AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Uten å gå inn på detaljer som kan være identifiserende, så har jeg et par spm. Skal i midten av sommeren ha et familiemedlem på "avlastning" i tre uker. Vi har ikke søkt eller noe sånn, dette er en privat avtale mellom oss og foreldrene. Men det er også noe barnevernet har gått god for og satt i planene de har på dette familiemedlemmet. Jeg lurer da egentlig på, kan vi få noen form for kompensasjon fra BV for mat og slik? Og om vi kan det, hvordan går vi da frem? Vil egentlig ikke spørre foreldrene, for vil ikke at de skal tro at vi gjør dette for pengene, for det gjør vi virkelig ikke! Men det sier seg jo selv at det blir litt ekstra kostnader med en ekstra å mette, vi lever ikke akkurat fett på to lærlinglønninger Anonymous poster hash: 9e1ca...065
GammelKaktus Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Dere kan få dekket matpenger og noen kroner til aktiviteter Prat med saksbehandleren i barnevernet så skal nok hun få fikset det. Dere får nok en døgnsats, begynner å bli en del år siden jeg hadde noen på avlastning men synes å huske at det ble rundt en 1000 lapp på en helg. Dette skulle dere jo fått informasjon om uten å måtte be om det, men men, svikt i systemet.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Dere kan få dekket matpenger og noen kroner til aktiviteter Prat med saksbehandleren i barnevernet så skal nok hun få fikset det. Dere får nok en døgnsats, begynner å bli en del år siden jeg hadde noen på avlastning men synes å huske at det ble rundt en 1000 lapp på en helg. Dette skulle dere jo fått informasjon om uten å måtte be om det, men men, svikt i systemet. Okei, da skal jeg ta det opp når far ringer meg til helga. Vi har ikke vært så involvert i alt dette da vi ikke bor i samme by, så vi har ikke hatt noe kontakt med noen i BV. Anonymous poster hash: 9e1ca...065
GammelKaktus Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Da er det best å få navnet på saksbehandleren og ringe selv Vet ikke hvordan foreldrene er men det kan jo være de tilbyr seg å betale dere selv og det er det strengt tatt ikke nødvendig da dette er et utlegg som bør komme fra barnevernet når opplegget er godkjent av de. Dessuten kan det være greit å ha en dialog med saksbehandleren om det skulle være noe
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Da er det best å få navnet på saksbehandleren og ringe selv Vet ikke hvordan foreldrene er men det kan jo være de tilbyr seg å betale dere selv og det er det strengt tatt ikke nødvendig da dette er et utlegg som bør komme fra barnevernet når opplegget er godkjent av de. Dessuten kan det være greit å ha en dialog med saksbehandleren om det skulle være noe Okei! Takk for gode svar! Foreldrene er virkelig supre, og ja, de har tilbudt seg å gi oss noen kroner men det sa vi nei til. Om noe skal bli dekket så syns jeg det skal komme fra BV. Det har vært veldig mye tull, ganske alvorlige greier også, med dette familiemedlemmet. Men når h*n har vært her tidligere på besøk og ferie så har det aldri vært noe tull her, pluss at vi som sagt bor en time+ unna der h*n bor. Ja, det kan kanskje være smart å ha en dialog der! Jeg er veldig glad for muligheten til å hjelpe til, jeg tror h*n trenger å komme bort. De andre i familien behandler h*n som et lite barn og snakker til h*n deretter, også skal det selvfølgelig alltid snakkes om hva h*n gjør galt hele tiden da. Tror det er mye derfor h*n føler seg mer komfortabel her, for vi lar fortid være fortid. - Noe BV også har sagt at alle skal gjøre. Anonymous poster hash: 9e1ca...065
GammelKaktus Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Hyggelig å være til hjelp Hvis barnet har en del problematikk knyttet til seg så er det nok veldig lurt å ha en dialog med saksbehandleren hvis det skulle oppstå noe. Det barnet jeg hadde på avlastning hadde ikke noe problematikk knyttet direkte til seg, men det var likevel greit å ha den dialogen med barnevernet hvis det skulle ha vært noe.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Hyggelig å være til hjelp Hvis barnet har en del problematikk knyttet til seg så er det nok veldig lurt å ha en dialog med saksbehandleren hvis det skulle oppstå noe. Det barnet jeg hadde på avlastning hadde ikke noe problematikk knyttet direkte til seg, men det var likevel greit å ha den dialogen med barnevernet hvis det skulle ha vært noe. Ja, dette barnet har ingen problematikk knyttet til hjem/foreldre. Det er mer henge med folk som driver med drikking/rusing, la seg utnytte av eldre, stikke av hjemmefra, selvskading og sinneutbrudd. Jeg satser selvfølgelig på at vi får en veldig fin tid, vi pleier og ha det koselig når h*n er her så Anonymous poster hash: 9e1ca...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå