Gå til innhold

Hvordan er din hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg er av den oppfatning at jeg har en unormalt vanskelig hund, spør jeg:

1: hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner

2: er den frisk?

3: hvordan er den hormonelt sett?

4: aggressjon?

5: liker den barn?

6: liker den andre hunder?

7: jager den andre dyr?

8: når den bæsjer, må du tørke hunden i anus etterpå?

9: tisser den på seg selv fordi den har krum rygg?

10: er den kresen, eller spiser den det den får servert?

11: er den lydig, eller vanskelig å trene?

Anonymous poster hash: 0e6e4...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1: hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner: Lydig. Kan trekke litt i båndet når hun ser andre hunder men det er det. Når det ikke er båndtvang går hun aldri langt i fra og kommer alltid på innkalling.

2: er den frisk? Ja. Hun har tidligere hatt livmorbetennelse og har også blitt operert for stein i urin. Men er nå helt frisk. 

3: hvordan er den hormonelt sett? Hun kan bli litt gretten og slapp under slutten av løpetiden, men ellers er hun ganske stabil humørsett. 

4: aggressjon? Aldri aggresiv ovenfor mennesker. Hun kan dog bli litt irritert på andre hunder, spesielt små gneldrete hunder, men har aldri gått til angrep/sloss med noen. Hun kan også bli noe beskyttende ovenfor maten sin/lekene sine hvis andre hunder er på besøk. 

5: liker den barn? Hun er tålmodig og snill med barn, men passer alltid godt på ettersom hun kan bli irritert dersom de drar henne i pelsen etc. Hun blir veldig rolig med en gang et barn skal klappe etc, akkurat som hun vet at det er et barn. 

6: liker den andre hunder? Ja og nei. Hun er svært selektiv. Elsker noen hunder, misliker andre, men har som sagt aldri gått til angrep, hun bare trekker seg unna og virker uinteressert. 

7: jager den andre dyr? Katt er hun vant med, men kan løpe litt etter fugler (hun tror nemlig hun kan fly innimellom) 

8: når den bæsjer, må du tørke hunden i anus etterpå? Nei. 

9: tisser den på seg selv fordi den har krum rygg? Nei. 

10: er den kresen, eller spiser den det den får servert?  Litt kresen, men spiser maten sin hvis hun ikke får noe annet. 

11: er den lydig, eller vanskelig å trene? Hun er nok ikke den lydigste hunden i verden, men kan fint ha hun løs (når det ikke er båndtvang), kommer alltid på innkalling. Syns ikke hun har vært spesielt vanskelig å trene. 

Endret av novacane
Gjest Canario
Skrevet

1: hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner

-Han går stort sett pent. Trekker mot andre hunder eller katter.

- Han er frisk ja.

- Komplett idiot hvis det er løpetid i nærheten og litt gris hvis jeg har mensen. Men han er enda ung så hormonene er litt på bærtur innimellom.

Han er en vakthund med temperament. Han har aldri vært agressiv mot noen men banker du på døra vår eller kommer inn på eiendommen så kan han virke ekstremt agressiv.

Ja

Stort sett men får ikke hilse på hannhunder

Katter, mus, grevling, rev hvis han har mulighet.

En sjelden gang hvis han er veldig dårlig i magen og noe henger seg fast.

Nei

Spiser det meste.

Kan være vannskelig å holde motivasjonen hans oppe, han er passe lydig

Skrevet

-Går helt greit, syns mye er skummelt, så hand holder seg på siden eller bak meg.

- Så lenge ingen gir han kattemat så er han frisk som en fisk

-Helt grei

-Eksisterer ikke

-Han tolerer de og alt de finner på.

-Han elsker alt av dyr

-Aldri, ikke engang insekter

-Nei

-Nei

-Spiser alt unntatt sukkererter, men anser ikke det som ett problem

-Han er en rase notorisk kjent som dumme hunder, men han plukker opp nye triks etter 4-5 forsøk.

Skrevet

Han trekker ikke, med mindre han har fått ferten av en eller annen grusomt spennende lukt (som regel enten tispe eller mat). Når vi treffer andre hunder og mennesker drar han, men dette har vi trent endel på, og han begynner å bli bedre.

Jepp.

Han er tenåring, så han har litt mye rart for seg for tiden. Regner med det går over snart.

Nada.

Elsker barn! Blir dessverre litt voldsom, men gir seg etter å ha blitt korrigert et par ganger.

Elsker andre hunder!

Han løp etter en elg en gang, men det virket som han bare ville leke. Han snudde og kom tilbake til meg da han var nært nok til å se hvor stor elgen var :P 

Hvis han har spist mye gress hender det at jeg må plukke bort litt danglebær...

Nei.

Han er altetende.

Moderat lydig (delvis døv pga hormoner for tiden), men veldig lettrent. :)

Skrevet

1: hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner.
Som intakt og ukastrert trekker han en del i bånd. Vil snuse som besatt på alle tisseflekker og jeg er som luft. Komboen chipkastrering + masse trening reduserte dette til nesten ingenting, og han vil nå gå og se på meg og ta kontakt med meg mye mer enn han er interessert i tisseflekker

Ja.

Chipkastrert pga mye, mye hormonelt stress.

Utagerer i bånd mot andre hunder.

Nei, synes generelt sett barn er skumle og kommer da til meg for hjelp.

Løs går han greit med de fleste hunder, i bånd utagerer han.

Jager ender og kaniner (noe han da selvsagt ikke får muligheten til). Andre dyr har han liten interesse for.

Kun hvis han har diarè. Det har han sjelden på V&H.

Nei

Blir fort lei tørrfor, noe som er temmelig forståelig. Han får Vom og Hundemat og da er skålen renslikket for hvert måltid. Spiser det meste av godbiter.

Begge deler - han er lydig, og han er ogå utfordrende å trene. Han er lettlært, men er ikke en førerorientert rase (japansk spisshund). Kombinert med at han er usikker, må ha kontroll på omgivelsene, blir lett satt ut av omgivelser og andre hunder og sliter med hormonelt stress, så har vi hatt mange utfordringer på treningsfronten. Men jeg har lest mye, gått mye kurs og har funnet verktøy som hjelper. Kombinert med chip som reduserer stressnivået, så ser jeg nå at all treningen har gitt store resultateter.

Men jeg har også tatt mange kurs, og holder på og utdanne meg til å bli instruktør, og har derfor mange verktøy til rådlighet for å nå gjennom. Ofte når man sier at en hund er "vanskelig å trene", så er det mange ganger bare snakk om at eier ikke har verktøy nok og kunnskap nok til å se hvorfor hunden ikke forstår og lærer.

• Liker 1
Skrevet

1: hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner.

Han går ikke akkurat fot, vimser litt rundt og går rett som det er i enden av lina, men ettersom han ikke er sterk synes jeg det er helt greit. Etter vi flyttet til et sted der vi treffer andre hunder på tur (som slippes bort til min...) hele tiden har han utviklet en forventning om hilsing og kan derfor dra litt i bånd under passeringer.

Ja, så vidt jeg vet.

Akkurat nå er han unghund og dermed langt mer interessert i tisper enn han var for noen måneder siden. Men det er kontrollerbart, må bare passe på at han ikke klenger for mye under felles turer.

Nei.

Elsker barn. Må passe litt ekstra på med de minste barna da, ettersom han kan lene seg på og kysse i ansiktet som fort gjør at de synes han er stor/kommer ut av balanse - men han er mye mer forsiktig når han hilser på barn enn voksne.

Ja, det vil jeg si. Har ikke opplevd total kræsj, men ettersom han er relativt stor og veldig leken må jeg følge nøye med om vi møter små og/eller usikre hunder.

Vokst opp på småbruk og er vant til de fleste dyr. Jager aldri, men kan prøve seg på å gjete hester om jeg ikke passer på.

Nei.

Nei, men han kan tisse på seg selv hvis han har dårlig tid og begynner å gå i mens.  :laugh: 

Ikke kresen, det eneste han ikke liker er diverse grønnsaker.

Jeg synes han er rimelig lydig og grei å ha med å gjøre. Men det har jeg jobbet veldig mye for å få til, da han fra naturens side er ekstremt energisk og over-the-top-glad. Han er også utrolig lettlært (border collie), men vi har jobbet mye med - og jobber fortsatt med - å minske intensiviteten og roe ned hodet et par hakk når vi trener.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en valp på snart 5 måneder.

Han trekker kun i båndet om vi ser en av hans faste lekekompiser komme gående. Ellers går han veldig fint i bånd, og går enten rett ved siden av meg i samme tempo, eller så snuser han ganske intenst. Han skal ofte stoppe for å snuse enda mer. Han prøver også ofte å spise ting fra bakken, favoritten er tyggis, så det blir mange stopp for å ta ut ting fra munnen hans.

Ja.

Han har ikke blitt gammel nok til at vi har merket noe av det. Han har møtt et par tisper med løpetid og da lukter han litt ekstra, men ikke mer enn det.

Han har knurret én gang, første gangen han fikk et godt tyggebein. Det trente vi bort og han har ikke vist tegn til aggresjon siden.

Han elsker dem.

Han elsker dem, andre hunder har en tendens til å bli lei av ham ganske fort fordi han blir så glad og vil leke. Han kommer best overens med valper med samme energinivå pga det.

Han prøver å jage duer i parken, men gir veldig fort opp.

Nei. Det har hendt at noe har hengt igjen fordi han har fått i seg noe støv eller hår, og da gnir han det gjerne utover for å få det bort, så da må vi vaske ham. Det har skjedd to ganger på tre måneder.

Nei.

Spiser alt.

Han er lydig, spesielt hvis det er en godbit i nærheten.

Anonymous poster hash: c2621...ca2
Skrevet

Hun kan dra litt om hun ser andre hunder hun vil hilse på eller noe annet spennende. Ellers oppfører hun seg stort sett bra. Men må innrømme at jeg kunne vært flinkere på å lære henne å gå pent.

Hun har aldri vært syk :) Bortsett fra en liten allergisk reaksjon en gang og at hun var litt betent i analkjertlene en gang som valp.

Hun kan bli litt urolig under løpetid og hun får innbilt svangerskap. Men hun blir ikke så ille.

Aldri.

Tja. Hun er ikke så interessert i dem. Også liker hun det ikke hvis mange barn hilser på henne på en gang. Hun bare går vekk fra dem. Ellers så lekte hun fint med en liten gutt for noen dager siden.

Ja :)

Hender at hun jager fugler, ellers er hun bare nysgjerrig på andre dyr. Hvis hun ser katter, rådyr eller ekorn eller andre dyr, så står hun bare å ser nysgjerrig på. Hun har hatt lyst til å hilse på noen ganger da, men da løper dyrene sin vei,hehe.

Nei, har bare skjedd et par ganger at noe har satt fast, men ikke ellers.

Nei.

Hun spiser det meste hun får :) Ikke alltid at hun vil ta imot godteriet til dyrlegen bare,hehe.

Hun er flink når hun vil, men hun er veldig sta. Typisk trekk for rasen. Er hun motivert, så er hun flink.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Trekker i båndet og snuser på "alt mulig". 

Ja, veldig sunn og robust.

Litt ulete og masete når hun har løpetid, men ikke så veldig urolig.

Samkjønnsaggresjon. Sint på andre tisper, men ellers over hodet ingen tegn til aggresjon.

Svært godt. Veldig tålmodig og rolig rundt barn. 

Ikke tisper. Hannhunder går fint.

Har sterkt jaktinstinkt (vanlig for rasen). Må alltid gå i bånd. 

Aldri, heller ikke de ytterst få gangene det har vært diaré

Aldri. Tisser som regel med rett rygg.

Litt kresen, men det er fordi hun er blitt bortskjemt av godbiter. Spiser sin egen mat til slutt når hun endelig innser at det ikke kommer mere godis.

Mye sterk egenvilje, og ikke veldig førerorientert, så det blir aldri noen lydighetschampion. Hun lærer lett, dessverre både vaner og uvaner ;) 

Skrevet (endret)

Hun trekker litt de første minuttene, men roer seg som regel ganske raskt. Hun kan fint bli veldig oppmerksom på andre hunder, og vil gjerne hilse. Hun kan få raptus, men heldigvis svært sjeldent nå. 

Ja

Sover godt, typisk tenåringshund. Roligere ved løpetid, mer kosete

Hun lekebiter, ellers ingen tegn til aggressjon. 

Ja, tålmodig, men ivrig. 

Ja

Den kan jage andre katter, men huskatten får gå av seg selv. 

Nei. 

Nei. 

Svært kresen.. 

Hun er sinnsykt lett å trene opp, svært lydig - men, som tenåringshund "glemmer hun" veldig fort. 

Endret av dillyduzit
Skrevet (endret)

1: hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner: Han trekker litt de første minuttene, men kan korrigeres. Trekker når han vil hilse på hunder, kan finne på å snu og gå etter mennesker vi passerer på tur, men gjør ikke noe. Kan kommandoer som gå fot, gå pent, jogge fot, stopp, vent, her (skift side av veien) - det gjør det ganske enkelt å gå med han. Han er frekkere med barnet i huset og fremmede. Da turer han fram som han selv vil. :fnise:

2: er den frisk? Var hos vet på mandag fredag og han er frisk som en fisk! :)

3: hvordan er den hormonelt sett? Merker ikke noe til hormoner. Kan være litt masete på tisper med løpetid som (enda) ikke har satt han på plass. 

4: aggressjon? Finnes ikke aggressiv, bare glad dagen lang. 

5: liker den barn? Er veldig glad i barn, men blir litt stresset av små barn som løper/raske bevegelser. 

6: liker den andre hunder? Er veldig glad i alle hunder, selv om de er sinte på han.  

7: jager den andre dyr? Han inviterer katter til lek, kan småjogge etter kråka om den er rett foran han, løper etter mus, frosker og biller men leker bare med de om han når bort til de. 

8: når den bæsjer, må du tørke hunden i anus etterpå? Nei, heldigvis ikke. Fôrer på V&H, så avføringa hans er veldig fast og tørr. 

9: tisser den på seg selv fordi den har krum rygg? Nei. 

10: er den kresen, eller spiser den det den får servert? Spiser alt så lenge vi gir det til han. Gav han en liten jalapeño-bit en gang og han spiste den opp selv om det tok en halvtime å få den ned (ja, det var kanskje litt stygt gjort av oss, men litt moro må vi da få ha det på hans bekostning). :ler: 

11: er den lydig, eller vanskelig å trene? Han har litt selektiv hørsel, men om vi snakker til han med seriøs stemme så hører han etter. Han er relativt enkel å trene, men så sinnsykt fokusert på godbiter at han ikke klarer å konsentrere seg om trikse-trening om du har en matbit i hånda. Han er enklere å trene uten mat selv om han blir fort lei. 

Endret av FantasDick
Skrevet

Han er en unghund på 20 mnd,så ja han trekker innimellom. Vil hilse på ALT av hunder. Mennesker er ikke like morro

2: er den frisk? Så langt ja :)

3: hvordan er den hormonelt sett? Full av hormoner! Hannhund og har fått opp nesa for tisper..

4: aggressjon? Nei

5: liker den barn? Bryr seg ikke stort om barn,kan fint hilse og kose,men er ikke den som løper barn i møte

6: liker den andre hunder? JA

7: jager den andre dyr? Nja mer nysgjerrig enn jakt

8: når den bæsjer, må du tørke hunden i anus etterpå? Haha nei

9: tisser den på seg selv fordi den har krum rygg? Hva? Nei.

10: er den kresen, eller spiser den det den får servert? Min får kun rå mat ,så kresen er han ikke

11: er den lydig, eller vanskelig å trene? Veldig lett å trene,ulydig som en unghund

Skrevet

1: Hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner.

Går veldig rolig, er mest opptatt av å "leke Ferdinand" - snuse på blomster og glo på ting. "Der går en mann!!Woow!! Han går inn i en bil!!". Kan være vanskelig å få med seg inn fordi ute er stas.

Veldig, veldig glad i andre hunder, noe vi øver masse på. Kan stå på to bein i sela eller legge seg ned for å vente på andre hunder fordi han syns det er så gøy å møte andre og leke. Men nå er han to år og begynner å roe seg, så han går oftere fint forbi og vil ha godbit eller bare snuse enn han er klin kokos bananas. Har slitt en god del med dette, men det har vært det eneste problemet, og han er i alle fall alltid glad.Det er den eneste gangen han trekker. Øvde mye på båndtrening som valp, med å stoppe hver gang han dro.

2: Er den frisk? 

Ja. Røntget til A på HD/AD, ingen ekstra øyehår, patellafri og alt annet i orden.

3: Hvordan er den hormonelt sett? 

Mannemann av dimensjoner! :P Veldig veldig opptatt av damer, og får han snust i rompa på en dame som er noe som helst i nærheten av løpetid med en måned eller halvannen i noen som helst retning så tenker han bare på det. Løper etter med nesa i rompa hennes og sier pip. Noen ganger må han si inne at det er damer ute, men han er veldig stille egentlig, bare piper lavt.

4: Aggressjon? 

Ikke-eksisterende. Han kan ta igjen hvis en annen hund rir på ham eller virkelig står der og knurrer og provoserer lenge. Men han er veldig konfliktsky og viker unna alle. Han bare tar igjen hvis noen virkelig vil han skal.

5: Liker den barn? 

Nei, han er redd dem. Har blitt sparka av en 2-åring en gang, og siden det er han veldig usikker rundt barn. Hvis de er akkurat gamle nok til å stå oppreist eller babyer syns han det er ok, men han holder seg mest unna dem.

6: Liker den andre hunder?

Se punkt 1. Han elsker dem. Alle. Uansett rase og alder. En hund er det kuleste han vet, men om de andre knurrer eller bjeffer vil han ikke prate med dem.

7: Jager den andre dyr? 

Ja, men for å leke. Katter ser ut som lekekompiser, og om de lar han komme bort bare snuser han. Han har jagd en katt i et tre en gang. Men han har ikke noe spesielt jaktinnstinkt. Han vil sjekke hva ting er og får derfor lyst til å løpe etter, fordi løping er gøy. 

Noen ganger, eller, i pelsen, da. Ikke inni anus. Han har en tendens til å stå på tre bein og bæsje, virker som han ikke vet at det er det han skal før det skjer, så da kan det bli litt klin i pelsen. Tørker med bæsjepose på tur, evt med våtservietter når vi kommer hjem. Er det ekstra ille må han en tur i dusjen for rompevask.

9: Tisser den på seg selv fordi den har krum rygg?

Nei, for han har ikke det, han tisser på tre bein. Men han tisser ofte på båndet sitt.

10: Er den kresen, eller spiser den det den får servert? 

Veldig kresen. Kan snuse på godbiter og se ut som han tror han får gift. Og siden vi spiser glutenfrie vafler hjemme tror han at vafler med hvetemel er vonde. Mye han takker nei til, som han bare slipper på gulvet og ignorerer. Må bytte på godbiter for at han skal være interessert og ikke bare tenke at han heller vil snuse enn å spise godtbit, og det er ofte han bare ikke gidder å gjøre noe fordi gobiten ikke er bra nok. Mat spiser han når han føler for det, gjerne annenhver dag.

11: Er den lydig, eller vanskelig å trene?

Han syns det er gøy å lære nye ting, men gidder bare hvis han får noe ut av det selv. "What's in it for me?"-tankegang. Men jeg syns ikke lydig og vanskelig å trene er motsetninger. Han gjør det han har lært, og han lærer kjempefort, men han gidder ikke alltid gjøre ting hvis han syns han har sittet nok i dag eller hvis det er noe mer spennende som foregår. Så han kan være vanskelig å motivere, men lydig når vi har rett motivasjon!

Skrevet

1. Hvordan er din hund når dere går tur? Beskriv oppførselen, og om den trekker i båndet i alle eller i noen situasjoner.

Han er veldig snusete og skal helst ha med seg alt på en gang. Jeg har brukt mye tid på båndtrening, så han trekker ikke noe særlig i båndet nå lenger. 

2. Er den frisk? 

Ja, stort sett. Tror jeg telle på en hånd de gangene vi har vært hos dyrlegen. Og da har det stort sett vært småting.

3. Hvordan er den hormonelt sett? 

Veldig glad i tisper og kan være litt plagsom mot dem. Men han er ikke en som sultestreiker eller hyler dagen lang, hvis en tispe i nærheten har løpetid. 

4. Aggresjon?

Nei, vil ikke si at han er aggresiv. 

5. Liker den barn?

Ja, han er vokst opp i en familie med 6 barn, før jeg overtok han. Så han er fantastisk rundt barn, også mine to tantebarn. 

6. Liker den andre hunder?

Stort sett ja. Vil helst hilse på alle. Kan reagere på enkelte hannhunder, men er ikke annet enn at han bjeffer og utagerer litt. Det er kontrollerbart.

7.  Jager den andre dyr? 

Han jager katter hvis han får muligheten ja. Han har jaktinnstinkt, så han hadde nok løpt etter andre dyr også.

8. Når den bæsjer, må du tørke hunden i anus etterpå?

Nei.

9. Tisser den på seg selv fordi den har krum rygg?

Nei, han tisser aldri på seg selv.

10. Er den kresen, eller spiser den det den får servert?

Nei, vil ikke si at han er kresen. Eneste er at han ikke er noe glad i tørrfor. Så jeg råforer og det fungerer supert.

11. Er den lydig, eller vanskelig å trene?

Sånn passe lydig vil jeg si. Jeg har jobbet mye med han, b.la så han kan gå løs utenom båndtvangen. Han er ikke vanskelig å trene og elsker å lære nye ting. Vi trener en del triks b.la. 

Gjest pærecider
Skrevet

Begge hundene er enkle å gå med. Trekker ikke i bånd. Men Myndefrøkna er glad i å hilse på andre hunder/mennesker. Hvis jeg har tid, og den andre har tid, så lar jeg henne gjøre det. Men hun aksepterer det hvis det ikke blir hilsing også.

Begge er friske.

Begge er ukastrerte, når Myndefrøkna har løpetid, blir selvsagt Terrierfjompen ganske tullerusk, som hannhunder flest. Løser det ved å skille dem. Så de er ikke mer hormonelle enn andre hunder.

4: Aggresjon?

Null aggrsjon på begge.

Begge er litt tilbakeholdne når det gjelder barn. Myndefrøkna koser med barn hun kjenner. Terrierfjompen holder seg unna.

Jepp. Terrierfjomp er litt reservert, men etter noe sniffing går det over. Myndefrøkna elsker andre hunder, men sier fra med et skarpt bjeff hvis andre hunder blir for nærgående.

Begge gjør det, især Myndefrøkna. Men det går fint an å rope henne tilbake, med unntak av når hun er i full jaktmodus.

Aldri opplevd

Aldri opplevd

Terrierfjomp eter alt han får, Myndefrøkna er superkresen.

Begge er lydige og enkle å trene, især Myndefrøkna. Terrierfjompen er og lydig, men tar litt tid å lære ham nye triks.

?Anonymous poster hash: 0e6e4...1e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten tispe på 12 år :)

Den er helt i hundre, trekker i båndet og drar meg av gårde. Vurderer innkjøp av rulleskøyter, slik at hunden kan gå tur med meg i stedet. Heldigvis er den ikke så veldig sterk, men sterkere enn den ser ut! Får trent bicepsene daglig. En gang jeg lot en fireåring leie henne klarte hun å velte ham overende. 

Ja.

Ikke helt sikker på hva du mener? Jeg har en tispe, så hun er ganske slitsom når hun har løpetid (veldig urolig, rastløs, syter mye), men ellers er hun veldig avbalansert innendørs.

Litt mot store hunder, men om mulig prøver hun å unngå dem ved å gå en stor sirkel rundt dem. Men hvis de kommer for nær viser hun tenner og knurrer. Hun er ikke aggresiv mot mindre hunder, folk eller barn.

Vet ikke om jeg kan si "liker" (har ikke noen barn i familien), men hvis vi er på toget eller ute å går tur og barn ber om å få klappe den finner hun seg i det og logrer. Men hun er ikke interessert i barn som bare går forbi eller lignende. 

Ikke så veldig godt, har jeg inntrykk av. Hun lukter kjapt på mindre hunder vi møter ute, men vil fort gå videre. Men vi har et par andre hunder i familien, og de liker hun veldig godt og de leker sammen.

Prøver å jage fugler, men er alt for treig for dem. Hun gidder heller ikke jage dem hvis de er mer enn ti meter unna. 

Nei? Når den har veldig lang pels og f.eks. har diare, så ja, men som regel ikke. 

Nei? Har begynt å få litt problemer med inkonsistens det siste året, så av og til drypper det litt inne, men antall ganger hun har tisset inne etter at hun ble stueren kan jeg telle på en hånd, og da skyldes det som regel at jeg har glemt å gå ut med henne. 

Ikke kresen i det hele tatt, spiser alt enten den har fått det servert eller ikke. Spiser også altslags hun finner ute, så jeg må alltid følge veldig godt med. Og hun spiser alt som blir liggende igjen på bordet, så jeg må alltid rydde opp før jeg legger meg. 

Veldig lydig, og var veldig lett å trene. Ble stueren i løpet av få uker, og kan en hel haug med triks. Også veldig snill hvis hun går uten bånd, men som regel har jeg henne i bånd for dersom jeg lar henne gå løs går hun helt inntil foten min og ser opp på meg hele tiden, kontra dersom hun går i bånd får hun utfolde seg fritt og lukte rundt. 

Anonymous poster hash: 1aba5...89e

Skrevet (endret)

Han går helt fint noen ganger å trekker andre ganger. Egentlig aldri tatt å trent på å gå fint i bånd sånn 100%.

Så langt som jeg vet så er han det ja. 

Kjemisk kastrert så veldig ok der.

Finnes ikke aggressiv i det hele tatt. 

Jepp, elsker barn og voksne.

Elsker andre hunder også. 

Ja, katter å fugler. Men vil ikke påstå at han jager i den forstand. Han bare elsker å løpe å når noen eller noe annet begynner å løpe, så må han løpe etter for å leke. 

Nei.

Nei.

Spiser det han får servert. Men litt smålig kresen til tider også.

Lydig? Nja, kommer an på om han lukker ørene eller ikke. Bortsett fra det er han veldig lett å trene. Er meg det står på. 

Endret av Frk.K
AnonymBruker
Skrevet

Han trekker i båndet hvis han absolutt skal snuse på en tisseflekk i grøfta. Hvis han trekker konstant gir han seg etter at han har fått beskjed. Kan bli litt ivrig i møte med andre hunder, men det er bare å dra han med seg.

Viser innimellom interesse for enkelte folk, men passerer stort sett alle uten at jeg må passe på at han ikke trekker seg bort for å snuse.

Under utredning for allergi.

Litt stressa ifht tisper.

Finnes ikke.

ELSKER barn og folk i alle aldre.

Elsker dem! Vil gjerne leke med alle han møter. Kan reagere på andre hannhunder som skal tøffe seg, men igorerer dem etter gjentatte møter/forbipasseringer på tur.

Kan løpe litt etter kattene ute, men det er bare lek. Gir seg hvis han får beskjed, eller kattene blir sure.

Nei

Nei, men han kan tisse på seg fordi han ikke har tid til å stå rolig mens han tisser.

Den spiser ALT! Også det den ikke får servert.

Både og. Noe selektiv hørsel til tider.

Anonymous poster hash: b81d2...462

Gjest imperio
Skrevet (endret)

Har to hunder.

1: Han eldste er ganske hyper på tur trekker en del. Konstant! Og når han møter andre hunder så vil han bort og hilse, men siden han ser så stor og skummel ut så får han aldri lov av eieren til den andre hunden. Han yngste er bare glad, men trekker lite. 

2: Begge to er frisk. Eldste er kanskje litt feit.

3: Eldste er kastrert, og har aldri vært noe problem. Den yngste jokker på alt som jokkes kan, han har ikke opplevd tispe med løpetid enda. 

4: Ingen har noe form for aggresjon. Han minste knurrer når du løfter han, men det har han gjort siden han var valp. Han er ikke sint, for han vil opp, og halen går som en propell. Men han har bare misforstått hva knurring betyr. 

5: Ja, begge to. 

6: Ja, elsker andre hunder. Men han eldste takler ikke schæfer hunder, ble angrepet av to da han var yngre. Så de løper han vekk fra, og blir ildsint om de er inne på vår tomt, da bjeffer han som fy. 

7: nei, ingen av de. Den yngste løper etter kattene og kaninene mine, men jager de ikke. Han vil bare leke. 

8: Nop.

9: Nop, men yngste har litt lang pels, og korte ben, så uhell skjer dersom han ikke løfter foten helt opp.

10: Eldste spiser alt han får tak i. Yngste er en liten diva og nekter å spise annet en kvalitet bløtfôr servert med skje -_-

11: Eldste er ikke lydig, han gjør det han føler for. Litt treg til å lære ting, og for hyper til å bry seg lenge nok til å lære det (før han ble kastrert og feit). Han yngste er lydig og har ikke trengt å lære han noen ting, han så på den eldste og lærte sitt, ligg, gi labb, kom hit, bli etc av å observere han. 

Endret av imperio

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...