Gå til innhold

Kald matpakke mat til mannen? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger tips og inspirasjon til hva jeg kan lage KVELDEN før å sende med mannen min som matpakke.

Noe sundt, næringsrikt og mettende.

Han tar litt for lett på dette selv, det går enten en pølse på Esso, eller så kjøper han seg  2 rundstykker og en baconost. Dette er jo IKKE mat for en som er borte fra hjemme i mange mange timer hver dag, full jobb pluss en time i pendling hver vei.

Tipset ditt må ikke inneholde nøttter.

Endret av Teardrop
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med brødskiver med pålegg?

Anonymous poster hash: 9d46d...f7a
Skrevet

Mannen min bruker bare å smøre seg noen brødskiver med diverse pålegg på han. Slår av og til ut håret og tar med seg kald pizza eller pizzahorn hvis vi har hatt det til middag dagen før..

Men ellers så må det vel bli f.eks

-salater (kan putte i masse godt som tunfisk, reker, avokado....). Bland i litt cottage cheese og fetaost i olje så blir den ikke så tørr.

-grove baguetter, lag et snitt og fyll på med div pålegg og grønt

-pitabrød med diverse pålegg og litt grønt inni

-omelett med ost, skinke og grønnsaker (smaker godt kald)

-pastasalat

Skrevet

Trenger tips og inspirasjon til hva jeg kan lage KVELDEN før å sende med mannen min som matpakke.

Noe sundt, næringsrikt og mettende.

Han er desverre for sløv selv, det går enten en pølse på Esso, eller så kjøper han seg 2 rundstykker og en baconost. Dette er jo IKKE mat for en som er borte fra hjemme i mange mange timer hver dag, full jobb pluss en time i pendling hver vei.

Tipset ditt må ikke inneholde nøttter.

Polarbrød med no pålegg. Ost, skinke og no grønt?

AnonymBruker
Skrevet

Klarer han ikke å smøre matpakka si sjøl?

Anonymous poster hash: 579ed...069
  • Liker 3
Skrevet

Klarer han ikke å smøre matpakka si sjøl?

Anonymous poster hash: 579ed...069

Han gidder vel ike. Derav han kjøper seg mat i lunsjen

Gjest earlgrey
Skrevet

Bak horn med hvitost og skinke :D

AnonymBruker
Skrevet

Liker å spise middagsrester til lunsj dagen etter, så lager ofte litt ekstra. Tar f.eks. en bit lasagne i matboksen. Stekt ris (fullkornsris eller byggryn), med grønnsaker, kanskje litt stekt egg, og skinke- eller kyllingbiter, dynket i soyasaus eller en annen asiatisk saus. Omelett er godt kaldt. Evt kan du enkelt fiffe opp brødskiva med litt grønnsaker.

Anonymous poster hash: 9070c...f4d

Skrevet

Hva med brødskiver med pålegg?

Anonymous poster hash: 9d46d...f7a

For "kjedelig". Blir ikke spist desverre... :/

Skrevet

Fatter ikke at det alltid skal være noen som slenge spydige kommentarer istedenfor å bare svare på det det blir spurt om. Evt ikke svare noe som helst. Get a life!

• Liker 2
Gjest Saxofon
Skrevet

Fatter ikke at det alltid skal være noen som slenge spydige kommentarer istedenfor å bare svare på det det blir spurt om. Evt ikke svare noe som helst. Get a life!

Det er ingen regler for at man ikke kan reagere på at en voksen mann ike evner å smøre sin egen matpakke.

Mitt tips er lomper fyllt med pålegg.

AnonymBruker
Skrevet

Klarer han ikke å smøre matpakka si sjøl? Anonymous poster hash: 579ed...069

Nei, for å gjøre sånne små, koselige ting for hverandre er jo bare SÅ avlegs......

Ts, synes det er koselig jeg. Men har ikke noe spesielt tips utover de du har fått. :)

Anonymous poster hash: a7ee8...bb3

Skrevet

Det er ingen regler for at man ikke kan reagere på at en voksen mann ike evner å smøre sin egen matpakke.

Mitt tips er lomper fyllt med pålegg.

Har jeg skrevet noe om at han ikke KLARER det selv? Nei, det er noe du har funnet opp inne i hodet ditt!

Nei, for å gjøre sånne små, koselige ting for hverandre er jo bare SÅ avlegs......

Ts, synes det er koselig jeg. Men har ikke noe spesielt tips utover de du har fått. :)

Anonymous poster hash: a7ee8...bb3

Du har skjønt det, jeg vil gjøre det fordi det er "koselig" og fordi mat smaker bedre når man ikke lager den selv. Og ikke minst, fordi jeg synes han fortjener det!

Gjest Saxofon
Skrevet

Har jeg skrevet noe om at han ikke KLARER det selv? Nei, det er noe du har funnet opp inne i hodet ditt!

Du selv som kaller han sløv og at han tyr til enkle og kjappe løsninger.

Men whatever, det er alltid kjekt å hjelpe surpromper.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Syns det er veldig snilt av deg, ts! Syns ikke det er så annerledes enn å stå klar med middagen når ens partner kommer hjem fra jobb, men da er det ikke klaging om at voksne mennesker kan lage middagen sin selv...

Eggerøre og brød, lomper med pålegg (laks, skinke, salat etc), omelett, salat, middagsrester, kjøleskapsgrøt er mine tips.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...