AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Hei! Har lange sykluser og uregelmessig (40-50 dager lange). Bruker da EL tester. Vi har nå hatt samleie annenhverdag siden dag 10 (!), og min mann begynner å bli litt "lei". Fortsatt ikke hatt positiv EL test (men tror det kommer om noen dager). Hvis man har samleie dagen før positiv test + samme dag som positiv test + dagen etter (dvs. 3 dager på rad), så burde det holde? Det er ikke alltid vi har lyst til å holde på hvis testen er negativ, men jeg er så redd for å "gå glipp" av en sjanse til å få barn og/eller treffe EL. Min mann, som er svært logisk, sier at siden sæden lever i flere døgn, så trenger man teoretisk sett ikke ha sex før EL testen blir positiv. Noen tanker? Ønsker ikke at vi skal ha sex for "stressen" skyld..... Anonymous poster hash: a7cd0...8ab
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #2 Skrevet 3. juni 2015 Det tar spermier 6 timer å komme frem til egget og enda en time å trenge inn i den. Så de bør helst være på plass når egget slippes. Derfor er det bedre å ha sex 1-2 dager før el. Så dere tenker helt riktig. Testen blir jo positiv dagen før. Anonymous poster hash: 2dfaf...892
Gjest Gjest_Idja Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Om dere har sex den dagen testen blir positiv + dagen etter bør dere være ganske sikret. Så hvis EL tester fungerer for deg (slår ut positivt) trenger dere ikke ha sex før den er positiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå