AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1 Skrevet 3. juni 2015 Er ute etter et xtra par joggesko, som fortrinnsvis skal brukes til korte lufteturer med hunden på bar asfalt, små turer hit og dit, i bilen osv. Fra før har jeg asics gel-nimbus 14 og 17, som jeg bruker til turer i skig og mark, jogging osv, dvs de er begynt å bli ganske møkkete og de stinker, derfor brukes de kun til tur. Nå har jeg funnet asics gel-nimbus 16 på nettet i barnestr, til bare 450 kr, seriøs norsk sportsbutikk altså. Lurer på om det er noen forskjell på damesko og barnesko? Barneskoene går helt til str 40, jeg bruker str 37.. Er det ok å bestille barnesko? De er ca 60-65% billigere enn voksen-skoene, og jeg skal bare bruke dem til "pent", dvs ikke jogging i terrenget, ikke jogging på asfalt, ikke fjellturer osv, bare vanlige hverdagsjoggesko. Og synes det er dumt å betale 1300 kr for et par sko jeg ikke skal trene i. Vil ikke gå i sportsbutikken å spørre, da vil de garantert prakke på meg dame-modellen.. Noen kloke hoder som vet om det er noen forskjell på barn/dame? Til den bruken jeg har listet opp, har allerede 2 par i samme merke jeg bruker til trening og fjellturer... Er 165 høy og 68 kg om det betyr noe...Anonymous poster hash: 3856c...410
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Jeg har kjøpt en del barnesko i voksenstørrlse tidligere, dog ikke joggesko. Forskjellen er at barneskoene ikke har vært dimensjonert for voksen vekt, og dermed varer kortere og ikke er like behagelige å gå i.Anonymous poster hash: 82c01...1f8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Du kan fint bruke dem til tur, men for all del, ikke løp i dem! De har en veldig mye billigere og dårligere såle, som ikke demper i nærheten av det en voksensko gjør. Det kan potensiellt føre til belastningsskader. Du kan like så godt kjøpe en billig voksensko. Anonymous poster hash: e20e6...654 1
Rosaprosa20 Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Hvis du bare skal bruke dem til korte gåturer kan du helt fint kjøpe juniorsko. Det går forøvrig helt fint å trene i dem også hvis man veier det samme som en normal tenåring 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå