Gå til innhold

P-sprøyten

Tusseline

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter prevansjon, og har tenkt en del på p-sprøyten som ett alternativ. Tror den vil passe meg bra, ettersom jeg til tider kan være ganske glemsk. Det eneste minuset er, at dersom den skulle gå hardt innpå meg psykisk har jeg "ingen vei tilbake", og det må være ganske fælt. Men hva er deres erfaringer med p-sprøyten? Noen bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

p-sprøyte er bør kunn brukes av kvinner som har fått barn og ikke skal ha flere.

P-spørayta surrer til hormonene slik at enkelte kvinner kan ikke bli gravide før flere år etter de har slutta med sprøyta.

Unge kvinner bør heller ikke bruke det, husker ikke helt hvorfor men sikkert fordi det er så mange hormoner inn i bilde.

Jeg tok p-sprøyte en gang, fikk mitt livst ekleste skjokk at mensen tilslutt kom en diger rosa hudligenes/fastslimligenes kump kom ut. Panikk som jeg fikk dro jeg til legen (dum som jeg var skylte jeg ned denne kumpen som var ca 10 cm lang og 3 bred) han skjekke om jeg hadde vært gravid noe som jeg ikke hadde vært, så ble det videre til gynnokologen, som heller ikke vet hva det var, bortsett fra at den p-sprøyta gjore et eller annet med homonene mine som fikk dem til å gjøre no merkelig.

Jeg hadde tatt denne p-spøyta på helestasjon, de sa ingenting om at den sprøyta ikke var anbefalt til jenter på min alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Jeg har skrevet endel om hormonell prevensjon og mitt syn / mine opplevelser med det før her.

Å sette kroppen ut av syklus, ikke ha mensen (for det er det som skjer) er ikke bra.

På energinivå kan du tenke deg at det er som å sette en propp i systemet slik at energien ikke flyter fritt. Og slik kjentes det for meg. Sliten og trøtt konstant. (Vanskelig å bevise at det kommer av p-sprøyten, men andre har også sagt det samme.)

Ja, jeg merker i hvert fall at energien flyter friere, at jeg er "lettere" i hele kroppen, nå som jeg har sluttet for en stund siden og mensen er tilbake.

Husk at energien som har med mensen og fruktbarhet å gjøre er kvinners grunnleggende, dypeste energi!

Mange får allergier, legger på seg 20 kilo og blir deprimerte av p-sprøyte.

Jeg synes det er svært alvorlig at folk får problemer med å bli gravide og kanskje ikke kan bli gravide i det hele tatt etter å ha brukt denne sprøyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte P-sprøyta for noen år siden. Jeg synes det var digg å ikke ha mensen, men jeg sluttet med den etter en stund da jeg begynte å få store, vonde kviser på ryggen. Jeg har aldri før eller siden vært plaget av kviser på ryggen. Dette var den eneste bivirkningen min. La ikke på meg, ble ikke deprimert, og mensen kom tilbake som vanlig etter jeg sluttet å bruke sprøyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...