AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Hei! Har nettopp blitt vegetarianer, men har allerede gått tom for middagsideer. Lurte på om dere har noen tips? Eller generelle mattips så jeg for dekket behovet for alle næringsstoffer jeg trenger osv! Også lurte jeg på en ting til. Magen min tåler veldig dårlig bønner. Blir superoppblåst. Men har hørt at linser skal være letter for magen, kan dette stemme?Anonymous poster hash: c3580...b16
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #2 Skrevet 4. juni 2015 Anbefaler veganmisjonen eller vegetarbloggen for inspirasjon. Forks over knives har også mye bra. Jeg sliter også med å tåle bønner. Jeg holdt standhaftig på i et år med å prøve å venne magen til det, men har måttet innse at jeg ikke kan spise masse bønner uten å bli helt sinnsykt gassete. Linser er bedre enn bønner. Svartøyebønner og svarte bønner er også lettere fordøyelig enn kidneybønner og kikerter. Anonymous poster hash: 35a5d...41f
Pringle Skrevet 4. juni 2015 #3 Skrevet 4. juni 2015 Bare nevner det sånn for alle tilfellers skyld, for dette er du nok klar over, men hell alltid vekk bløtevannet fra bønner, det er det som skaper mest gassproblemer.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Her er tips til å tåle bønner bedre for de som merker det på magen http://www.care2.com/greenliving/avoid-gas-from-beans.html/2 Det står at mungbønner kan være lurt å starte med da det er noe stort sett alle klarer bryte ned. Som sagt over, så er det lurt å kvitte seg med det vannet man bløtlegger bønnene i. Jeg tømmer også ut det jeg koker bønnene i. Anonymous poster hash: dfb7b...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå