Gå til innhold

Kan dette anmeldes? Jente 19, gutt 15

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En russejente på 19 år som har hatt seg med en 9. klassing på 15.

Anonymous poster hash: 1f2a7...d58
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel i utgangspunktet det, ja. Men jeg ville nå likevel sett an situasjonen litt jeg da, før man evt går til det skrittet.

Anonymous poster hash: 74d02...f30

• Liker 8
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Det er strengt tatt ulovlig, men vil anta at hun ikke blir straffet.

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan en 19 år gammel jente se i en gutt på 15?

Anonymous poster hash: 37c5a...371

• Liker 27
Skrevet (endret)

Per def er det ulovlig og ja man kan anmelde, men så kommer flere faktorer inn i bildet som vil avgjøre om politiet vil gå videre med anmeldelsen.

Visste den eldste at den yngste var under den seksuelle lavalder? Er det stor mental og fysisk aldersforskjell, eller er de jevnbyrdige? 

Og så kjenner jeg veldig på at jeg lurer på hvem du TS er i denne saken?

Endret av zellica
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En russejente på 19 år som har hatt seg med en 9. klassing på 15. Anonymous poster hash: 1f2a7...d58

Straffeloven skiller ikke mellom gutt/jente når det gjelder alder.

Men den skiller mellom over/under 16 år og likhet i alder og utvikling mellom to som har sex, og om det var frivillig eller ikke.

Anonymous poster hash: 33421...547

• Liker 8
Skrevet

Slike tilfeller burde man ikke anmelde mener nå jeg. Hva godt skal komme ut av det liksom. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Visste den eldste at den yngste var under den seksuelle lavalder? Er det stor mental og fysisk aldersforskjell, eller er de jevnbyrdige? 

Ja, det visste hun, det er snakk om et lite sted hvor "alle kjenner alle". Det var under en utenlandstur med musikkorpset at dette skjedde. Det er ikke noe unormalt med noen av dem når det kommer til det mentale og fysiske.

AnonymBruker
Skrevet

Slike tilfeller burde man ikke anmelde mener nå jeg. Hva godt skal komme ut av det liksom. 

Hadde du ment det samme om det var din 15 år gamle datter med en 19 år gammel mannlig russ ?

Anonymous poster hash: 42982...d86

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kva skal ein anmelde? Trur dei fleste gutar på 15 år ville rekna seg sjølv som griseheldige om dei fekk ha sex med ei 19 år gamal jente!

Anonymous poster hash: af8fb...a8e
  • Liker 5
Gjest Caress
Skrevet

Anmeld. 15-åringer er barn, 19-åringer er unge voksne. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde du ment det samme om det var din 15 år gamle datter med en 19 år gammel mannlig russ ?

Anonymous poster hash: 42982...d86

Hvorfor skal det være noe annerledes? Altså, nå tror jeg myndighetene vil bruke skjønn her uansett om det blir anmeldt. Det er litt firkantet at om gutten er 15år og 50 uker gammel så skal jenta plutselig være sexforbryter, men om gutten hadde vært 3 uker eldre så ville alt vært fint. 

Skjønner ikke hvorfor jeg skulle skille på det om det var ett av mine barn det gjaldt. Det er andre ting enn alder jeg ville vektlagt om det var snakk om anmeldelse. Men aldersforskjellen i seg selv er helt uvesentlig når det er snakk om så liten forskjell som dette.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det visste hun, det er snakk om et lite sted hvor "alle kjenner alle". Det var under en utenlandstur med musikkorpset at dette skjedde. Det er ikke noe unormalt med noen av dem når det kommer til det mentale og fysiske.

Og du er 19 åringen? 15 åringen? Mor? Far?

Uansett, er begge modne både mentalt og fysisk og det ikke har skjedd under tvang, mener jeg at det er ressurssløseri å anmelde saken. 

Det vil bli en stor mental påkjenning for 15 åringen som, hvis politiet går videre med saken, må forklare seg om forholdet, og jeg synes i tillegg at det er for ille at en ungdom på 19 skal få problemer med rullebladet sitt pga noe som ganske så normalt i den alderen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ulovlig og skal anmeldes

Anonymous poster hash: af068...29d
Skrevet

Hvorfor skal det være noe annerledes? Altså, nå tror jeg myndighetene vil bruke skjønn her uansett om det blir anmeldt. Det er litt firkantet at om gutten er 15år og 50 uker gammel så skal jenta plutselig være sexforbryter, men om gutten hadde vært 3 uker eldre så ville alt vært fint. 

....

De bruker ikke skjønn i det hele tatt. Vi hadde en katastrofe i nærmiljøet der foreldrene bare ønsket å spørre politiet om råd, og der politiet på tross av foreldrenes ønske , tok ut tiltale mot en 20 år gammel gutt. Han ble dømt, hun rømte inn i rus og prostitusjon (Hun følte seg ansvarlig for å ødelegge livet hans, siden det var hun som hadde tatt initiativet til sex)

• Liker 4
Skrevet

Hva kan en 19 år gammel jente se i en gutt på 15?

Anonymous poster hash: 37c5a...371

Hva kan en 39 år gammel kvinne se i en 35 år gammel mann? Er det noe forskjell? Joda, en 15-åring er ungdom, og en 19-åring er ung voksen, men dog... Slike forhold kan fungere helt fint, og det er de som er 15 år gamle som har fått barn, og det har gått bra uten politi-anmeldelse. 

• Liker 5
Skrevet

De bruker ikke skjønn i det hele tatt. Vi hadde en katastrofe i nærmiljøet der foreldrene bare ønsket å spørre politiet om råd, og der politiet på tross av foreldrenes ønske , tok ut tiltale mot en 20 år gammel gutt. Han ble dømt, hun rømte inn i rus og prostitusjon (Hun følte seg ansvarlig for å ødelegge livet hans, siden det var hun som hadde tatt initiativet til sex)

Ja, det er jo helt forferdelig. Er jo slike tilfeller jeg tenkte på som kunne skje, men hadde ikke helt truen på at det skjer.. 

Kjenner jeg blir provosert om alle de firkantede regelrytteren som bare sier anmeld her. Det står i loven, anmeld liksom. Uansett hva konsekvensen kan bli, som mest sannsynlig er mange ganger verre enn det som har skjedd. 

Folk må jo være fulle av skadefryd, eller rett og slett tette i huet. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er ulovlig og skal anmeldes

Anonymous poster hash: af068...29d

Nei, de kan regnes som jevnbyrdige og da er det ikke ulovlig. 

Husk at den seksuelle lavalder er for å forhindre at det skjer overkrep med stort alderssprik. 15 og 19 er ikke stort aldersprik. Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal anmeldes, gutten vil antakelig bli fly forbanna på sine foreldre og forholdet dem i mellom vil nok være ødelagt. 

Anonymous poster hash: c9f73...e59

• Liker 2
Skrevet

Men hva hvis situasjonen er den at det er en stor kraftig 15 årige gutt som voldtok den 19 årige jenten?

Eller hvis den 15 årige skjulte sin unge alder og forførte den 19 årige jenten? 

Hvem og hvordan blir straffen da?

• Liker 2
Skrevet

Ser ingen grunn til anmeldelse. Gutten kan være moden for sin alder og kanskje mer moden en vanlig 19 åring. Det spørs egentlig hele bilde hvordan det skjedde. Husk at dommeren legger vekt på hvordan den 15 åringen er også. Er han naiv og har blitt lurt i dette så blir det straffbart. Men hvis han var med på det og virker moden. Da blir det ingen straff.

Det har hendt flere ganger at mindreårige jenter på 15 og gutten var 18 så har ikke gutten fått noen straff ved at jenta virker moden for sin alder og at hun ikke ble lurt/være naiv. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...