Gå til innhold

Hvordan bli glad i å slanke seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er kjedelig å trene og kjedelig å ikke kunne spise det man har lyst på, så hvordan finne motivasjon til å slanke seg? Jeg har ikke fått beskjed av fastlegen at jeg bør slanke meg, men vet selv at det bør jeg.

Anonymous poster hash: 11fc4...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg finner motivasjon ved å finne mange gode og sunne oppskrifter og teste de ut. elsker å stå på kjøkkenet og lage mye nytt! og det å se resultater hver uke, det at buksa strammer litt mindre, jeg orker å gå litt lengre osv! pluss at når jeg spiser så mye bra, så har jeg ikke lenger vondt i magen, ustabilt humør eller får skikkelig sug etter sukker!

vektnedgangen er en god bonus av å ha en sunn livsstil!

lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du begynner å se resultater så syns jeg det er motivasjon nok til å fortsette. Jeg syns det er gøy å nå mål jeg har satt meg. Gøy å kjenne at man mestrer noe. Enten om det er å gå ned i vekt eller lære seg en ny sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan du skal finne motivasjon. Men min motivasjon er vekten. At jeg ser hvor mye jeg går ned hver uke. og jeg eeelsker å slanke meg! Jeg vet nesten ikke hva jeg skal gjøre når jeg skal slutte. haha

Endret av Taklampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg finner motivasjon ved å finne mange gode og sunne oppskrifter og teste de ut. elsker å stå på kjøkkenet og lage mye nytt! og det å se resultater hver uke, det at buksa strammer litt mindre, jeg orker å gå litt lengre osv! pluss at når jeg spiser så mye bra, så har jeg ikke lenger vondt i magen, ustabilt humør eller får skikkelig sug etter sukker!

vektnedgangen er en god bonus av å ha en sunn livsstil!

lykke til

Hva slags mat spiser du? Middager? Hvordan får du smak på maten? Soyaolje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg hjelper det å se på sunne oppskrifter, surfe fitnessbloggen og trening.no, og se på sånne slanke-show a la supersize vs. superskinny, you are what you eat, secret eaters etc. :P Og se på alle typene klær jeg vil føle meg komfortabel med å bruke når jeg når målet mitt:)

Anonymous poster hash: 2b6c7...3e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser mest lavkarbo, så jeg prøver ut baking av lavkarbo knekkebrød, brød, kaker og lignende. middagene er ofte en stor og deilig salat, med alt jeg måtte ønske, soltørka tomater, fetaost, oliven, aioli, eplebiter og mye mer. ved siden av der har jeg noe kjøtt, dette kan være folibakt ørret, grilla sommerkoteletter, paprika fylt med kjøttdeig, tomatsaus og ost, creme fraish gratinerte pølser mm.. maten jeg lager smaker mye, jeg bruker ferske råvarer og lager alt fra bunnen av. jeg kan ikke bruke noen soyaprodukter da jeg er alergisk. men når man bruker rent kjøtt og masse grønnsaker, så smaker maten mye :)

jeg finner mye inspirasjon fra forskjellige blogger og forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg spiser mest lavkarbo, så jeg prøver ut baking av lavkarbo knekkebrød, brød, kaker og lignende. middagene er ofte en stor og deilig salat, med alt jeg måtte ønske, soltørka tomater, fetaost, oliven, aioli, eplebiter og mye mer. ved siden av der har jeg noe kjøtt, dette kan være folibakt ørret, grilla sommerkoteletter, paprika fylt med kjøttdeig, tomatsaus og ost, creme fraish gratinerte pølser mm.. maten jeg lager smaker mye, jeg bruker ferske råvarer og lager alt fra bunnen av. jeg kan ikke bruke noen soyaprodukter da jeg er alergisk. men når man bruker rent kjøtt og masse grønnsaker, så smaker maten mye :)

jeg finner mye inspirasjon fra forskjellige blogger og forum!

Hvilke blogger og forum da? Har du gått mye ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Når du får lyst på noe usunt, eller litt mer mat en det du burde spise. Så stopp, tenk, hva skjer nå. Er jeg sulten, er det andre grunnet til at jeg går i skapet. Finn andre ting en snop og mat, når du vil belønne eller trøste deg selv.

Finn en dag du kan unne deg noe godt, her er det rødvin på lørdager.

Nye treningsklær hjelper alltid.

Når du først kommer i litt bedre form, så blir det morsomere. Når du plutselig får litt markerte muskler, ser midjen blir smalere og rumpa fastere, så skal jeg love deg at du aldri vil slutte.

Masse lykke til, dette klarer du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke blogger og forum da? Har du gått mye ned i vekt?

http://www.kriweb.no

http://carolinebergeriksen.no

http://lavkarbotips.net

lavkarbo.no

også søker jeg av og til bare på google etter f.eks lavkarbo frokost, lavkarbo middag osv :) jeg setter gjerne opp en ukesmeny, har vært litt sløv med dette i det siste, men tenker jeg skal begynne igjen nå snart!

siden april har jeg gått ned 8,7 kg. men jeg har hatt mye å ta av, startet på 112,6 kg og er nå nede i 103,9kg. målet mitt er 99,6 kg til juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør jo være motivasjon nok at legen anbefaler deg å slanke deg ? Regner med at du da enten har eller vil få helseproblemer hvis du ikke gjør noe.

Så bør du jo tenke de hvilken type mat du liker. Er du glad i karbohydrater som i pasta,brød,ris så bør du jo ikke velge lavkarbo feks. 

Virker ikke som om du har veldig mye peiling på mat og hva de inneholder - enten begynner du å lese litt på internett eller melder deg på kurs. Feks.Grete Rode  der spiser du normal sunn mat i nokså normale mengder. Der lærer du de et kosthold du bør leve etter senere også - da kan du spise litt mer.

Det å slanke seg er jo ikke verre enn at du spiser litt mindre enn det du forbruker - så bør det helst være sunn mat , fordi det er bra for kroppen og da kan du sanns. også spise mer mengde mat.

Du bør også finne en treningsform som du synes er gøy - går du turer i litt raskt tempo er jo det også bra for å forbrenne kalorier og forbedre helsen så du trenger ikke å bestige Mount Everest. 

For meg er det motivasjon å trene sammen med andre - trener også med PT og da trenger jeg ikke å være motivert for da blir jeg jo insttruert i hva jeg skal gjøre.  

Ingen vits i å bruke pemger på treningssenter hvis du ikke er sikker på at du kommer til å fortsette å gå der  - såfall beveg deg mer i hverdagen. Det finnes masse tips på styrkeøvelser du kan gjøre gjemme uten apparater. 

Det er egentlig bare å bestemme seg for å sette igang. Motivasjon vil komme etterhvert som du oppnår resultater .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det bør jo være motivasjon nok at legen anbefaler deg å slanke deg ? Regner med at du da enten har eller vil få helseproblemer hvis du ikke gjør noe.

Så bør du jo tenke de hvilken type mat du liker. Er du glad i karbohydrater som i pasta,brød,ris så bør du jo ikke velge lavkarbo feks. 

Virker ikke som om du har veldig mye peiling på mat og hva de inneholder - enten begynner du å lese litt på internett eller melder deg på kurs. Feks.Grete Rode  der spiser du normal sunn mat i nokså normale mengder. Der lærer du de et kosthold du bør leve etter senere også - da kan du spise litt mer.

Det å slanke seg er jo ikke verre enn at du spiser litt mindre enn det du forbruker - så bør det helst være sunn mat , fordi det er bra for kroppen og da kan du sanns. også spise mer mengde mat.

Du bør også finne en treningsform som du synes er gøy - går du turer i litt raskt tempo er jo det også bra for å forbrenne kalorier og forbedre helsen så du trenger ikke å bestige Mount Everest. 

For meg er det motivasjon å trene sammen med andre - trener også med PT og da trenger jeg ikke å være motivert for da blir jeg jo insttruert i hva jeg skal gjøre.  

Ingen vits i å bruke pemger på treningssenter hvis du ikke er sikker på at du kommer til å fortsette å gå der  - såfall beveg deg mer i hverdagen. Det finnes masse tips på styrkeøvelser du kan gjøre gjemme uten apparater. 

Det er egentlig bare å bestemme seg for å sette igang. Motivasjon vil komme etterhvert som du oppnår resultater .

Legen har ikke sagt til meg at jeg bør slanke meg, men jeg vet at jeg bør det. Jeg vet mye om mat. Hva jeg bør spise og ikke, men er vant til å spise det jeg har lyst på. Utfordringen blir å finne sunn mat som smaker godt. Jeg har vært flink til å trene regelmessig, men har dårlig motivasjon nå. Forrige uke ble det ingen trening. Skal på trening i morgen selv om det er gørrkjedelig. Treningen gjør ikke at jeg går ned i vekt så jeg må gjøre noe med kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Havregrøt med honning og blåbær er en stor favoritt i min munn:) Proteinrik yoghurt er også en favoritt.

Til middag spiser jeg mye kylling og svinefilet, og fisk/sjømat minst 2 dager i uka, pluss litt egg. Har primært salat, wok, bakte grønnsaker eller slikt til, ikke så veldig mye ris, pasta osv., uten at jeg kutter det ut. Jeg bruker primært krydder for å sette smak på ting, men spiser også en del lettrømme eller søt chillisaus(obs sukker!).

Anonymous poster hash: 2b6c7...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med ferske grønnsaker og forskjellig krydder er det da ikke noe vanskelig å få smak i maten.

Det jeg spiser nå smaker mye mer enn mesteparten av det usunne jeg spiste før.

Kaloriredusert er jo gjerne å begrense fett og karbohydrater, og erstatte dem med ett variert utvalg grønnsaker.

Anonymous poster hash: 7c353...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har ikke sagt til meg at jeg bør slanke meg, men jeg vet at jeg bør det. Jeg vet mye om mat. Hva jeg bør spise og ikke, men er vant til å spise det jeg har lyst på. Utfordringen blir å finne sunn mat som smaker godt. Jeg har vært flink til å trene regelmessig, men har dårlig motivasjon nå. Forrige uke ble det ingen trening. Skal på trening i morgen selv om det er gørrkjedelig. Treningen gjør ikke at jeg går ned i vekt så jeg må gjøre noe med kostholdet.

Så spis det du har lyst på, da! Bare i mindre mengder og med mer grønnsaker :) Jeg spiser stort sett bare mat jeg synes er skikkelig god.

Hva er det du trener da? Hvis du trener på senter er mitt tips å prøve ut så mange gruppetimer du kan. De pleier å ha mye variert, så det burde finnes noe du ikke synes er helt drepen, i alle fall. Skjønner godt at det er vanskelig å være motivert for noe man synes er hinsides kjedelig. Mine favoritter er aerobic, step, spinning og ymse styrketimer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at folk slanker seg er at slanking på lang sikt virker mot sin hensikt. Folk blir tykkere av sulting. Så hvis man ikke liker slanking, så må man virkelig ikke sulte.

Det eneste som hjelper er å holde kroppen i aktivitet og å unngå drittmat. Da må man også spise mye mat, som igjen gir energi til å bevege seg.

Hvordan bli mer aktiv? Å holde seg unna dette nettstedet er en god start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt nå å sette likhetstegn mellom slanking og sulting, Charlie. Jeg vet du mener det godt, men vi er ikke på 50-tallet lenger!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kjedelig å trene og kjedelig å ikke kunne spise det man har lyst på, så hvordan finne motivasjon til å slanke seg? Jeg har ikke fått beskjed av fastlegen at jeg bør slanke meg, men vet selv at det bør jeg.

lag en graf over vekta di da får du motivasjon

Anonymous poster hash: 236b1...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Vel, ts, du har kanskje litt urealistiske forventninger om du håper å bli GLAD i å slanke deg? Kanskje heller slå deg til ro med at det er noe du må gjøre for helsas del, ferdig med det.

For meg hjelper det også å følge med på forum, lese andres historier, se søppel-tv om vektnedgang. Rett og slett se at andre har greid det. Bruk god tid, gjør små endringer om gangen. Kanskje godteri i hverdagen er det første du bør kutte ut? Kutte på godteri i helgen? Spise en mindre porsjon middag? Du trenger ikke begynne med alt på en gang, men finn ut hvor du har størst forbedringspotensiale, og begynn der, hvis du ikke vil gå drastisk til verks og endre hele kostholdet på en gang.

Grunnen til at folk slanker seg er at slanking på lang sikt virker mot sin hensikt. Folk blir tykkere av sulting. Så hvis man ikke liker slanking, så må man virkelig ikke sulte.

Det eneste som hjelper er å holde kroppen i aktivitet og å unngå drittmat. Da må man også spise mye mat, som igjen gir energi til å bevege seg.

Hvordan bli mer aktiv? Å holde seg unna dette nettstedet er en god start.

Åh, get over it. Å ligge unna drittmat og være aktiv er faktisk ikke nok for alle. Spiser man for mye av sunn mat, så blir man tjukk. Er man tjukk så kan det gjerne være fordi man spiser for mye. Da må man spise mindre. Det er ikke noe hokus pokus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...