Petalouda Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skal en uke til Hellas, hvor mye euro trenger jeg å ha med meg? Jeg drikker ikke alkohol, skal ikke shoppe noe særlig og jeg skal ikke på noen utflukt, bare sole meg, bade og spise godt. Jeg skal bo på et hotell der jeg ikke trenger taxi til noe, og det er ingen måltider inkludert. Hva tror du?
funginger Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 300-350 euro skal vel holde hvis du ikke skal bruke noe særlig. Bruk kort evnt. ta ut penger der nede, ikke noe vits i å ta ut penger her i Norge.
Petalouda Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2015 350 euro er ca 3000 kroner. Tenker du at jeg trenger så mye? Det er nesten fem hundre kroner pr dag.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Det avgjørende her er hva du definerer som "spise godt"? Om du skal spise på hotellet eller tilsvarende turistfeller så går det endel penger til mat. Og den maten er neppe særlig god. Om du har tilgang til lokale spisesteder kan du spise godt for 30-40 euro dagen. Om du har tilgang til kjøkken og en lokal butikk/marked og lager 1-3 måltider selv (eventuelt ikke setter krav til mat utover å bli mett) så kan du nok leve på mye mindre. Spiser du ute ville jeg brukt som hovudregel 10 euro per måltid, det dobbelte til middag. Men da utfordrer du det å spise godt, for du må nok plukke av det billige på menyen.Anonymous poster hash: 97faa...371
Gjest Honeyblossom Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Hadde ei venninna som var i Barcelona for litt siden og hun brukte rundt €350 på en uke. Hun var som deg, gjorde ikke noe spesielt bortsett fra å dra på stranda og spise ute hver dag.
sirenas Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Ca 50 euro dagen burde holde for mat og dill & dall!
Petalouda Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skal ikke noe "dill og dall". Det er supermarked rett utenfor døren der jeg kan kjøpe brød, pålegg, frukt og ellers alt man finner i en dagligvarebutikk. Det er ikke restaurant på hotellet. Man går lett inn til byen og finner alt fra standard greske restauranter og litt mer eksklusive steder, og steder som type pizzaplasser og den slags, burgere og nuggets og sånt.
Gjest gloria Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Jeg skal ikke noe "dill og dall". Det er supermarked rett utenfor døren der jeg kan kjøpe brød, pålegg, frukt og ellers alt man finner i en dagligvarebutikk. Det er ikke restaurant på hotellet. Man går lett inn til byen og finner alt fra standard greske restauranter og litt mer eksklusive steder, og steder som type pizzaplasser og den slags, burgere og nuggets og sånt. Neivel, men du burde vel kanskje legge deg på 300-350, i tilfelle du plutselig må ha noe "dill-dall" (myggmiddel f.eks.)? Bedre å ha litt i bakhånd, enn å må leve på et minstebudsjett.
Petalouda Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2015 Neivel, men du burde vel kanskje legge deg på 300-350, i tilfelle du plutselig må ha noe "dill-dall" (myggmiddel f.eks.)? Bedre å ha litt i bakhånd, enn å må leve på et minstebudsjett. Joda, jeg er enig i det Poenget mitt med tråden var å se hva folk vanligvis la seg på, jeg har ingen planer om å leve på sparebluss med medbrakte leverposteibokser, jeg ville bare se hva folk mente var vanlig Jeg tenkte mellom 300 og 400 euro et sted selv, men venninnen jeg skal reise sammen med mener at 200 holder lenge. Derfor lurte jeg på hva andre mente
Gjest gloria Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Joda, jeg er enig i det Poenget mitt med tråden var å se hva folk vanligvis la seg på, jeg har ingen planer om å leve på sparebluss med medbrakte leverposteibokser, jeg ville bare se hva folk mente var vanlig Jeg tenkte mellom 300 og 400 euro et sted selv, men venninnen jeg skal reise sammen med mener at 200 holder lenge. Derfor lurte jeg på hva andre mente 200 vil jeg si er liltt knapt. 300-400 er realistisk. Hun overlever helt klart på 200, men da må en snu litt på kronene, og det er ikke så gøy på ferie.. Husk at f.eks. fiskemiddager/skalldyr i Hellas er dyrere. De typiske greske rettene er ofte rimelige (mousaka, stifkado), pluss pizza, pasta og gyros. Siden krona er svak så får en jo også mindre for pengene enn før. Det kan også være smart å ha i bakhodet. Solsenger er ikke alltid heller gratis
Petalouda Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2015 Hei igjen, jeg brukte 570 euro på turen, inkludert taxi til 30 euro, gaver for rundt 100 euro og medisiner for rundt 25. Prisnivået har steget siden jeg var der for ett år siden, så det var greit å ha med seg litt ekstra Venninnen min brukte omtrent det samme, selv om hun ikke trengte medisin. 1
Gjest gloria Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Hei igjen, jeg brukte 570 euro på turen, inkludert taxi til 30 euro, gaver for rundt 100 euro og medisiner for rundt 25. Prisnivået har steget siden jeg var der for ett år siden, så det var greit å ha med seg litt ekstra Venninnen min brukte omtrent det samme, selv om hun ikke trengte medisin. Hvordan var det og få tatt ut kontanter i minibanker?
Petalouda Skrevet 16. juni 2015 Forfatter #13 Skrevet 16. juni 2015 Hvordan var det og få tatt ut kontanter i minibanker? Det var ikke noe problem. Vi hørte jo om at det kunne være vanskelig, leste nyheter her hjemme og sånn, men det var ikke noe problem i det hele tatt. Fikk litt bedre kurs der enn hjemme også, betalte rett under ni kroner euroen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå