Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Dere voksne med tannregulering!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen voksne her som har eller får fikset underbitt med tannregulering? Jeg selv er litt underbitt å vurderer veldig å få sjekket mulighetene for å få tannregulering. Men er litt redd for at eneste løsning er operasjon... vet ikke om jeg tørr det... :P

Håper noen gidder å svare meg! :)

Anonymous poster hash: 8630c...064

Skrevet

Jeg hadde kraftig overbitt og måtte ha regulering i 5 år. Nå har jeg kun regulering bak tennene for å holde dem i den posisjonen de er. Jeg har alt for liten plass i underkjeven og tennene hadde stått oppå hverandre hadde det ikke vært for reguleringen. 

Jeg beklager, men "litt" underbitt? Hvis det plager deg så mye at du vil ha regulering, be my guest, men det er dyrt, ubehagelig og ikke pent. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kraftig overbitt og måtte ha regulering i 5 år. Nå har jeg kun regulering bak tennene for å holde dem i den posisjonen de er. Jeg har alt for liten plass i underkjeven og tennene hadde stått oppå hverandre hadde det ikke vært for reguleringen. 

Jeg beklager, men "litt" underbitt? Hvis det plager deg så mye at du vil ha regulering, be my guest, men det er dyrt, ubehagelig og ikke pent. 

Man kan jo få regulering bak tennene eller "usynlig" regulering. Dette er ikke stygt. Det er dyrt og ubehagelig, ja, men det er jo verdt det. 

Anonymous poster hash: 0550a...de2

Skrevet

Man kan jo få regulering bak tennene eller "usynlig" regulering. Dette er ikke stygt. Det er dyrt og ubehagelig, ja, men det er jo verdt det. 

Kommer helt an på det, om du kun får bak tennene eller om du må ha foran også. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! jeg tror det er litt, men det er nok til at jeg syns det vises på ansiktet mitt..Det er ihvertfall det jeg føler og ser... :P

-ts

Anonymous poster hash: c3b34...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på det, om du kun får bak tennene eller om du må ha foran også. 

Man kan velge å ha det bak, særlig når det ikke er store korrigeringer. Det er litt dyrere. Overbitt kan selvsagt korrigeres med regulering bak tennene slik at det ikke vises. 

Regulering i voksen alder har blitt vanligere, og da har man også lagt litt mer vekt på det estetiske med det. Nå kan man ha regulering uten at det synes. Det er dyrere, men det er mange voksne som velger dette over den svært synlige metallskinnen foran på tennene. 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha det bak, men har lest om folk som har prøvd det og sier det var som at tungen var fanget i et bur, de klarte ikke spise eller sove.

Anonymous poster hash: 125a7...57a
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha det bak, men har lest om folk som har prøvd det og sier det var som at tungen var fanget i et bur, de klarte ikke spise eller sove.

Anonymous poster hash: 125a7...57a

Det er en tilvenning. :) Sånn er det jo også når det kommer til regulering foran. Flere har vanskeligheter med blant annet å snakke og å spise. 

Skrevet

Helt klart noe man vender seg til. Jeg har regulering bak både oppe og nede, hatt det i flere år, og merker omtrent ingenting til det. Jeg er så vandt til det at det plager ikke meg lenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde regulering oppe og nede. Fikk hvite klosser på, så det var ikke så lett å se det. Nå har jeg limt skinne på baksiden av tennene oppe og nede for å holde de på plass. Angrer ikke på at jeg gjorde det.

Anonymous poster hash: e1117...cc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...