Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte barna deres å få ukelønn?

Hvor mye fikk de?

Måtte de gjøre noe for å få ukelønnen, og i så fall hva?

Anonymous poster hash: 265b0...9f7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine starter på ungdomsskolen. 100 kroner i uka.

De får alt de trenger ellers, så dette er penger som de kan "sløse" med , på det de vil! :)

AnonymBruker
Skrevet

Mine starter på ungdomsskolen. 100 kroner i uka.

De får alt de trenger ellers, så dette er penger som de kan "sløse" med , på det de vil! :)

Det synes jeg er alt for sent. Selv startet jeg med ukelønn en gang i barnehagen. På ungdomsskolen fikk jeg 1000-1200 kr i måneden (fast beløp, ble endret etterhvert) som skulle dekke alt nødvendig og unødvendig. Ville jeg feks ha en ny vinterjakke, måtte jeg planlegge det. Nå må jeg selvsagt legge til at jeg var ferdig med mesteparten av vokse-perioden, så hadde alltid klær som passet hvis jeg mot formodning var dårlig på å planlegge. Er 28 i dag, så dette er med andre ord en del år siden

Anonymous poster hash: 32fd2...b11

AnonymBruker
Skrevet

Våre får 50,- kr i uka frem til de er 10 år, 100,- kr uka frem til ungdomsskolen, også får de disponere barnetrygden fra de begynner på ungdomsskolen. Denne får de utbetalt en gang pr mnd sånn at de skal bli vant til at det er sånn pengene kommer i arbeidslivet og at de derfor må disponere deretter.

Vi har seks barn spredt over alle disse stadiene og det fungerer helt fint :).

Anonymous poster hash: ed003...72d

Skrevet

Fikk aldri uke/månedslønn av pappa før jeg begynte å jobbe selv, fikk heller penger litt etter som jeg trengte. Men gjorde ting i huset, ryddet og vasket og passet på at all oppvask var gjort før han kom hjem fra jobb.  

Skrevet

En gang tidlig på barneskolen fikk jeg 25kr i uka for å huske å ta med gymtøyet hjem(haha).

Synes det kommer an på hvor mange oppgaver man har. Jeg hadde ingen og forventet heller ikke ukelønn. Jeg synes man skal få penger hvis man gjør oppgaver utover f.eks. å ta ut og inn av oppvaskmaskinen, henge opp tøy, sette på maskin, rydde sitt eget rom og sitt eget rot, etterhvert lage middag i blant. 

Man kan kanskje få 100kr i uka for å vaske badet ellerno? 

Som barn synes jeg det var best å få det jeg trengte av klær og sånt når jeg trengte det. På vgs burde man få seg jobb uansett(synes jeg).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...