Gjest Peanut Skrevet 8. juni 2015 #21 Skrevet 8. juni 2015 Jeg har fått det spørsmålet fra jeg gikk på barneskolen. En periode var det og- "Er du fra Halden? Du har den L'en". Og nei, jeg kommer ikke fra Halden. Jeg har bodd i Oslo nesten hele livet, med unntak av 4 år fra fødselen av hvor jeg bodde i statene, Tyskland og en by i nord her til lands. Ellers har jeg fått høre at "Er du norsk? Du ser ut som du kommer fra Frankrike eller Spania fordi du har mørkt hår". Ja, da må det være innmari mange som kommer fra de landene. (Jeg har for øvrig gått tilbake til middelalderen via slektsforskning og i meg er det mesteparten skandinaver. Noen tyskere og dansker, men ellers nordmenn, svensker og finner).
Gjest Jean Valjean Skrevet 8. juni 2015 #22 Skrevet 8. juni 2015 Jeg hadde forstått om man hadde reagert om en person hadde spurt om du kunne suge penisen hans. Men og reagere på at noen spør hvor du er fra. Er bare idiotisk Et nytt tegn på at mennesker i dag er alt for nærtagne.
frøkna Skrevet 8. juni 2015 #23 Skrevet 8. juni 2015 Det er helt vanlig å spørre om, men det er også vanlig å irritere seg over det Jeg blir ikke stilt spørsmålet noe særlig, men jeg har faktisk lagt merke til det når venner av meg med utenlandsk eller litt utenlandsk utseende får det spørsmålet veldig ofte. Venner jeg har som er adopterte sier jo de er norske, men slike svar blir ikke godtatt siden "jeg ser jo du ikke er norsk!" og da må de svare at de er født der og der. Det er en uting, og noe jeg aldri spør andre om med mindre jeg snakker med den og det faller seg naturlig i samtalen, men det kommer nok ikke til å slutte å være sånn for deg. De mener nok ingenting med det om det er noen trøst!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #24 Skrevet 8. juni 2015 Jeg er blitt spurt om jeg er fra Island 4 ganger . Snakker sørlandsdialekt. Ikke har jeg talefeil heller. Hvordan ser man forskjell på nordmenn og islendinger?..... Anonymous poster hash: 4adfc...0e5
WubWub Skrevet 8. juni 2015 #25 Skrevet 8. juni 2015 Sist jeg var i Tyrkia fikk jeg spørsmålet ? "Heil ! Are you from germany my aryan friend? Hitler would have loved you! So tall, blueeyed, lean and strong.. Wanna join me for a drink my bestfriend? Come come i give you special price". Han var en lav , tykk tyrker med pistrete hår og mest sannsynlig en heroin avhengighet utifra ansiktspreget. Ja, de fleste som jobber som selgere i turist byer er egentlig fra landsbyer som reiser til storbyene i ferier for å tjene noen få kroner, for å greie arbeidsmengden så ruser mange av de seg. Dagens faktaopplysning : Mein Kampf har vært på bestselger lista over bøker i Tyrkia i flere årrekker. 3
Mann 42 Skrevet 8. juni 2015 #26 Skrevet 8. juni 2015 Når jeg spør nye mennesker, som kanskje ser litt utenlandske ut, men snakker norsk, om hvor de er fra, så mener jeg hvor i Norge. Tenker ofte at de tror jeg mener hvilket land, men det gjør jeg altså ikke. Hvis de føler for å dele det med meg lenger ut i samtalen, så er det jo bare interessant, men føler ikke at det er noe jeg skal gå ut i fra med en gang. Det er vel det hyppigst stilte spørsmålet når man treffer nye mennesker her i landet. Og sikkert alle andre steder, også.
maskineple Skrevet 8. juni 2015 #27 Skrevet 8. juni 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur
Timseh Skrevet 10. juni 2015 #28 Skrevet 10. juni 2015 Får titt og ofte spørsmål om det samme. Sjeldent fra nordmenn, faktisk, men fra utlendinger. Min far er utenlandsk og min mor norsk. Synes det er koselig at folk viser interesse og er nysgerrig på mine gener Det som derimot ikke var like moro, var da jeg gikk til fysiotetapeut under mitt forrige svangerskap. Jeg satt på venterommet da en eldre dame begynte å prate til meg. Vi pratet løst og fast om svangerskap, fysioterapi, hennes avdøde mann etc. Plutselig kommenter hun: "ja, så hvor er du fra? Du har jo så eksotiske trekk". Meg: "min far er fra xxx og min mor.." Så avbryter hun meg: "ja, jeg tenkte meg at det var noe slik. Du kunne lurt mange med den aksenten din, men ikke meg! Dersom man hører litt etter, skjønner du, unge frøken, så hører man at du snakker ganske gebrokkent norsk". Så begynte hun videre om hvordan "vi utlendinger" innvanderer Norge, sosialkontoret(?)-snylting osv. Hehe, jeg er født og oppvokst i Norge. Kun bodd med min norske mor og møtte ikke min utenlandske far før jeg var nesten 10 år. Men tydeligvis så prater jeg gebrokkent Min mor lo godt av den da jeg fortalte henne om hendelsen.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. juni 2015 #29 Skrevet 10. juni 2015 Det er et vanlig spørsmål, jeg får det hele tiden jeg også, spesielt i utlandet. Er hvit da, så man kan ikke se, men høre at jeg ikke er fra stedet
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #30 Skrevet 10. juni 2015 Herregud... Anonymous poster hash: 6e935...bb2 Haha! Jeg forstår frustrasjonen til ts. Litt samme som når folk spør meg "hvor er du fra?" og legger til "du er så flink i norsk, når kom du hit?". Jeg er født her og gikk faktisk ut med 6 i norsk på vgs, så ro deg litt ned nå..! Jeg opplever ofte at det er mest etniske nordmenn som spør meg dette. Jeg svarer at jeg er fra Oslo, også kan de spørre "ja men, sånn egentlig?". Jeg er brun og nordmann, just deal with it. Anonymous poster hash: edb93...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #31 Skrevet 11. juni 2015 Haha! Jeg forstår frustrasjonen til ts. Litt samme som når folk spør meg "hvor er du fra?" og legger til "du er så flink i norsk, når kom du hit?". Jeg er født her og gikk faktisk ut med 6 i norsk på vgs, så ro deg litt ned nå..! Jeg opplever ofte at det er mest etniske nordmenn som spør meg dette. Jeg svarer at jeg er fra Oslo, også kan de spørre "ja men, sånn egentlig?". Jeg er brun og nordmann, just deal with it. Anonymous poster hash: edb93...e4c Deg om det. Anonymous poster hash: 6e935...bb2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå