Gå til innhold

Irritert på dårlig utvalg i norske butikker. .

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja..jeg ser på f.eks Only og Vero Moda sine hjemmesider og de har virkelig mye bra. Men jeg ser ikke noe av dette i butikkene her! Er bare sånn high waist dritt og sånn..

Anonymous poster hash: cbd51...589

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok bare de største filialene som har fullt sortiment. Dvs. i de største byene.

Anonymous poster hash: 19d73...810
Skrevet

Selv synes jeg mange butikker er alt for like i stilen.

• Liker 13
Skrevet

Hvis du bor nær Oslo, anbefaler jeg å stikke innom flagship-store'n til de forskjellige butikkene.

Skrevet

Er i grunn enig.

• Liker 1
Skrevet

Er i grunn enig.

Stort sett samme farger og samme fasong på plagg i de store kjedebutikkene

Skrevet

Veldig enig! Og var de ikke like, så blir de det.. Handla mye hos ASOS før, for eksempel, men nå synes jeg de stort sett har det samme som H&M o.l.

Skrevet

Stort sett samme farger og samme fasong på plagg i de store kjedebutikkene

Kan nevnes at jeg ikke liker å ha klær som det går femti av på dusinet.

Kjede butikker fra England, etc kan jeg strekke meg til - for det er mye bedre utvalg uansett og ikke noe alle i den knøtte byen jeg bor i har.

Skrevet

Muligens litt på siden av tema, men jeg kom på en historie fra mange år siden.

En mann jeg kjenner var så oppgitt over kona og døtrene når de skulle handle klær. Det hendte ganske ofte at de kom tomhendte tilbake fordi de ikke fant noe. "Hvordan kunne de si at de ikke fant noen klær, butikkene er jo fulle?"

Skrevet

Og alle butikker tar kun inn det som er trendy, og da kan det i perioder bli vanskelig å finne helt klassiske plagg som alltid burde være greit å få tak i. Husker mamma for noen år siden slet verre med å finne en enkel, hvit bluse til en begravelse. Alle hvite bluser var gjennomsiktige, hadde blonddetaljer eller noe annet som gjorde dem upassende for anledningen. Det endte med en svart genser til slutt, ingen hvit bluse var å oppdrive.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og alle butikker tar kun inn det som er trendy, og da kan det i perioder bli vanskelig å finne helt klassiske plagg som alltid burde være greit å få tak i. Husker mamma for noen år siden slet verre med å finne en enkel, hvit bluse til en begravelse. Alle hvite bluser var gjennomsiktige, hadde blonddetaljer eller noe annet som gjorde dem upassende for anledningen. Det endte med en svart genser til slutt, ingen hvit bluse var å oppdrive.

Butikker som Zara osv har jo en basic avdeling med klassiske og tidløse plagg. Han vanskelig for å tro at det skal være så vanskelig å finne hvit skjorte. 

Anonymous poster hash: b57dd...f99

Gjest Margit Spat
Skrevet

Kan nevnes at jeg ikke liker å ha klær som det går femti av på dusinet.

Kjede butikker fra England, etc kan jeg strekke meg til - for det er mye bedre utvalg uansett og ikke noe alle i den knøtte byen jeg bor i har.

Der har du nok svaret. 

Bor du på et lite sted blir det mindre utvalg. Så enkelt er det. Du kan ikke forvente å finne Oxford street på Fagernes, liksom. 

Skrevet

Butikker som Zara osv har jo en basic avdeling med klassiske og tidløse plagg. Han vanskelig for å tro at det skal være så vanskelig å finne hvit skjorte. 

Anonymous poster hash: b57dd...f99

Vi bor ikke i Oslo, så Zara utgår, og den gang hadde ikke H&M her en avdeling med klassiske plagg, men nå har de en liten en som kanskje kunne hatt om behovet hadde dukket opp igjen. Ikke alle bor i de største byene som har tilgang på alt, så jo, det var umulig å oppdrive en hvit bluse den gangen. Det er helt latterlig at butikkene på mindre steder velger bort basisplagg til fordel for trend, det burde være mulig å få til en balanse.

Skrevet

Jeg syns det er irriterende med alle polyesterklærne butikkene tar inn.  :glare:

Jeg går inn i butikk, finner kul bluse eller skjørt, kjenner litt på den, njaaa skeptisk, finner lappen og leser "100% polyester".

Og dette gjelder ikke bare billigbutikker. Gidder ikke å betale 1500 kr for polyester uansett hvem sitt navn som står på lappen i nakken.

• Liker 13
Skrevet

Der har du nok svaret. 

Bor du på et lite sted blir det mindre utvalg. Så enkelt er det. Du kan ikke forvente å finne Oxford street på Fagernes, liksom. 

Det forventer jeg heller ikke. Men, det er mye likt i de vanlige kjedene du finner i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gremmes over skoutvalget, jeg. Jeg synes skobutikkene nå har 70% sandaler (hallo, det er 7 grader ute!!), 20% ballerinasko (som jeg ikke kan bruke fordi jeg har hovent fotblad som tyter ut over skoen..), og resten converse eller type lakksko-fest-pumps. Det å finne noen gode hverdagssko er jo klin umulig. 

Anonymous poster hash: 2bb57...bc7
  • Liker 4
Skrevet

Jeg gremmes over skoutvalget, jeg. Jeg synes skobutikkene nå har 70% sandaler (hallo, det er 7 grader ute!!), 20% ballerinasko (som jeg ikke kan bruke fordi jeg har hovent fotblad som tyter ut over skoen..), og resten converse eller type lakksko-fest-pumps. Det å finne noen gode hverdagssko er jo klin umulig. 

Anonymous poster hash: 2bb57...bc7

Nah, det er mye å se til sandaler nå ja, men herregud som det kryr av sneakers! De er overalt, og alle er likedanne... De derre Adidasgreiene som er hvite, Nike Air og mørkeblå New Balance. Ballerinasko og pumps har alltid vært der, og tar i grunnen ikke mer plass nå som det er sommersesong enn det de gjør rundt jul (glitrende pumps all the waaay, yay...).

Enig i de over som sier at utvalget i butikk suger. Jeg har alltid vært opptatt av å finne fine klær og opprettholde en egen stil. Føler ikke det er mulig lenger, for det er akkurat det samme i alle butikker! Og jeg er ikke fan av denne "høy hals men åpen mage" stilen. Dør hver gang jeg prøver å finne en topp, og alle er for korte.

Gjest Lalalala59
Skrevet

Vi bor ikke i Oslo, så Zara utgår, og den gang hadde ikke H&M her en avdeling med klassiske plagg, men nå har de en liten en som kanskje kunne hatt om behovet hadde dukket opp igjen. Ikke alle bor i de største byene som har tilgang på alt, så jo, det var umulig å oppdrive en hvit bluse den gangen. Det er helt latterlig at butikkene på mindre steder velger bort basisplagg til fordel for trend, det burde være mulig å få til en balanse.

Zara sender. :)
Gjest Keikolina
Skrevet

Enig, var på utkikk etter noe lignende selv, alt var faen i meg gjennomsiktig eller maGe topper som ikke jeg har kropp til å gå i! #//^£€_$#$^&**
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er irriterende med alle polyesterklærne butikkene tar inn. :glare:

Jeg går inn i butikk, finner kul bluse eller skjørt, kjenner litt på den, njaaa skeptisk, finner lappen og leser "100% polyester".

Og dette gjelder ikke bare billigbutikker. Gidder ikke å betale 1500 kr for polyester uansett hvem sitt navn som står på lappen i nakken.

HELT enig!! Polyester er det verste jeg vet!! Det gjør shopping så mye vanskeligere :( hva er galt med bomull og silke liksom?

Anonymous poster hash: 4156c...804

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...