AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Hei, alle flinke kosthold - og treningsmennesker! Jeg skal ha eksamen i kroppsøving på fredag, og stiller meg svært i tvil til hvilken idrett jeg skal velge! Kan velge mellom: - Fotball - Volleyball - Basketball - Innebandy - Badminton - Dans - Turn - Håndball - Orientering - Friidrett - Freesbee - Skøyter (?) Jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg skal velge. Jeg har grei kunnskap om alle, ettersom jeg har lest i boka og funnet ut av regler osv. Allikevel er jeg usikker fordi jeg eier ikke koordinasjon! Eller utholdenhet, for den saks skyld... Hva mener dere er "lettest" å få god karakter i? Jeg vil på ingen måte ha hjelp til selve eksamen da jeg kan lese meg til det selv, men jeg vil gjerne ha litt råd og tips om noen er villige til å gi det? Anonymous poster hash: 6b0fb...29c
Høhø Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Er det praktisk eksamen? I såfall, utøver du noen av sportene? Da tar du den du kan best. Hvis ikke så er orientering relativt lett, så lenge du kan lese kart.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Er det praktisk eksamen? I såfall, utøver du noen av sportene? Da tar du den du kan best. Hvis ikke så er orientering relativt lett, så lenge du kan lese kart. Praktisk/muntlilg. Den praktiske delen teller 2/3 av karakteren. 15 min på del 1 (idrett), 15 min på del 2 (egentrening) og 15 min på del 3 (muntlig utspørring). Del 2 og del 3 har jeg ganske sikret, men del 1 har jeg ingen anelse om. Orientering er vel å finne ut av hvor man skal ift et kart? TS Anonymous poster hash: 6b0fb...29c
Leini Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Men hvis man velger feks badmington fremfor en mer krevende idrett så er det vel kanskje enda vanskeligere å imponere?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Men hvis man velger feks badmington fremfor en mer krevende idrett så er det vel kanskje enda vanskeligere å imponere? Det er en del regler i Badminton også, spesielle håndgrep man skal ha og regler for hvor høyt man skal slå ballen. Om du og jeg skulle spilt Badminton, hadde jo ikke reglene vært så nøye (mer uoffisielt), men på eksamen så må man virkelig ta hensyn til reglene og håndgrep. Jeg kan en del om Fotball, men er ikke flink til å spille det. Jeg har ikke god koordinasjon når det gjelder ballsport, men hvis jeg leser mer nøye oppunder fotball, kan jeg klare en grei karakter da? Jeg vil jo forklare regler, offside, banehalvdeler osv (fotball er jo såpass allmenn kunnskap at det burde gå greit). Eventuelt Volleyball. Det er jo ikke like mange regler som i Fotball og andre ballsporter, og jeg kan kanskje være flinkere i det. Kroppsøving-eksamen legger stor vekt på det praktiske, hvordan man trener og hvordan man utfører idretten man har valgt. Jeg kunne også velge Aerobic (som jeg glemte å nevne), og det har jeg jo gjort mange ganger. Da kan jeg jo bare øve på det før eksamen. Huff, vanskelig å velge altså... Hilsen TS. Anonymous poster hash: 6b0fb...29c
Leini Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Det er en del regler i Badminton også, spesielle håndgrep man skal ha og regler for hvor høyt man skal slå ballen. Om du og jeg skulle spilt Badminton, hadde jo ikke reglene vært så nøye (mer uoffisielt), men på eksamen så må man virkelig ta hensyn til reglene og håndgrep. Anonymous poster hash: 6b0fb...29c Regnet med at det var nok en del mer regler på det enn vanlige nabolag-matcher Men takk for et mer utfyllende svar. Håper du finner ut av det og at du greier deg veldig fintpå eksamen
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Regnet med at det var nok en del mer regler på det enn vanlige nabolag-matcher Men takk for et mer utfyllende svar. Håper du finner ut av det og at du greier deg veldig fintpå eksamen Haha, beklager om jeg virket som en bedreviter, jeg er bare for "inne i" stoffet nå til å ta en mer uformell tone... Tusen takk! Noen flere som har erfaringer, tips eller råd og komme med? Anonymous poster hash: 6b0fb...29c
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Driver du med en sport da? hva er du flink i? Vel, jeg har spilt fotball og gått på dans. Har NULL erfaring med Basketball osv. Men det er sikkert for sent å koordinere en dans nå, to dager før eksamen... så det er ikke så greit. Eventuelt fotball da, men jeg er ikke flink i det. Friidrett kanskje? Hilsen TS Anonymous poster hash: 6b0fb...29c
gjest 321 Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Vel, jeg har spilt fotball og gått på dans. Har NULL erfaring med Basketball osv. Men det er sikkert for sent å koordinere en dans nå, to dager før eksamen... så det er ikke så greit. Eventuelt fotball da, men jeg er ikke flink i det. Friidrett kanskje? Hilsen TS Anonymous poster hash: 6b0fb...29c Hvilken sport som er enklest å få god karakter i, kommer jo helt ann på hva du er flink i. Hvis du er usikker kan du eliminiere bort de sportene du virkelig Ikke er flink i, så står du igjen med litt færre alternativer enn den lista? Hva står du igjen med da?
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #11 Skrevet 4. juni 2015 Hvilken sport som er enklest å få god karakter i, kommer jo helt ann på hva du er flink i. Hvis du er usikker kan du eliminiere bort de sportene du virkelig Ikke er flink i, så står du igjen med litt færre alternativer enn den lista? Hva står du igjen med da? Volleyball. Det er en helt OK ballsport for min del, og har alltid syntes det var moro å spille på vgs og u.skolen, så jeg tror nok jeg velger det Takk for svar, alle sammen! Kryss fingrene for en god karakter i morgen Anonymous poster hash: 6b0fb...29c
Nanami Skrevet 4. juni 2015 #12 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har hørt at dans er lett på få bra karakter i, for du skal lage en egenkomponert dans, og som regel blir man stoppet etter 10 sekunder. Men da bør man jo hvertfall ha litt rytme og fantasi. Jeg hadde strøket glatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå