Gå til innhold

Hvordan legge av meg grov språkbruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp på landbygda der det ikke var uvanlig at et barn sa til et annet "gå og heng deg!" eller noe slikt. Mine foreldre (spesielt min mor) har alltid vært veldig påpasselig med at jeg og mine søsken ikke skal banne eller snakke stygt, men når man vokser opp i et miljø der det er normalt så er det veldig vanskelig å ikke bli påvirket av det. Det var aldri noe stygt ment med "faen ta deg" og slike ting. Som oftest var det bare tull, og da jeg var 3 år var det en gutt på 15 som lærte meg å rekke finger og jeg ble fortalt at det var en måte man hilste på, så jeg rekte finger til folk på butikken :sjenert:

Dette er for å forklare litt hvordan jeg har vokst opp, og jeg har nå en samboer som av og til kan banne litt o.l, men han snakker litt penere enn meg. Når jeg banner sier han "det er ikke pent for jenter å banne", og det er jo helt sant det, men jeg får ikke til å legge det av meg. 

Det er ikke slik at jeg er helt nordlending her på dette, men hvis jeg og samboer er hjemme og det ikke er andre til stede pleier jeg ikke å tenke meg om og så blir det noen ganger et banneord i tredjehvert ord. 

Det er utrolig stygt å banne og jeg gjør det selvfølgelig aldri på jobb eller i andre slike situasjoner, men når jeg ikke tenker meg om hjemme klarer jeg ikke legge det av meg fordi det er en del av den jeg er etter min oppvekst og kulturen der jeg vokste opp. Så jeg lurer på om dere synes det er greit at når man er hjemme (uten barn) at man da kan være seg selv og ikke bry seg om man banner o.l? 

Anonymous poster hash: 334c3...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...