Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 uker på vei og siden jeg har slitt mye med kvalme pleier jeg å sitte helt fremst i bussen. Da jeg tok bussen her om dagen kom det inn en halvgammel dame og sa kort til meg: "Kan jeg sitte der?" Hun pekte på plassen jeg satt på. Bussen var kun halvfull og alle handicapplassene var ledige. Jeg ble paff og flyttet meg lengre bak i bussen. Da jeg skulle av bussen og stod ved døren ba samme gamle dame om jeg kunne flytte meg siden hun også skulle av. Da kjente jeg at det kokte over for meg. Enkelte eldre damer tror de har førsterett på alt. De oppfører seg som bortskjemte drittunger og klarer ikke å vente på tur. Flere som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: f38de...e49

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, har ikke opplevd det. Hun hørtes spesiell ut og du var bare uheldig som kom ut for akkurat henne.

Anonymous poster hash: 27951...81a
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har opplevd dette. Slik går det når man ikke får pikk på 20 år.

Anonymous poster hash: be90e...fe1
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har opplevd dette. Slik går det når man ikke får pikk på 20 år.

Anonymous poster hash: be90e...fe1

:natti:

• Liker 2
Skrevet

Ja. Jeg har begynt å mislike gamle damer. Vet at ikke alle er sånn, men NOEN tror de har førsterett på alt, er uhøflige, skuler surt på deg, forventer å få ting gratis eller på tilbud fordi de er gamle. Respekterer ikke folk som er yngre i det hele tatt. Ikke at vi unge fortjener så voldsomt mye respekt bare for å være til, men den respekten og høfligheten man vanligvis viser menneskene rundt seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også sett mye av. Gamle damer snakker de yngre generasjonene så veldig ned, alle er så ufordragelige og mangler folkeskikk, men de gamle kjerringene er faen meg verst.

Så et tilfelle der en guttegjeng på 4-5 stykker stoppet opp og lot en eldre dame gå først inn i tbanen selv om de strengt tatt var først. Takken? Jo det var at de skulle se til helvete å komme seg ut av landet HUN hadde bygget.

Anonymous poster hash: 0d1a7...f91

AnonymBruker
Skrevet

Please ikke skjær alle over en kam! Mange ungdommer kan være svært frekke, gidder ikke flytte seg på bussen etc.

Det finnes frekke folk i alle aldre! 

Anonymous poster hash: e2ef5...bde
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 uker på vei og siden jeg har slitt mye med kvalme pleier jeg å sitte helt fremst i bussen. Da jeg tok bussen her om dagen kom det inn en halvgammel dame og sa kort til meg: "Kan jeg sitte der?" Hun pekte på plassen jeg satt på. Bussen var kun halvfull og alle handicapplassene var ledige. Jeg ble paff og flyttet meg lengre bak i bussen. Da jeg skulle av bussen og stod ved døren ba samme gamle dame om jeg kunne flytte meg

siden hun også skulle av. Da kjente jeg at det kokte over for meg.

Enkelte eldre damer tror de har førsterett på alt. De oppfører seg

som bortskjemte drittunger og klarer ikke å vente på tur. Flere som

har opplevd dette?Anonymous poster hash: [acronym="Full

hash: f38de62db17883e0a5d9b9d4b2e40e49"] f38de...e49 [/

acronym]

Hvor gammel kunne denne gamle damen, være?

Kan det tenkes at hun hadde en grunn du ikke kunne se, for å "plage" uten at hun helt kunne forstå at hun gjorde nettopp det, plaget deg?

Hva om hun hadde vært din mor, bestemor eller oldemor, med hjerteproblemer, dårlig syn eller noe annet? Hadde du da blitt like irritert om du hadde vært en tredjeperson som så den eldre damen og den gravide kvinnen utenfra?

Anonymous poster hash: 5b872...55d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva var alderen på damen, ts?

Hvor gammel er man når man er halvgammel, gammel, eldre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva var alderen på damen, ts?

Hvor gammel er man når man er halvgammel, gammel, eldre?

Sikkert rundt 35.  :fnise:

Anonymous poster hash: 58037...a8c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja.. Har veldig mange dårlige erfaringer med gamle mennesker.. Tenkte faktisk å opprette en tråd om det, men gjorde det ikke. Nesten så jeg får et syn på eldre mennesker som ekle gamle krek.

Endret av Lady
Skrevet

Noen blir frekke, men husk at det kan være grunner til det. Ukritisk og uhøflig oppførsel kan være et tidlig tegn på demensutvikling. Hun er kanskje ustø til bens svimmel og vil sette seg fremst for å ikke risikere å ikke få satt seg trygt før bussen er i fatt igjen. Hun vil kanskje sitte nær utgangen fordi hun trenger ekstra tid til å komme seg ut igjen. Hun oppfattet kanskje ikke at du også var på vei ut av bussen. Kanskje blir hun også lett bilsyk. Når de blir eldre og svekket trenger mange litt raushet fra andre når de skal bevege seg rundt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd omtrent det samme. Bussen var ca halvfull, men jeg satte meg helt fremst fordi jeg gikk på krykker etter å ha operert kneet mitt. Så kommer det en gammel dame med en håndholdt koffert, og stopper opp ved siden av meg og sier at hun skal sitte der jeg sitter. Jeg sier versegod, du kan sitte ved siden av meg, da ingen sitter der. Hun sier at hun trenger begge plassene fordi kofferten må ha ene setet. Jeg spørr om hun har betalt for to plasser? Nei, det har hun ikke, men hun SKAL ha plassen min. Heldigvis brøt bussjåføren inn og sier at det er flere andre ledige plasser og at han kunne ta å legge kofferten i bagasjerommet. Ikke faen!! Lagde et skikkelig spetakkel, og bussjåføren ble veldig irritert på henne. Jeg flyttet meg ikke, og kunne selvfølgelig gjort det, men må da være måte på.....

Anonymous poster hash: 255d8...943
Skrevet

Min mormor er en av disse gamle damene som bare spyr galle uansett hvor hun går. Hun har vært sånn siden jeg var liten, og jeg tror ikke hun kommer til å endre seg. Noen mennesker er bare fæle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange middelaldrende og voksne damer er jo veldig frekke mot unge jenter også, da.
Tror de har en slags rett til å baksnakke og mobbe dem, i ekte mobbe-ånd, "fordi det er jo sant".
De er jo "umodne dumme fjortiser" og "små barn" hele gjengen helt til de blir 25.

Anonymous poster hash: 1dcf9...f04
AnonymBruker
Skrevet

Noen blir frekke, men husk at det kan være grunner til det. Ukritisk og uhøflig oppførsel kan være et tidlig tegn på demensutvikling. Hun er kanskje ustø til bens svimmel og vil sette seg fremst for å ikke risikere å ikke få satt seg trygt før bussen er i fatt igjen.

Merkelig som bare hopper til en bestemt konklusjon. Verden er litt mer fargerik enn bare svart og hvit. Jeg skjønner empatien mangler fordi det er veldig klart at mange eldre faktisk har grunner til oppførselen sin. Man ser jo av en del undersøkelser at folk i dag kaller andre for frekke uansett selv om det kan ligge noe annet bak. Da er man ikke særlig vel bevandret når det gjelder hvordan mennesker kan bli. Hva om ts blir sånn en gang? Du har ingen garanti for det. Ville man likt å blitt omtalt som noe negativt da?

Anonymous poster hash: f20b1...345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...