AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Hei! Er ganske nybegynner når det kommer til trening. Bruker foreløpig 30 days shred, og Yoga Meltdown. Aktiviteter ellers er gåturer på grus/skog 1-2 ganger i uka. Er hjemme med en 1-åring. Så til spørsmålet; MÅ jeg ta annenhver dag treningsfri? Ser det er mange som snakker im dette. Øvelsene jeg bruker er lette, og ikke hard styrketrening.Anonymous poster hash: c51fc...485
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 På ingen måte. Så lenge du varierer belastningen er det ingenting i veien for å trene hver dag. Anonymous poster hash: a603e...e4d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #4 Skrevet 4. juni 2015 Nei. Det som anbefales er å ikke trene styrke på de samme musklene to dager på rad. Det du driver med er såpass lett trening at det er null problem å holde på hele uken i strekk. Jeg trener selv 6-7 dager i uken. 3 dager kampsport, 3 dager styrke, og evt en dag løping. Det går helt fint, jeg kjører annenhver økt styrke og noe annet. Anonymous poster hash: cb867...453 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #5 Skrevet 4. juni 2015 Supert! Tusen takk for svar :-)Anonymous poster hash: c51fc...485
Cognizance Skrevet 5. juni 2015 #6 Skrevet 5. juni 2015 I praksis er det så vanskelig å bli overtrent at for alle andre enn folk med helt spesielle personlighetsegenskaper eller med treningsmengder på eliteutøvernivå bare kan gi gass.
King in the North Skrevet 5. juni 2015 #7 Skrevet 5. juni 2015 I praksis er det så vanskelig å bli overtrent at for alle andre enn folk med helt spesielle personlighetsegenskaper eller med treningsmengder på eliteutøvernivå bare kan gi gass. Uten at jeg har tall på dette, så tror jeg nesten ALLE som driver med styrketrening får belastningsskader innen det første året om de ikke lytter til kroppen sin. Med et "program" som 30 day shred, der man gjør det samme mange dager på rad, er det vanlig med overbelastning i leggene osv. Man trenger ikke å ha hviledag annenhver dag, men to ganger i uken feks er nok lurt. Viktigste er å kjenne på kroppen uansett hvilken trening man driver med. Selv har jeg hatt påbegynnende smerter i ledd som kanskje har vært senebetennelse.mda har jeg roet ned øvelser som agiterer nevnte ledd, lagt inn en ekstra fridag eller liknende.
Rainbow Skrevet 5. juni 2015 #8 Skrevet 5. juni 2015 Nei, da hadde jeg klikka! Trener seks-sju dager i uka, men da er noen av øktene rolige. Det viktigste er vel å variere treningen og ikke belaste det samme hele tiden. Jillian Michaels har forøvrig gått ut og sagt at Shred ikke er så bra, siden det er det samme flere dager på rad.
Supraspinatus Skrevet 5. juni 2015 #9 Skrevet 5. juni 2015 I praksis er det så vanskelig å bli overtrent at for alle andre enn folk med helt spesielle personlighetsegenskaper eller med treningsmengder på eliteutøvernivå bare kan gi gass. Uten at jeg har tall på dette, så tror jeg nesten ALLE som driver med styrketrening får belastningsskader innen det første året om de ikke lytter til kroppen sin. Med et "program" som 30 day shred, der man gjør det samme mange dager på rad, er det vanlig med overbelastning i leggene osv. Man trenger ikke å ha hviledag annenhver dag, men to ganger i uken feks er nok lurt. Viktigste er å kjenne på kroppen uansett hvilken trening man driver med. Selv har jeg hatt påbegynnende smerter i ledd som kanskje har vært senebetennelse.mda har jeg roet ned øvelser som agiterer nevnte ledd, lagt inn en ekstra fridag eller liknende. Belastningskade er ikke det samme som overtrening. En kan fint få belastningskader uten at man trener så mye dersom man har f.eks. dårlig bevegelighet eller dårlig teknikk. Det er individuelt hvor mye pause man trenger. Det er også et poeng at man ikke skal ha for mye pause/hviledager. Poenget er jo å ha en liten overtrening slik at kroppen kompenserer og blir sterkere. Det er alt for mange som ikke har noe progresjon i treningsprogrammene sine. Det går helt an å kjenne litt på det. Jeg har f.eks. knebøy på 4 av treningsdagene i uken. og de kommer alltid på dager etter hverandre.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #10 Skrevet 5. juni 2015 Hei igjen! Så fint med mange svar. MANDAG: 30 DS TIRSDAG: yoga- meltdown ONSDAG: 30 DS TORSDAG: yoga-meltdown FREDAG: gåtur LØRDAG: gåtur SØNDAG: gåtur/yogameltdown Dette er som regel "programmet" jeg følger. I helgene er vi mye ute med barna, så trener ikke da. Ser dette greit ut? Er som sagt i meget dårlig form. Trenger å få i gang både styrke og utholdenhet Anonymous poster hash: c51fc...485
Suppemann Skrevet 5. juni 2015 #11 Skrevet 5. juni 2015 Nei. Det som anbefales er å ikke trene styrke på de samme musklene to dager på rad. Det du driver med er såpass lett trening at det er null problem å holde på hele uken i strekk. Jeg trener selv 6-7 dager i uken. 3 dager kampsport, 3 dager styrke, og evt en dag løping. Det går helt fint, jeg kjører annenhver økt styrke og noe annet. Anonymous poster hash: cb867...453 Det er ikke noe problem å trene samme muskelgruppe to dager på rad heller. Restitusjonen forskyves bare. Dette er bekreftet gjennom forskning, og min personlige erfaring tilsier det samme. Trente tidligere fullkroppsprogram opptil 6 dager i uka med glimrende resultater.
Synapomorphy Skrevet 5. juni 2015 #12 Skrevet 5. juni 2015 Lol, nei. If you're not working out, then what is the point of your life? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå