Lillemini Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Vi har en balkong som vender ut mot hagen. Nå vil vi bygge en trapp slik at vi kan gå fra balkongen og rett ut, isteden for å gå rundt hele huset slik vi må nå. Fra balkongen og ned er det ca 1.5 meter. Mannen i huset er ganske handy, men trapp har han aldri bygd. Vi tenker derfor at det i alle fall er greit å kjøpe "rammen" til trappen, og så eventuelt sette på trinn selv (om dette har noe for seg). Men hvor kjøper man trapper? Har prøvd å søke, men finner stort sett bare innendørstrapper eller oppskrifter på å bygge trapper som går fra lave terasser. Er det noen som har erfaring rundt dette?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Alle byggvareforretninger har det dere ser etter. Det er standard trevirke Anonymous poster hash: 3e02e...f0c 2
Lillemini Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2015 Alle byggvareforretninger har det dere ser etter. Det er standard trevirke Anonymous poster hash: 3e02e...f0c Åja så enkelt. 😂 Men får man da kjøpt sideplanker (eller hva jeg skal kalle det) til trappen med ferdige steder der man putter inn trinnene? Skjønner det slik at avstand mellom trinn eller veldig viktig for at man ikke skal snuble. Jeg er helt lost når det kommer til slike ting, og mannen er bortreist på jobb. Hadde store planer om å kjøpe inn alt før han kom hjem som en overraskelse, men ser for meg det kommer til å bli katastrofe. 😂
Amberleaf Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Og trappevanger fåes med forskjellig antall trinn. Fortell de på trevarehandelen hva høydeforskjellen er, så finner de hvilken dere trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 https://www.byggmax.no/treverk/impregnert-trevirke/trappevanger-trapp/vangstykke-5-trinn-gronn-p27224 Anonymous poster hash: be318...a6b 1
Leini Skrevet 2. juni 2015 #7 Skrevet 2. juni 2015 Det var tilbud på dette et sted i den lengden du er ute etter. Husker ikke hvor, men det var i en tilbudsavis iallfall. Du finner det nok om du søker på byggvare firma 1
Lillemini Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2015 (endret) Trappevange er det du trenger. Trappevange! Takk! Det funker nok bedre i Google enn "trapperamme". Da skal jeg ut og måle høyden i morgen. Dumt spørsmål igjen, men måler jeg da høyden rett ned fra balkongen, eller dit jeg vil at trappen skal ende? Edit: glem det, skjønte det ut fra linken over her. Takk til alle, da blir det trapp på oss. 😀 Endret 2. juni 2015 av Lillemini
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå