tillegg skal dere kjøpe bil dere ikke ha råd til (= ta opp billån), et sikkert mye større lån. Hvordan skal dere betale det da?

Om dere ikke klarer å betale ned 28000 kroner på kort tid så bør dere ta en titt på deres økonomiske prioriteringer, for da er det noe veldig galt med forholdet mellom inntekt og utgifter. Slik jeg ser det i alle fall.

Signerer pengebingen!

Hvis dere ikke klarer å betale ned under 30.000 på max 3-4 måneder bør dere ikke ta opp skyhøyt billån etterpå!

Har dere ikke buffer?? Da hadde dere nemlig sluppet å ta opp kredittkortlån.

Anonymous poster hash: ed807...327

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke problemet.

Men jeg skal svare på det du spør om. Leasy gir dere ikke billigere lån. Det er mulig at banken deres kan gi et lån på hele beløpet, men det vil fortsatt være et forbrukslån med høy rente.

Dere kan også legge ut en lånesøknad på www.lendo.no.

AnonymBruker
Skrevet

Glem lendo og alt mulig av kredittkortdrittselskaper.

På Skandiabanken fikk jeg refinansiert kredittgjeld til to forskjellige selskaper på under to minutter. Altså, pengene var på konto innen to minutter.

Effektiv rente 8,30%.

Gammel rente var rundt hhv. 15 og 25%, Sparte 10 000 (det neste året) på de to minuttene:)

Anonymous poster hash: 7382f...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...