Gå til innhold

Noen som jobber på NAV? Blitt tilbudt jobb der..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har altså blitt tilbudt en jobb som veileder på NAV.

Jeg kommer til å jobbe med arbeidsevnevurderinger, og veldig mye saksbehandling i starten sa dem. Jeg spurte om dette var i den kommunale delen av NAV eller den statlige, men fikk ikke noe klart svar på det. Noen som vet?  

Noen her som jobber/har jobba på NAV og har noen erfaringer å dele? Trivdes du? Hvordan opplevde du arbeidspresset?

Anonymous poster hash: 6a0b7...b6c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok stat.

Anonymous poster hash: 977b9...e7d
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg ble sykemeldt og måtte slutte på grunn av et rævva arbeidsmiljø. Dette er kok individuelt fra sted til sted, men hun fortalte at miljøet var preget av ansvarsfraskrivelser, baksnakking og dårlige ledere. Hun trivdes ikke. Dette var NAV i Kristiansand.

Anonymous poster hash: c4fb2...a19

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg ble sykemeldt og måtte slutte på grunn av et rævva arbeidsmiljø. Dette er kok individuelt fra sted til sted, men hun fortalte at miljøet var preget av ansvarsfraskrivelser, baksnakking og dårlige ledere. Hun trivdes ikke. Dette var NAV i Kristiansand.

Jeg har liknende dårlige erfaringer, dessverre. Fra NAV i Bergen.

Anonymous poster hash: b90f0...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Da er nok stillingen innenfor arbeidsavklaringspenger.

Det er den statlige delen.

Mange hyggelige ansatte der jeg jobbet, og sånt sett var det et godt arbeidsmiljø. Jobbet på et medium stort NAV kontor, og det betyr at vi hadde veldig mange brukere å forholde oss til. Enormt mange tidsfrister. Og selv om vi egentlig var heldige som ikke ble "mast på", så vet jeg mange andre kontorer blir mast på om å få bedre "måltall" (div. gjøre unødvendige oppgaver bare for at toppen skal få bedre tall å forholde seg til).

Arbeidet kan til tider være veldig givende, og hver sak er unik. Noen saker kan "spise deg opp", og det er umulig å ikke ta arbeidet med hjem. Andre saker gir deg en godfølelse av at du virkelig har gjort noe bra.

Alt for dårlig betalt med tanke hvor mye arbeid det faktisk er, og hvor mange frister en må forholde seg til. En har et "ansvar" overfor en hel haug med brukere.

Men er du systematisk, strukturert så vil du nok klare å lage deg gode rutiner, slik at du holder noenlunde alt i sjakk.

I min avdeling var det noen få eldre som hadde holdt ut i alle år (siden trygdekontoret osv), og som er veldig dyktige. Mens de nye som kommer inn i jobben, blir sjeldent værende der lenge.

Det er i alle fall en tøff jobb. Og selv om lønningen ikke er den beste, så er det i alle fall en sikker jobb ut livet, og hvem vet, kanskje man får lønn for strevet i himmelen ;-)

Anonymous poster hash: bed47...fbd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør! Og jeg har akkurat de samme oppgavene som du er forespeilet. dette er i stat, ja. (Stat har med ytelser knyttet til helse og arbeid, kommune har med ytelser knyttet til sosialtjenesten.)
På mitt kontor er det veldig godt arbeidsmiljø og vi har en veldig dyktig sjef som er flink til å følge oss opp vedr. arbeidsmengde, tidspress og lignende, men jeg er klar over at det ikke er slik på alle kontor.
Jeg tror sånn generelt at det er bedre å jobbe på et lite kontor enn på et veldig stort, da man samarbeider mye på tvers på de små kontorene og veien er kort mellom saksbehandlere på de ulike feltene.
Jeg samarbeider for eksempel mye med saksbehandlerne som jobber med sykepenger og de som jobber med sosial, fordi vi ofte har med de samme brukerne å gjøre.

Jeg opplever at det å jobbe i NAV er givende, trivelig og ikke minst utfordrende da ingen dag er lik og du kommer i kontakt med utrolig masse hyggelige mennesker.
Du skal huske på at for hver negative sak om NAV som kommer frem i media ligger det et hav av positive saker bak, som aldri kommer frem.
Lykke til!

Anonymous poster hash: d2b9b...689
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør! Og jeg har akkurat de samme oppgavene som du er forespeilet. dette er i stat, ja. (Stat har med ytelser knyttet til helse og arbeid, kommune har med ytelser knyttet til sosialtjenesten.)

På mitt kontor er det veldig godt arbeidsmiljø og vi har en veldig dyktig sjef som er flink til å følge oss opp vedr. arbeidsmengde, tidspress og lignende, men jeg er klar over at det ikke er slik på alle kontor.

Jeg tror sånn generelt at det er bedre å jobbe på et lite kontor enn på et veldig stort, da man samarbeider mye på tvers på de små kontorene og veien er kort mellom saksbehandlere på de ulike feltene.

Jeg samarbeider for eksempel mye med saksbehandlerne som jobber med sykepenger og de som jobber med sosial, fordi vi ofte har med de samme brukerne å gjøre.

Jeg opplever at det å jobbe i NAV er givende, trivelig og ikke minst utfordrende da ingen dag er lik og du kommer i kontakt med utrolig masse hyggelige mennesker.

Du skal huske på at for hver negative sak om NAV som kommer frem i media ligger det et hav av positive saker bak, som aldri kommer frem.

Lykke til!

Dette er noe andre burde tenke over! 

Merkelig at så mange opplever det samme som står i media?? (Jeg er dessverre en av dem). 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe andre burde tenke over! 

Merkelig at så mange opplever det samme som står i media?? (Jeg er dessverre en av dem). 

Jeg tror dessverre det er omvendt, for hver positive sak finnes det et hav av negative saker. 

Selv har jeg hatt totalt fem saksbehandlere i NAV. Èn av de fem behandlet meg med respekt. Dessverre sluttet hun ett år etter jeg fikk henne, og det synes jeg var så trist. Det var første gang jeg følte NAV brydde seg om at jeg skulle ha det bra. Den første gangen en veileder startet timen med å spørre meg hvordan jeg hadde det. Hun unnskyldte seg hvis hun ikke hadde fulgt meg opp på en stund, og var veldig tilstede da vi hadde møter. Kom med forslag på ting jeg kanskje trengte, og var generelt veldig forståelsesfull. Jeg håper jeg møter en slik saksbehandler igjen.

Anonymous poster hash: dacc3...e09

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...