Gå til innhold

Hvor hardt skal jeg prøve å betale ham tilbake?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Long story short, fyren jeg holdt på med i et par måneder er historie. Han betalte et hotellopphold en helg, og jeg har i ettertid bedt fem ganger om kontonummer uten å få det.

Nå er det slutt og jeg vil egentlig bare gjøre opp dette. Virker det rart å mase enda mer?

Anonymous poster hash: 26daa...c15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fortsatt å mase til du fikk kontonummeret. Kan være vanskelig å få en følelse av at han er helt ute av livet ditt hvis du sitter og føler at du skylder han noe. Er bare rett og rimelig å mase på han.

Skrevet (endret)

Fem ganger? La det være. Han har fått mange sjanser til å få din halvdel av det, og det virker ærlig talt ikke spesielt viktig for ham å få tilbake de pengene, tross alt.

Han har telefonnummeret ditt fremdeles, så han kan be om de pengene senere om han plutselig vil det.

PS! Du KAN sende en siste sms til han der du understreker noe sånt som at "dette er siste sjanse til å få tilbake pengene, få kontonummeret nå, eller glem det". DA har han iallefall fått beskjed.

Endret av Million
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte en siste e-post nå. Får se om han svarer. Liker ikke følelsen av å skylde noen noe, selv om jeg riktignok har betalt andre ting.

For å presisere; de fem gangene jeg har spurt tidligere var mens vi datet. Svarer han ikke nå, får det bare være.

• Liker 3
Skrevet

Skriv "Jeg ber om kontonummeret ditt så jeg kan overføre penger. Det er siste gang jeg spør, hva er kontonummeret ditt? :) " og så gidder du ikke spørre flere ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

Han bor i UK, så skrev enkelt og greit:

Hey (navn)

You never sent me the amount for the Copenhagen Island Hotel or the payment details. Could you do that please?

Thanks,

Mitt navn

Enkelt og greit. Rimelig skuffa over den typen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

De pengene er tydeligivis ikke særlig viktige for han, da hadde han svart.

Skjønner ikke helt krisen - det hadde vært verre om det var han som skyldte deg penger, men nektet å svare når du etterlyste de :P Dette ville jeg bare droppet.

Endret av Clarity
AnonymBruker
Skrevet

Han vil sikkert ikke at du skal betale.ham tilbake fordi det var han som gjorde det slutt? Kanskje han har dårlig samvittighet eller noe.

Anonymous poster hash: 227cd...48a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det slutt.

Skrevet

Jeg har en venninne som holder på  på en tilsvarende måte, og jeg skjønner at motivet er å holde kontakten gående. Er det noe av motivet?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vil bare betale ham. Jeg som slo opp

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe svar foreløpig. Hører jeg ikke noe, blir det ny veske i helga ;D

• Liker 1
Skrevet

Tipper han hadde lyst å spanderer jeg... noen er jo sånn. Og at det ble slutt betyr ikke så mye. Hadde jeg spandert noe i et forhold, så ville jeg ikke bedt om pengene tilbake etterpå, og avslått om jeg fikk tilbudet om tilbakebetaling. Dere hadde kanskje en fin tur.

Kjøp deg noe fint i stedet. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...