LadyGirl Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Hei! I dag fikk jeg en bukse i posten, produktet var perfekt hadde det ikke vært for størrelsen. Jeg kunne velge mellom M L XL. Å siden det var en egen måletabell med størrelser så fulgte jeg den såklart for å unngå å få feil størrelse. Men det viser seg nå at den måletabellen var helt feil, for buksen var alt for stor å jeg bestilte i riktig størelse ifølge måletabellen. (å jeg var nøye med målebånd og alt) Er det noen flere som har opplevd dette? Å hvordan ble dette løst? Synes dette er ordentlig trist, har også sendt melding til selger å venter spennt på svar. Om tråden er feilplassert beklager jeg det, håper da at en moderator eventuelt kan flytte tråden?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Det tror jeg du kan se langt etter. Så lenge den er merket riktig med det du bestilte. Så tror jeg du ikke har en sak. Du må se litt ann hva det er du kjøper der. Det som er i fra Kina, har kinesisk str. Da kan en kinesisk XL være en norsk S. Er det fra USA. Kan M være XL i Norge. Da de er svæære der borte. Legg også på en skostørrelse eller to på det du betiller fra Kina. USA osv. er OK der. Men bestilte du en vinterjakke, og fikk en lommekniv. Da kan du klage. Eller gjenstanden er helt knust. Anonymous poster hash: 558aa...f47
LadyGirl Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2015 Det tror jeg du kan se langt etter. Så lenge den er merket riktig med det du bestilte. Så tror jeg du ikke har en sak. Du må se litt ann hva det er du kjøper der. Det som er i fra Kina, har kinesisk str. Da kan en kinesisk XL være en norsk S. Er det fra USA. Kan M være XL i Norge. Da de er svæære der borte. Legg også på en skostørrelse eller to på det du betiller fra Kina. USA osv. er OK der. Men bestilte du en vinterjakke, og fikk en lommekniv. Da kan du klage. Eller gjenstanden er helt knust. Anonymous poster hash: 558aa...f47 Men det stod jo mål med "tall" altså antall cm osv, det var det som var feil her. Da burde jeg stille meg sterkere da?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Send en melding til selgeren og forklar problemet. De pleier å tilby en liten andel av summen tilbake med en gang man sier man er misfornøyd, så kan du si hva du ønsker å få til av løsninger. Anonymous poster hash: cc762...b7f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Men det stod jo mål med "tall" altså antall cm osv, det var det som var feil her. Da burde jeg stille meg sterkere da? Kanskje målene var oppgitt i inch og da kan det jo fort bli litt stort ja Anonymous poster hash: d08ba...f32 1
LadyGirl Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2015 Kanskje målene var oppgitt i inch og da kan det jo fort bli litt stort ja Anonymous poster hash: d08ba...f32 det stod i cm heldigvis.
Gjest Emera Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Jeg har fått noe av kjøpesummen tilbake fra selger på grunn av feil i måltabell. Jeg sendte en høflig melding og det ordnet seg helt fint.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Selvom de har måletabell der er det viktig at du sjekker hvor avsender er i fra. Forskjell på størrelsene i kina, us, eu, australia. XXL i kina er f eks S i eu, uahvneig av hva tabellen dems sier. Anonymous poster hash: cd346...d1e
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Selvom de har måletabell der er det viktig at du sjekker hvor avsender er i fra. Forskjell på størrelsene i kina, us, eu, australia.XXL i kina er f eks S i eu, uahvneig av hva tabellen dems sier. Anonymous poster hash: cd346...d1e Hvordan kan det ha noe å si dersom det står oppgitt hva som er hva i cm?Anonymous poster hash: e5793...def 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Hei! I dag fikk jeg en bukse i posten, produktet var perfekt hadde det ikke vært for størrelsen. Jeg kunne velge mellom M L XL. Å siden det var en egen måletabell med størrelser så fulgte jeg den såklart for å unngå å få feil størrelse. Men det viser seg nå at den måletabellen var helt feil, for buksen var alt for stor å jeg bestilte i riktig størelse ifølge måletabellen. (å jeg var nøye med målebånd og alt) Er det noen flere som har opplevd dette? Å hvordan ble dette løst? Synes dette er ordentlig trist, har også sendt melding til selger å venter spennt på svar. Om tråden er feilplassert beklager jeg det, håper da at en moderator eventuelt kan flytte tråden? Jeg fikk feil størrelse en gang. Det var ikke noe problem å sende varen tilbake og få en ny i en annen størrelse, men dette var England. Det må da kunne gå an å bytte hvis buksen ikke passer, men du må antagelig sende tilbake buksen på egen regning, Anonymous poster hash: 0eeed...a1f
LadyGirl Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 3. juni 2015 Jeg fikk feil størrelse en gang. Det var ikke noe problem å sende varen tilbake og få en ny i en annen størrelse, men dette var England. Det må da kunne gå an å bytte hvis buksen ikke passer, men du må antagelig sende tilbake buksen på egen regning, Anonymous poster hash: 0eeed...a1f Ja frykter det, Hvor mye betalte du for å sende tilbake? Men det går vel etter vekt og størrelse på pakken tenker jeg.
papillion Skrevet 3. juni 2015 #12 Skrevet 3. juni 2015 Selvom de har måletabell der er det viktig at du sjekker hvor avsender er i fra. Forskjell på størrelsene i kina, us, eu, australia. XXL i kina er f eks S i eu, uahvneig av hva tabellen dems sier. Anonymous poster hash: cd346...d1e Heldigvis er en kinesisk cm det samme som en europeisk cm. Selvom man noen ganger kan begynne å lure litt hva disse asiatene driver med. Har skjedd meg før at jeg valgte en størrelse basert på cm oppgitt av selger. Dette stemte ikke, selv med de 2-3 cm feilmåling jeg hadde tatt høyde for ( som var opplyst om på selgerens side). Da skrev jeg bare det til selger, og fikk ny vare , siden den var forholdsvis billig at det var mer lønnsomt for ham å sende ny vare enn å betale porto fra norge først. 1
LadyGirl Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #13 Skrevet 3. juni 2015 Heldigvis er en kinesisk cm det samme som en europeisk cm. Selvom man noen ganger kan begynne å lure litt hva disse asiatene driver med. Har skjedd meg før at jeg valgte en størrelse basert på cm oppgitt av selger. Dette stemte ikke, selv med de 2-3 cm feilmåling jeg hadde tatt høyde for ( som var opplyst om på selgerens side). Da skrev jeg bare det til selger, og fikk ny vare , siden den var forholdsvis billig at det var mer lønnsomt for ham å sende ny vare enn å betale porto fra norge først. Godt du var såpass heldig som til å med slapp å betale for nytt! Det synes jeg var snillt gjort.
Gjest Honeyblossom Skrevet 4. juni 2015 #14 Skrevet 4. juni 2015 Skjønner ikke at det skal være noe problem å få bytta den hvis du forklarer problemet for selgeren. Bare vær forberedt på at du nok må betale for å sende den tilbake og for evt. ny strl.
LadyGirl Skrevet 4. juni 2015 Forfatter #15 Skrevet 4. juni 2015 Skjønner ikke at det skal være noe problem å få bytta den hvis du forklarer problemet for selgeren. Bare vær forberedt på at du nok må betale for å sende den tilbake og for evt. ny strl. Ja driver å forhører meg med selger, men noen selgere er treigere til å svare enn andre
papillion Skrevet 4. juni 2015 #16 Skrevet 4. juni 2015 Godt du var såpass heldig som til å med slapp å betale for nytt! Det synes jeg var snillt gjort. ja, helt klart heldig. Men det måtte noen mailrunder til for å få det til.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #17 Skrevet 4. juni 2015 Hvis selger har oppgitt feil tabell, burde han gi deg pengene tilbake eller ny vare. Jeg har klaget en mengde ganger og i de aller fleste tilfeller har jeg fått kjøpssummen refundert. (Nå har jeg hovedsaklig kjøp veldig billige ting for bare noen dollar riktignok.) Anonymous poster hash: b8965...218
fresia Skrevet 4. juni 2015 #18 Skrevet 4. juni 2015 det er ikke så lett å bli klok på disse Ebay-størrelsene. jeg har bestilt asiatisk XS og det var fortsatt for stort for meg! jeg gikk også etter tabellen og målte meg selv, men neida.. så jeg gidder ikke bestille klær der igjen. heldigvis var det jeg kjøpte så billig at jeg ikke gidder å klage:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå