Gå til innhold

enkel eller dobbelseng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel, og driverå kjøper ny seng. Klarer virkelig ikke bestemme meg for enkel eller dobbel. Har ikke kjempestort soverom. Sånn sett greit med enkel. Men når jeg har gjester er det ok å ha dobbel. Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: b12ab...dfe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dobbel, uten tvil! Har ikke hatt enkeltseng siden jeg var sju år og fikk sovesofa med 120-bredde. TIlogmed på hybel med 12 kvadrat til kombinert stue/soverom prioriterte jeg dobbeltseng (150). 

Ikea har jo fine til 140-bredde, der sparer du ti cm. 

Hva skulle du gjort om du møtte en mann og han skulle bli med hjem? Si at du må vente fordi du må kjøpe ny seng før du kan be han på overnatting?

Anonymous poster hash: 62c36...358
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville valgt dobbeltseng :)

140 cm holder i massevis.

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok kjøpt 120, men ser at det kan være lurt med større om du har plass. Men skulle du møte en mann så er jo 120 plenty! 😛

Anonymous poster hash: 371f5...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke enkelseng, men en halvannenseng eller en på 140 går jo fint, da får man god plass, og har plass til :)

Anonymous poster hash: f3e17...138
Skrevet

Jeg klarer nesten ikke sove på en enkeltseng lenger, synes det er så forferdelig lite plass! Har selv 120 seng på et rom som er under 10 kvm, og det går greit når det bare er meg, men hvis kjæresten overnatter er det lovlig intimt, synes jeg. Husker ikke helt bredden vi har hos han, men lurer på om den er 160? Den er i alle fall helt himmelsk! Så; hvis du primært skal sove alene i senga hadde jeg gått for 120, men om du kommer til å ha overnattingsgjester som du vil ha i senga hadde jeg gått for noe større.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt enkeltseng hvis det er plass til en dobbel. 

Skrevet

Det absolutt minste jeg hadde kjøpt er 120! Med mindre du planlegger å være alene livet ut er det dumt å bruke penger på en seng man ikke får plass til to i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte enkelseng (90cm) sist jeg kjøpte ny. Var 32 og "evig singel". Et lite år senere fikk jeg meg kjæreste, og gremmet meg over det valget da. Vi sover sammen i 90-sengen, og greit nok at det er koselig og intimt å ligge tett sammen, men det får da være måte på...  Han har en 120-seng, og det er faktisk helt ok å sove to i. Så jeg ville gått for 120, om du har dårlig plass. 

Anonymous poster hash: fb2db...0cd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte enkelseng (90cm) sist jeg kjøpte ny. Var 32 og "evig singel". Et lite år senere fikk jeg meg kjæreste, og gremmet meg over det valget da. Vi sover sammen i 90-sengen, og greit nok at det er koselig og intimt å ligge tett sammen, men det får da være måte på...  Han har en 120-seng, og det er faktisk helt ok å sove to i. Så jeg ville gått for 120, om du har dårlig plass. 

For å utdype: 

Løsningen vi går for er å kjøpe en ny enkelseng og stripse dem sammen, med dobbelseng overmadrass til. Det er det som er kjekt med IKEA; sengene er faktisk laget for at man skal kunne pusle dem sammen på denne måten. 

Så du kan jo gå for en enkeltseng foreløpig, og så "utvide" senere. 

Skrevet

Jeg valgte dobbelseng (150) da jeg kjøpte seng sist, med tanke om at jeg virkelig kunne breie meg i senga og sove i alle mulige stillinger. Tror ikke at jeg én gang har vært over midten av senga, ligger kun på ene siden. I teorien hadde jeg altså klart meg med ei 75-seng :P Men greit å ha dobbelseng ved overnattingsbesøk, da. Dessuten KAN jeg jo breie meg hvis jeg vil! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...