Gå til innhold

Noen der hunden kun er den enes ansvar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en hund som har utviklet en alvorlig problemadferd. Jeg vil omplassere, partneren vil ikke omplassere. Jeg kommer til å si at ok, da er det din hund og ditt anvar fra nå. Dvs jeg lufter ikke, mater ikke, steller ikke og har ingenting med hunden å gjøre. Alt det er den andres ansvar.

Noen som faktisk har gjort det slik i praksis når partneren nekter omplassering?

Anonymous poster hash: f0535...1c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det faktisk engang slik at hund er noe som tilhører hele husstanden, og ikke bare enkeltpersoner! Stakkars hunden som er vandt til at du er med på dagligdagse rutiner/gjøremål også skal du plutselig bare kutte den helt ut.. Skjønner ikke logikken i det. Den eneste det går utover er hunden. Hva problematferd er det som gjør at du ikke orker mer?

Anbefaler dere å gå til en dyktig hundetrener/atferdskonsulent og få hjelp, hvis ikke er det best for hunden å bli omplassert. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det faktisk engang slik at hund er noe som tilhører hele husstanden, og ikke bare enkeltpersoner! Stakkars hunden som er vandt til at du er med på dagligdagse rutiner/gjøremål også skal du plutselig bare kutte den helt ut.. Skjønner ikke logikken i det. Den eneste det går utover er hunden. Hva problematferd er det som gjør at du ikke orker mer?

Anbefaler dere å gå til en dyktig hundetrener/atferdskonsulent og få hjelp, hvis ikke er det best for hunden å bli omplassert.

At hunden forsøker å bite meg, og jeg er redd for den. Men det er vel ikke god nok grunn.

Jepp, jeg sa til partneren at hvis vedkommende på mirakuløst vis sitter igjen med masse tusenlapper etter husleien, og andre høye utgifter (mat, klær, utstyr til unger og oppussing av to rom) er betalt skal det punges ut så hunden kan kurses.

Jeg ønsker å omplassere jeg, til noen som vil ha en aggressiv hund som misliker barn, fremmede og andre hunder. Det er genetisk, forresten. Har sett på slektningene hans.

Skrevet

At hunden forsøker å bite meg, og jeg er redd for den. Men det er vel ikke god nok grunn.

Jepp, jeg sa til partneren at hvis vedkommende på mirakuløst vis sitter igjen med masse tusenlapper etter husleien, og andre høye utgifter (mat, klær, utstyr til unger og oppussing av to rom) er betalt skal det punges ut så hunden kan kurses.

Jeg ønsker å omplassere jeg, til noen som vil ha en aggressiv hund som misliker barn, fremmede og andre hunder. Det er genetisk, forresten. Har sett på slektningene hans.

Såpass ja.. Det er jo viktig info som burde stå i hovedinnlegget.. Har dere ikke råd til å hjelpe hunden så bør dere omplassere til noen som kan hund, som er villig til å hjelpe hunden til å bli bedre eller rett og slett avlive. Ikke omplasser den til hvem som helst ihvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Og må legge til at når partneren forsøker å frata en den retten å føle seg trygg i sitt eget hjem, får partneren ta det ansvaret det er å passe på hunden helt selv. Ingen kan tvinge meg å håndtere en hund som forsøker å angripe meg.

Skrevet

Høres det ut som en hund man bør omplassere? Det beste er jo å få en kunnskapsrik og erfaren atferdsspesialist til å komme hjem til dere og se på hunden, og gi dere råd derfra. Og i verste fall avlive hunden hvis ingenting kan gjøres.

AnonymBruker
Skrevet

Høres det ut som en hund man bør omplassere? Det beste er jo å få en kunnskapsrik og erfaren atferdsspesialist til å komme hjem til dere og se på hunden, og gi dere råd derfra. Og i verste fall avlive hunden hvis ingenting kan gjøres.

Ja, dersom partneren (som har satt seg i gjeld) får masse penger til overs på mirakuløst vis, kan vi gjøre det. Eller, ikke jeg da. Jeg har meldt meg ut.

Skrevet

Det blir litt vanskelig å diskutere dette, fordi du høres ut til å være for sint, og for mye i forsvarsmodus, til at det blir særlig løsningsorientert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Riktig, det er en elendig omplasseringsgrunn, da dette bare vil være å belaste hunden ytterligere og forsterke et problem dere kaster fra dere i fanget til noen andre.

Avliv heller dyret, dersom det er aggressivt, en død hund lider ikke, og dersom den kommer fra dårlige linjer er neppe noen andre som kan løse dette. 

Anonymous poster hash: cc2e1...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...