AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Jeg så på nyhetene nå at en ekspert sa at vi bør gå over til å spise insekter som for eksempel maur fordi det blir stadig mer fattigdom i verden. Hva tror dere om det? Jeg hadde nektet. Anonymous poster hash: 7d6b2...4d5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Hvorfor er det verre å spise insekter enn dyr? Anonymous poster hash: b28f6...db0 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Hvorfor er det verre å spise insekter enn dyr? Anonymous poster hash: b28f6...db0 Det er ikke galt, men det er ekkelt. Og det er galt at politikerne skal legge seg opp i hva vi spiser, for eksempel ved å begrense kjøtt i butikkene og tvinge dem til å selge insekter. Anonymous poster hash: 7d6b2...4d5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 "Gresshopper og maur er fulle av vitaminer og proteiner" "Vi kan ikke fortsette å satse massivt på kjøttproduksjon. Vi må tenke annerledes" "Insekter gir faktisk mer protein enn kjøtt i mange tilfeller. Eksempelvis inneholder hundre gram gresshopper opp til 25 gram protein, mens en mørbradbiff inneholder 29 gram protein" "To milliarder av mennesker verden over spiser insekter hver dag" Anonymous poster hash: 7d6b2...4d5
sebastianen Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Hvorfor er det verre å spise insekter enn dyr?Anonymous poster hash: b28f6...db0 Jeg liker ikke insekter, så da spiser jeg ikke det..... jeg liker ikke lam heller, så det spiser jeg heller ikke. 1
Mann 42 Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Jeg må innrømme at jeg ikke har forsøkt meg på å spise insekter noen gang, men som det blir sagt ovenfor, det er ganske vanlig, 20% av klodens befolkning har insekter på menyen hver dag. Hvis alternativene er proteinunderskudd og stekte gresshopper, så går jeg for gresshoppene.
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Så lenge det hives stygge poteter, eter jeg ikke maur
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Det er vel på tide at folk må begynne å innse at vi faktisk må stå opp for den velstanden vi har her og slutte å akseptere av vi skal redusere vår egen levestandard i solidaritet med resten av verden. Anonymous poster hash: 7bf65...14d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Jeg liker ikke insekter, så da spiser jeg ikke det..... jeg liker ikke lam heller, så det spiser jeg heller ikke. Har du smakt insekter da? Anonymous poster hash: 6bbbf...814
Gjest Honeyblossom Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Måtte ha spist en hel maurtue for å bli mett da.
sebastianen Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Har du smakt insekter da? Anonymous poster hash: 6bbbf...814 ja, ellers ville jeg jo ikke visst at jeg ikke liker det. jeg har selvsagt ikke smakt alle, men nok til å bestemme meg. 1
Drizzt Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Jeg så på nyhetene nå at en ekspert sa at vi bør gå over til å spise insekter som for eksempel maur fordi det blir stadig mer fattigdom i verden. Hva tror dere om det? Jeg hadde nektet. Anonymous poster hash: 7d6b2...4d5 Det gir null mening å spise insekter når man har tilgang til mat (med mindre insekter er en vanlig del av menyen som i enkelte land). Hvis det blir fullstendig matmangel der hvor jeg er og jeg ikke får tak i mat, da kommer jeg nok til å skaffe meg proteiner derfra, ja. 1
Gjest Jean Valjean Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 Det er ikke galt, men det er ekkelt. Og det er galt at politikerne skal legge seg opp i hva vi spiser, for eksempel ved å begrense kjøtt i butikkene og tvinge dem til å selge insekter. Anonymous poster hash: 7d6b2...4d5 Det er bare ekelt fordi vi ikke er vant til det,. Blir vi vant til å spise insekter så vil det slutte å være ekkelt. 1
Lutetium 71 Skrevet 3. juni 2015 #14 Skrevet 3. juni 2015 I et kaldt land som norge hadde det nok blitt maurmangel ganske fort, så da måtte vi uansett importert mat. Om vi ikke skal spise de stygge potetene da. Sist gang vi overlevde på poteter og sild var vi dog bare under halvparten så mange mennesker som nå, og da var ikke fiskebestanden overfisket. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #15 Skrevet 4. juni 2015 Norge er storprodusent av mat og eksporterer store mengder fisk og sjømat som vi kan spise selv om det trengs. For uansett hvor mye bøndene måtte late som noe annet kan fisk også spises, men de kan da leve på insekter om de vil. Anonymous poster hash: d686f...6c2 1
Gjest Kaffelattn Skrevet 4. juni 2015 #16 Skrevet 4. juni 2015 Jeg så på nyhetene nå at en ekspert sa at vi bør gå over til å spise insekter som for eksempel maur fordi det blir stadig mer fattigdom i verden. Hva tror dere om det? Jeg hadde nektet. Anonymous poster hash: 7d6b2...4d5 Jeg synes eksperten må rede ut for hva han egentlig vil frem til og hvorfor hans forslag er realistisk og konstruktivt.
Chizue Skrevet 4. juni 2015 #17 Skrevet 4. juni 2015 Maur, gresshopper og termitter smaker faktisk godt da Men det ser ikke så særlig innbydende ut
Mann 42 Skrevet 4. juni 2015 #18 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Norge er storprodusent av mat og eksporterer store mengder fisk og sjømat som vi kan spise selv om det trengs. For uansett hvor mye bøndene måtte late som noe annet kan fisk også spises, men de kan da leve på insekter om de vil. Anonymous poster hash: d686f...6c2 Vi er ikke storprodusent av mat. Vi produserer under halvparten av den maten vi behøver. Så vidt jeg husker er selvforsyningsgraden til Norge på rundt 40%. Så insekter kan bli en del av dietten før du vet ordet av det. Endret 4. juni 2015 av Mann 42
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #19 Skrevet 4. juni 2015 Vi er ikke storprodusent av mat. Vi produserer under halvparten av den maten vi behøver. Så vidt jeg husker er selvforsyningsgraden til Norge på rundt 40%. Så insekter kan bli en del av dietten før du vet ordet av det. Inkludert fisk og sjømat er vi en storprodusent, men bøndene vil jo ikke at vi skal bruke de numrene, de vil ha mer subsidier og høyere tollmurer rundt landet vårt Anonymous poster hash: d686f...6c2 1
Mann 42 Skrevet 4. juni 2015 #20 Skrevet 4. juni 2015 Inkludert fisk og sjømat er vi en storprodusent, men bøndene vil jo ikke at vi skal bruke de numrene, de vil ha mer subsidier og høyere tollmurer rundt landet vårt Anonymous poster hash: d686f...6c2 Jeg tviler sterkt på at fiskeproduksjon kan kompensere for at landbrukets selvforsyningsgrad er på 40%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå