Gå til innhold

Jeg har gått ned ti kilo, men er så kvapsete..!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var 88 kg, er nå 78, ved hjelp av kcal-underskudd og gåturer. Jeg skal ned 6-9 kilo til, men ønsker meg fastere kropp. Hva anbefaler dere?

Anonymous poster hash: aa79c...f21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tung styrketrening. Muskler er faste. Fett og løs hud disser. Vil du bli stram, må du få deg muskler. 

Anonymous poster hash: 1b6e0...998
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar😃

Er utrent, så er 30 days shred en grei plass å begynne?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nåja, om du er helt utrent så.. Men for å bygge muskler er ikke dette noe særlig. Da må du gå for tyngre saker. Starting strength er et glimrende program for nybegynnere som skal bygge muskler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Starting strength? Er det treningsvideo? På youtube?

Ts

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Starting strength er et treningsprogram. Ikke en video. Google det, så finner du programmet. Ikke noe du kan gjøre hjemme med mindre du har godt utstyr.

30 days er jo helt ok, men hva skal du gjøre etter de 30 dagene? Som nybegynner i styrke er man så heldiig at man kan nyte godt av nybegynnereffekten, det vil si at man vil merke de gode resultatene de første månedene man trener. Det er litt dumt å "kaste bort" den effekten på middelmådige programmer som 30 days, HVIS man har tenkt å trene skikkelig styrke etterpå, og ønsker raske resultater. Men for andre er 30 days en trygg vei inn til styrketreningen. Og andre igjen bare holder seg på 30 days-nivået. Vi vet jo ikke hva du trenger for å bli fornøyd.

Du vil jo også bli mindre kvapsete når du går mer ned i vekt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Starting strength? Er det treningsvideo? På youtube?

Ts

Nei. Det er et styrkeprogram. Det bygger på øvelser som knebøy, benkpress, markløft og roing. Du trenger tilgang til vekter for å gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet

Var 88 kg, er nå 78, ved hjelp av kcal-underskudd og gåturer. Jeg skal ned 6-9 kilo til, men ønsker meg fastere kropp. Hva anbefaler dere?

Sjekk ut fitnessbloggen.no og deres guide for styrketrening for nybegynnere. Dersom du ikke har noen erfaring med tung styrketrening anbefaler jeg deg å investere noen kroner i en god PT eller få en kompetent venn til å vise deg.

Anonymous poster hash: c2cf9...b05

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

Ts

Og det som er så fint med å være utrent er at det ikke skal så mye til for å se resultater. :)

AnonymBruker
Skrevet

Og det som er så fint med å være utrent er at det ikke skal så mye til for å se resultater. :)

PS: Sykt bra med ti kg ned!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk dere!😃 Vurderer pt sterkt, er interessert i å gjøre dette skikkelig. Veldig motivert nå, trodde aldri jeg skulle komme under 80 kg igjen...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS, men lurte litt på om noen kan svare meg på dette istedetfor at jeg oppretter en helt ny tråd om det.

TS har gått ned ti kg (kjempe bra jobba, TS!). Jeg skal også gå ned en del kg, men lurer på om det da kan være greit å ta styrketrening etter en utholdenhetsøkt? F.eks powerwalk 60 min, og så styrketrening 20-30 min etter det igjen? 

Vil det eventuelt forebygge den "kvapsete" huden? :) 

Anonymous poster hash: 9f294...24a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke TS, men lurte litt på om noen kan svare meg på dette istedetfor at jeg oppretter en helt ny tråd om det.

TS har gått ned ti kg (kjempe bra jobba, TS!). Jeg skal også gå ned en del kg, men lurer på om det da kan være greit å ta styrketrening etter en utholdenhetsøkt? F.eks powerwalk 60 min, og så styrketrening 20-30 min etter det igjen?

Vil det eventuelt forebygge den "kvapsete" huden? :)

Huden blir kvapsete når den blir for stor!

Det å trene styrke er for å gå saktere ned i vekt, erstatte fett med muskler og la huden få bedre tid på seg til å følge etter.

Anonymous poster hash: ce7f6...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Huden blir kvapsete når den blir for stor!

Det å trene styrke er for å gå saktere ned i vekt, erstatte fett med muskler og la huden få bedre tid på seg til å følge etter.

Anonymous poster hash: ce7f6...8fe

Ja, men da får man jo ikke kvapsete hud hvis man trener styrke når man går ned i vekt da :)

Bare det jeg lurte på, egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Om målet "bare" er en fastere kropp så kan man komme langt med 30-day shred og tilsvarende programmer, det viktigste for å bli kvitt fett i et kort og til dels mellomlangt perspektiv er likevel mer intensiv kondisjonstrening, gjerne intervaller. Men du bygger hverken noe særlig styrke av det eller større volum av det, til det må det som andre sier tyngre styrketrening til. 

Anonymous poster hash: 1c72f...8ac
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar

Ts

Nei, det er ikke bra å starte på et opplegg som har et perspektiv på 30 dager. Gå til et treningsstudio, få et opplegg der du trener de fleste musklene i kroppen, og sett i gang. Du skal ha et perspektiv på resten av livet, ikke 30 dager.

• Liker 1
Skrevet

Styrketrening gjør at musklene hovner opp og dermed blir større og harde - den effekten kommer ganske umiddelbart, så lenge man tar i.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men da får man jo ikke kvapsete hud hvis man trener styrke når man går ned i vekt da :)

Bare det jeg lurte på, egentlig.

Man kan ikke unngå løs hud hvis vekttapet er stort, uansett hvor mye styrke man trener.

Anonymous poster hash: c9fb2...aaa

Skrevet

Man kan ikke unngå løs hud hvis vekttapet er stort, uansett hvor mye styrke man trener.

Anonymous poster hash: c9fb2...aaa

Amen!! Om man er 100 kilo overvektig og skal erstatte alt det overflødige fettet med muskler for å holde skinnet stramt...lykke til med det, liksom!

Skrevet

Jeg synes 30 days er en super introduksjon til et sunnere og mer aktivt liv.

Prøvde det for fem år siden, før det hatet jeg å trene, trodde sunn mat var litt ekstra kinakål i kebaben eller hvitløkspulver i posesuppen. Men etter den måneden med 30- days shred begynte jeg å jogge flere ganger i uken, kjøpte inn vekter til styrketrening (og bruker de), lager god og sunn mat fra bunnen av. Nå i det siste har det blitt for mye sjokolade osv, så jeg har gått opp i vekt igjen, men har trener fortsatt og spiser sunne måltider.  

Så om man ikke trener fra før, synes jeg det er bedre å starte med dette programmet enn å skulle lese seg opp på alskens styrkeøvelser og utførelsen av dem, kjøpe massevis av forskjellig utsyr man kanskje ikke kommer til å bruke. Det er mye  sette seg inn i som nybegynner. Her får man prøvd lette versjoner av mange baseøvelser og følt hvordan det er å bli støl, tenke at man ikke klarer en repitisjon til- men så gjør man det alikevel osv. Og kanskje blir hektet:) Da fortsetter man jo treningen etter den måneden er over. Når man kanskje ser man har fått en strammere kropp, liker mestringsfølelsen og at man får brukt kroppen. Da synes jeg det er rarere å stoppe treningen og gå tilbake til gamle vaner etter programmet er over.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...