Gå til innhold

Uformell bryllupsfest! Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :-)

Vi skal ha en litt (veldig) uformell bryllupsfest, med slekt og venner.

Blir ca 150 inviterte.

Vi har leid et stort forsamlingshus, med fint kjøkken og scene.

Når det kommer til mat og drikke, tenkte vi rett og slett å ha koldtbord (vet ikke om det blir helt rett navn, men mange retter, varme og kalde). Hadde du som gjest likt det? :-)

Er barn og voksne i alle aldre.

Egebtlig lurer jeg bare på tips og råd, sånnt som er viktig å huske på!

Anonymous poster hash: da1f1...b10

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hvordan klarer dere å ha det uformelt med så mange som 150 inviterte??  :sjokkert:

Mener du kanskje 15?

Det er jo strengt tatt bare å legge bort alle regler for ting som er viktig å huske på om du vil ha det uformelt. Da behøver du jo ikke å tenke på bordkort, hvem som skal sitte hvor, taler etc.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere å ha det uformelt med så mange som 150 inviterte?? :sjokkert:

Mener du kanskje 15?

Det er jo strengt tatt bare å legge bort alle regler for ting som er viktig å huske på om du vil ha det uformelt. Da behøver du jo ikke å tenke på bordkort, hvem som skal sitte hvor, taler etc.

Nei, jeg mener 150 ;-)

Skrevet

Vi skal ha uformelt og ca 150 gjester. Ikke noe problem. Skal ha bordkort, men buffet med flere typer kjøtt ig tilbehør pluss suppe. Taler tar vi på scenen i løpet av kvelden. Etter mat er det kake, så fest. Ikke noe verre enn det 😉

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha uformelt og ca 150 gjester. Ikke noe problem. Skal ha bordkort, men buffet med flere typer kjøtt ig tilbehør pluss suppe. Taler tar vi på scenen i løpet av kvelden. Etter mat er det kake, så fest. Ikke noe verre enn det 😉

Så fint å høre! Var dette jeg også hadde i tankene :-)

Det eneste jeg kom til å tenke på etter jeg skrev dette, var at jeg må huske å høre med de inviterte om matallergier!

Skrevet

Vi skal ha så mye forskjellig mat at vi slipper nok å ta hensyns til på annet enn kaka. Men regner med at de som har det sier ifra. De pleier det 😉

Skrevet

Vi skal også ha en relativt uformell fest, vi velger bort koldtbord, men skal ha grillbuffet. Det tror jeg blir kjempebra hvis vi får det slik vi ser for oss! Men jeg som gjest foretrekker egentlig når det er mer å velge mellom, mest fordi jeg er litt spesiell i matveien (er en del jeg ikke tåler) og når det er fastbestemt hvilke 3 retter man får så er det mye mer pes å få fikset mat som ikke har ditt og datt i seg. Vi ønsker grillbuffet fordi vi begge er veldig glad i grillmat. Vi kommer da til å velge noen få "hovedretter" av godt kjøtt, masse tilbehør og til barna (eller min ekstremt kresne bror på 22 år) blir det litt enklere ting som pølser i brød. Det slår aldri feil hos mine søsken iallefall :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare ett råd for en vellykket kveld; lei inn noen som kan spille live musikk!!

Så supplerer dere med spilleliste :)

Uansett om folk danser eller ikke blir det gid stemning av det :)

Koldtbord er helt topp -noe for en hver smak :)

Anonymous poster hash: ba4a2...c83

Skrevet

Et tips hvis dere skal ha koldtbord: sett små skilt ved hver rett som forteller hva det inneholder/hvillke allergener det har eller ikke har. Det gjør det lettere for de med allergi å vite hva de kan spise.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noterer meg det dere skriver her! :-D

Har et lokalt (en av mange...) band som kanskje vil spille, bruker å være god stemning med de iallefall :-) spiller musikk for alle aldre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for KG og din tråd om gjesteliste! Gikk gjennom i stad og så at det kommer nærmere 40 gjester. Tenkte at dette er for mange. Nå slapper jeg mer av og regner med at dette vil la seg gjøre. Takk <3

Anonymous poster hash: c9ff9...d0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal også ha et ganske så uformelt bryllupsfest med grillbuffet. Vi tenkte ikke å ha toastmaster, men min kommende mann ønsker dette. Jeg er ikke noe glad i oppmerksomhet generelt og vil egentlig bare ha en ganske så avslappet fest hvor våre nærmeste koser seg. Hva tenker dere? Jeg er også usikker på om vi skal ha et hovedbord, hva gjorde dere?

Anonymous poster hash: e15ba...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...