Gå til innhold

HJELP? Sulten nesten hele tiden!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nå fått ett greit sunt kosthold, og godteri blir kun i helgene.

Jeg prøver å gå ned i vekt (Desverre ikke kommet i gang med treningen).

Problemet mitt er at jeg er sulten igjen etter 2-3 timer.

Er veldig redd for å legge på meg, og jeg merker matinntaktet har økt etter jeg la om på kostholdet. Har vel holdt på dette kostholdet vel en mnd nå, og ser ikke noe særlig forskjell på vekten. Jeg er 161 og veier 62kg. 

Typiske matvarer jeg spiser i løpet av uken:

frokost/kvelds: Cottage cheese, mager kesam med funsaft, skyr, havregryn, knekkebrød med hvitost/kjøttpålegg.

Lunsj: Knekkebørd, kylling og ris, cottage cheese,

Middag: Her spiser jeg helt normal mat (ikke junk som hamburger og pizza da)

SÅ.. Er det bra eller dårlig å spise SÅ ofte som jeg gjør???? 

Anonymous poster hash: ca65f...adb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Jeg blir også ofte ikke mett etter måltidene. Feks en liten boks cottage cheese gjør meg ikke helt mett, og det gjør at jeg bare gleder meg til neste gang jeg kan spise. Kjipt å gå rundt å være sulten hele tiden......

Skrevet

Du spiser jo ingen fett. De fleste blir ikke mett da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spis mindre, men behold samme mengde (da gjerne sunnere kosthold). Heller gå en tur på 30 min til en time daglig. Om du vil ned i vekt, er sunt kosthold og trening en enkel løsning, i stedet for å telle kalorier.

Jeg opplevde også mye sultfølelse, men endret fokus. Spiste som før med litt annen kost og gikk en del turer, særlig oppoverbakker. Det fungerte meget så fint. :) På to måneder hadde jeg gått med 7 kilo og så mer trent ut. :)

Anonymous poster hash: 0eba1...b53

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser hver tredje time.
Kan spise noe ala dette gjennom dagen:

Frokost: Havregrøt m/ melk
Mellommåltid: Banan
Lunsj: To knekkebrød med magert pålegg eller ost
Mellommåltid: Gresk Yoghurt Bringebær og Granateple
Middag: 1 stk kyllingfilet, fullkornsris, grønnsaker, mager kesam blandet med soyasaus.
Kveldsmat: Samme som lunsjen

Drikker stort sett vann, kanskje et glass juice til frokost eller middag.

Jeg skal ned i vekt, og skal spise 1500kcal dagen, blir passelig mett etter hvert måltid.

Anonymous poster hash: 4c5fa...ce3
AnonymBruker
Skrevet

Jo, og drikk et glass vann før hvert måltid, da får du en større metthetsfølelse. :)

Anonymous poster hash: 0eba1...b53

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser jo bare 3 ganger om dagen? Ser også ut som at du spiser kanskje halvparten av det jeg gjør..da ville jeg også blitt sulten. Min erfaring er at man blir mer mett av karbohydrater og fett enn av kun proteiner, men sikkert mange som er sterkt uenig :) Kanskje du kan spise gulrøtter osv mellom måltidene? Noe med litt lite kalorier men sånn at du får i deg litt mer mat... Jeg drikker ofte te når jeg er sulten men ikke kan/bør spise, det hjelper littegrann...

Anonymous poster hash: d3eaa...1e0
AnonymBruker
Skrevet

Mer (sunt) fett, frukt/grønt/nøtter som mellommåltider.

Anonymous poster hash: bda4b...c17
AnonymBruker
Skrevet

Du spiser jo bare 3 ganger om dagen? Ser også ut som at du spiser kanskje halvparten av det jeg gjør..da ville jeg også blitt sulten. Min erfaring er at man blir mer mett av karbohydrater og fett enn av kun proteiner, men sikkert mange som er sterkt uenig :) Kanskje du kan spise gulrøtter osv mellom måltidene? Noe med litt lite kalorier men sånn at du får i deg litt mer mat... Jeg drikker ofte te når jeg er sulten men ikke kan/bør spise, det hjelper littegrann...

Anonymous poster hash: d3eaa...1e0

Spiser 4 måltider :)   Frokosten er stortsett det samme som kveldsen... Spiser også gjerne ett knekkebrød innimellom måltidene... Gulrøtter var ikke dumt. Drikker også mye vann og kaffe for å skape mer metthetsfølelse...  TS

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser jo ingen fett. De fleste blir ikke mett da.

Jeg har ikke så god kunnskap om HVA jeg bør spise desverre... Hva mener du med fett? Type matvarer som? Jeg tenker jo automatisk at jeg må unngå fett, for å gå ned  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Skriv ned hva du spiser i én uke, og regn ut kcal. Det er mulig at du tror du spiser mer enn du gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv ned hva du spiser i én uke, og regn ut kcal. Det er mulig at du tror du spiser mer enn du gjør.

Takk for tipset, skal prøve dette :)

Skrevet

Jeg har ikke så god kunnskap om HVA jeg bør spise desverre... Hva mener du med fett? Type matvarer som? Jeg tenker jo automatisk at jeg må unngå fett, for å gå ned  :fnise:

Avokado, smør, egg, kokosolje osv :) Ikke light-produkter som fettfri youghurt osv! Been there, done that. Tenkte på mat hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser for lite og for sjelden.

Anonymous poster hash: d44a7...e12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avokado, smør, egg, kokosolje osv :) Ikke light-produkter som fettfri youghurt osv! Been there, done that. Tenkte på mat hele tiden. 

Vil jeg ikke legge på meg av dette??? TS

Skrevet

Vil jeg ikke legge på meg av dette??? TS

Du legger på deg av kalorioverskudd. Så lenge du har kaloriunderskudd, vil du gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...