Teardrop Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Jeg klarer ikke kutte ut smør..! men smørret spise for mye av kaloriinntaket mitt selvom jeg har kjøpt vita hjertego lett! Er det andre smør som er mer kaloeivennlig? Tips til annet jeg kam prøve isteden?
Pringle Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Vi trenger fett, for viktige prosesser i kropp og hjerne, og for å kunne ta opp fettløselige vitaminer i feks grønnsaker. Det naturlige fettet fra melk er sunt og gir dessuten god smak til maten. Margarin inneholder like mye kalorier som smør. og er kunstig, helsefarlig fett. Lettmargarin inneholder mindre fett, men er like helsefarlig. Hvis du synes du spiser for mye smør, spis mindre smør, men ikke kutt det ut. 1
LittDiva Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 En boks med kikerter , litt olivenolje , salt og stavmikser . Eventuelt krydder .
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Hva er det du bruker smør til? Er det snakk om på brødskiva, i bakst, til middag, eller hva? På brødskiva kan du bruke lettoster i stedet. Philadelphiaost lett, for eksempel. I bakst kan du bruke kesam. Anonymous poster hash: fb818...803
Sølvrosen Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Jeg har ofte ketsjup eller sennep på brødskiva under kjøttpålegg og ost. Selv gjør jeg det fordi jeg ikke er så glad i smør på brød, men for deg kan det kanskje funke for å få kuttet noen av de ekstra kaloriene smørret utgjør. Du kan også prøve å redusere mengden smør og pålegg, og heller ha på et par salatblad. Det vil også kutte kalorier.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #6 Skrevet 4. juni 2015 Soft lett. 360 kalorier per 100 g. Hvita hjertego har vel ofte flere kalorier enn vanlige alternativer, så det ville jeg styrt unna Anonymous poster hash: 82d92...46c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå