Gå til innhold

3500 kcal en dag, neste dag 500

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger jeg på meg dersom jeg spiser 3500 kcal en dag, men neste dag spiser jeg 500, har det egentlig noe å si? 

Anonymous poster hash: df39f...2c3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg mente var om 3500 kcal den ene dagen og 500 den andre dagen, er akkurat det samme som 2000 kcal begge dagene?

Anonymous poster hash: df39f...2c3
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Se på en uke sammenhengende. 500 på en dag er jo ganske lite sånn sett for den dagen, da vil du meget sikkert føle deg trøtt, irritert osv? Er målet vektnedgang så er det kcal inn vs kcal ut, men å ha et sånn ekstremt slingringsmonn fra dag til dag vil nok gjøre forbrenningen og kroppen svært forvirret. Det beste er å legge seg på 1500-2000 hver eneste dag, alt etter hvor mye du trener, hva du veier og hva målet er :-) (er ingen ekspert, tenker bare at det å variere så veldig ikke kan være bra :) )

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er å holde nogen lunde jevnt inntak, men hvis det er snakk om en enkeltstående todagersperiode der du spiser 3500 kcal én dag og 500 neste (og du har en hvileforbrenning på 2000 kcal), så vil du ikke legge på deg, nei.

Anonymous poster hash: 2f1e2...10d
AnonymBruker
Skrevet

Se på en uke sammenhengende. 500 på en dag er jo ganske lite sånn sett for den dagen, da vil du meget sikkert føle deg trøtt, irritert osv? Er målet vektnedgang så er det kcal inn vs kcal ut, men å ha et sånn ekstremt slingringsmonn fra dag til dag vil nok gjøre forbrenningen og kroppen svært forvirret. Det beste er å legge seg på 1500-2000 hver eneste dag, alt etter hvor mye du trener, hva du veier og hva målet er :-) (er ingen ekspert, tenker bare at det å variere så veldig ikke kan være bra :) )

Nei, det stemmer ikke. At man blir litt småbesatt av mat er noe annet, men at man blir trøtt og irritert stemmer i alle fall ikke for de jeg kjenner som kjører 5:2.

Anonymous poster hash: dd184...56b

Skrevet

Forbrenninga går noe ned når kroppen får mindre mat så 3500+500 vil gi større kalorioverskudd enn 2000+2000, alt annet like.

Det finnes fungerende diettopplegg med dager der man spiser lite eller ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...