Gjest Gjest nå Skrevet 1. september 2004 #1 Del Skrevet 1. september 2004 Forholdet mitt har gått i stykker, og jeg flytter ut. Og for første gang i mitt liv må jeg kjøpe meg leilighet. Problemet er at jeg har 2 barn og eier ikke nåla i veggen, da mener jeg ingenting. Vet at jeg kan søke om Startlån, men er det andre ting man kan søke på/ha krav på som aleneforsørger? Alle svar mottas med takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 1. september 2004 #2 Del Skrevet 1. september 2004 Gå til trygdekontoret og be om hjelp til å søke om det du har krav på. Er det små barn (under 3 år) har du krav på overgangsstønad, du kan kanskje i noen tilfeller få selv om det minste barnet er over 3 år, men det vet de på trygdekontoret best. Ellers har du krav på barnebidrag, barnetrygd for ett barn mer enn du har. Evt stønad til barnetilsyn. Om du leier bolig eller eier og har lånet hos kommunen, altså husbanken kan du også være heldig å få bostøtte. Denne beregnes etter inntekten din og hvor mye du har i husleie/lån pr mnd. Kun faktiske boutgifter som legges til grunn for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 1. september 2004 #3 Del Skrevet 1. september 2004 Du behøver ikke ha lån hos kommunene for å få bostøtte. De går etter inntekt. Og kravet som også stilles er at du enten bor i kommunal leilighet eller blokk leilighet. Vist reglene ikke er endret der også da. Har du jobb og god inntekt skulle det ikke være problem for deg å få lån, men vist ikke blir det vanskelig, fordi det kreves at man er i jobb for å få lån, også av kommunen. De krever også en viss sum egenkapital, men dette kan som sagt kommunen ordne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 1. september 2004 #4 Del Skrevet 1. september 2004 Da jeg fikk bostøtte, det er vel 4 år siden var kravet for barnefamilier at man enten hadde husbanklån eller leide. Og som Alisia sier, de ser på inntekten i forhold til månedlige boutgifter. Men du vil nok få svar på dette på boligkontoret. Her i byen deler de kontor med sosialkontoret forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #5 Del Skrevet 1. september 2004 Da jeg fikk bostøtte' date=' det er vel 4 år siden var kravet for barnefamilier at man enten hadde husbanklån eller leide. Og som Alisia sier, de ser på inntekten i forhold til månedlige boutgifter. Men du vil nok få svar på dette på boligkontoret. Her i byen deler de kontor med sosialkontoret forresten.[/quote'] Uff, orker ikke tenke tanken på sosialkontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 1. september 2004 #6 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg skjønner det godt. Men sosialkontoret og boligkontoret er to forskjellige avdelinger. Og har du jobbet og betalt skatt så er ikke de som får penger fra sosialkontoret bare narkomane og andre som er helt ute og kjøre. Det skal jo tilfalle alle som trenger hjelp i en mindre periode. Men det første du bør gjøre er å komme deg på trygdekontoret, der vil du få satt i gang den prosessen med å søke om stønader. Det kan ta litt tid så det er greit å få i gang så fort som mulig. Og du, husk at alt vil ordne seg etterhvert! :trøste: Selv om det kanskje ikke virker slik akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #7 Del Skrevet 1. september 2004 Jeg skjønner det godt. Men sosialkontoret og boligkontoret er to forskjellige avdelinger. Og har du jobbet og betalt skatt så er ikke de som får penger fra sosialkontoret bare narkomane og andre som er helt ute og kjøre. Det skal jo tilfalle alle som trenger hjelp i en mindre periode. Men det første du bør gjøre er å komme deg på trygdekontoret, der vil du få satt i gang den prosessen med å søke om stønader. Det kan ta litt tid så det er greit å få i gang så fort som mulig. Og du, husk at alt vil ordne seg etterhvert! :trøste: Selv om det kanskje ikke virker slik akkurat nå. Nei, det virker ikke særlig lyst nå. Takk for oppmuntrende ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå