Gå til innhold

Sommerbryllup, uformelt, men pent antrekk. Hva i alle dager skal brudeparet ha på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger bryllup og er begge enig i at vi ikke ønsker et stivt bryllup med galla som dresskode. Vi ønsker et mindre formelt, men likevel pent kledd. Hva slags klær det er vil jo sikkert variere med hva gjestene mener er pent, men uansett..hva skal vi ha på oss?

Jeg vet at jeg vil ha kjole. Jeg er litt usikker på om jeg vil ha kort eller lang, men heller mot kort (dvs til knærne eller rett under knærne). Kan gjerne være en kjole med farge, trenger ikke å være hvit eller kremfarget. Jeg har ikke lyst å bruke veldig mye penger på kjolen, helst en tusenlapp, men om det ender med opp med 1500-2000 kr er også okei (men ikke 3000 kr eller mer). 

Min samboer bruker ikke kjoler, hun trives virkelig ikke i det. Så det ville sett utrolig merkelig ut, selv på den dagen vi gifter oss. Jeg ser for meg bukse og kanskje skjorte, det er noe slikt hun har på seg ellers hvis det ikke skal være vanlige klær. Men vi vil jo begge ha noe penere enn normalen. Til henne er jeg vel mer interessert i hvor hen kan man få noe sånn? Å gå på en butikk med dress til mannfolk er jo poengløst, hun har jo helt andre former enn en mann, men det er ikke så mye pent i vanlige butikker (synes vi). Her kan det gjerne brukes rundt samme pris som til meg eller litt mer, men fortsatt ikke veldig høy sum. Vi ønsker egentlig ikke å bruke så mye penger på oss selv, men heller mer på mat, drikke o.l som gjestene kan få noe ut av. 

Tips? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det fins mange fine dressbukser til damer! Jeg personlig ville kanskje prøvd å sett på noe fra f.eks. Filippa K eller Samsøe Samsøe? De pleier å ha mange fine, tenker det hadde vært fint med en bukse i lyst stoff, hvit/blå/fersken? Mange skjorter som hadde passet til det. De har mye på Zara og, viss dere ikke allerede har utelukket det. 

Anonymous poster hash: b9a88...554
  • Liker 2
Skrevet

Det fins mange fine dressbukser til damer! Jeg personlig ville kanskje prøvd å sett på noe fra f.eks. Filippa K eller Samsøe Samsøe? De pleier å ha mange fine, tenker det hadde vært fint med en bukse i lyst stoff, hvit/blå/fersken? Mange skjorter som hadde passet til det. De har mye på Zara og, viss dere ikke allerede har utelukket det. 

Anonymous poster hash: b9a88...554

Takk for svar begge to! Skal ta en titt, det er ikke de butikkene vi normalt handler på, så har egentlig ikke tenkt over de som et alternativ. Nå har vi jo fortsatt god tid på oss, men greit å undersøke litt iallefall.

Jumpsuit er nok ikke et alternativ, jeg tror ikke jeg hadde klart å overtalt henne til å gå i sånn :fnise: 

Men takk for godt forslag!

AnonymBruker
Skrevet

Hør gjerne med bankansatte/advokater/meglere i området hvor dere bor, de går stadig i dame-dresser og bør ha gode tips på hvor man finner pene dresser.

Anonymous poster hash: a317a...4a9
AnonymBruker
Skrevet

Hør gjerne med bankansatte/advokater/meglere i området hvor dere bor, de går stadig i dame-dresser og bør ha gode tips på hvor man finner pene dresser.

Anonymous poster hash: a317a...4a9

Går man virkelig inn hos en bank/advokatkontor/megler og spør hvor de ansatte har kjøpt klærne sine? 

Anonymous poster hash: 3036e...3de

• Liker 8
Skrevet

Går man virkelig inn hos en bank/advokatkontor/megler og spør hvor de ansatte har kjøpt klærne sine? 

Anonymous poster hash: 3036e...3de

Jeg skal innrømme at det kommer jeg nok aldri til å gjøre, det blir for merkelig for meg rett og slett. Kan heller spørre de jeg kjenner som har jobber hvor de bruker litt mer formelle klær, men skal vel alltids klare å gå innom nok butikker til å finne ut hvilke som egner seg best..:)

Skrevet

Ricco Vero har dresser/drakter til kvinner. Mener jeg har sett noen som er hakket mer pyntet enn standard kontor-outfit.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det går også f.eks. ann å få skreddersydd en fin skjorte til forloveden din, i matt silkestoff f.eks. slik at den blir ekstra fin. Fine dressbukser har andre kommet med gode forslag til hvor man får kjøpt :) En elegant blazer kan jo også løfte antrekket hennes :)

Om du er på leting etter inspirasjon til din egen kjole, søk på tea length prom dress pg tea length cocktail dress på google, da kommer det opp mye fine kjoler i forskjellige farger og stiler, som er under kneet/midt på leggen. Kan hjelpe med inspirasjon til hva slags type kjole du ønsker deg hvertfall :) Jeg anbefaler forøvrig også http://www.honeypieboutique.co.uk/, der kjøpte jeg min egen brudekjole, de kan farge kjolene i masse forskjellige farger og er behjelpelige med å customize også. Min kjole var spesialdesign (mitt eget design, de modifiserte en av kjolene deres til slik jeg ønsket), jeg bestilte også custom underskjørt + rush fee (jeg var seint ute...) og jeg betalte vel mellom 2500 og 3000 til sammen om jeg ikke husker helt feil. Kjolen er i kjempegod kvalitet, ordentlig tykk og fin sateng, de var veldig hyggelige og hjelpsomme, svarte på mail fort osv. Jeg valgte en standard størrelse, og den satt perfekt på meg, men du kan også sende inn dine egne mål :)

Endret av Auri
Skrevet

Det går også f.eks. ann å få skreddersydd en fin skjorte til forloveden din, i matt silkestoff f.eks. slik at den blir ekstra fin. Fine dressbukser har andre kommet med gode forslag til hvor man får kjøpt :) En elegant blazer kan jo også løfte antrekket hennes :)

Om du er på leting etter inspirasjon til din egen kjole, søk på tea length prom dress pg tea length cocktail dress på google, da kommer det opp mye fine kjoler i forskjellige farger og stiler, som er under kneet/midt på leggen. Kan hjelpe med inspirasjon til hva slags type kjole du ønsker deg hvertfall :) Jeg anbefaler forøvrig også http://www.honeypieboutique.co.uk/, der kjøpte jeg min egen brudekjole, de kan farge kjolene i masse forskjellige farger og er behjelpelige med å customize også. Min kjole var spesialdesign (mitt eget design, de modifiserte en av kjolene deres til slik jeg ønsket), jeg bestilte også custom underskjørt + rush fee (jeg var seint ute...) og jeg betalte vel mellom 2500 og 3000 til sammen om jeg ikke husker helt feil. Kjolen er i kjempegod kvalitet, ordentlig tykk og fin sateng, de var veldig hyggelige og hjelpsomme, svarte på mail fort osv. Jeg valgte en standard størrelse, og den satt perfekt på meg, men du kan også sende inn dine egne mål :)

Takk for tips :) Skal ta en titt på den nettsiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...