Gå til innhold

Hund som knurrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har en valp på 5 mnd. Av og til, når jeg prøver å flytte henne fra madrassen hennes og inn i buret (for natta) så hender det hun knurrer til meg. Har forsøkt å ta henne i nakkskinnet og snakke til henne uten særlig hell hittil.

Råd?

Smulan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta henne i nakkeskinnet.

Kanskje er den lille valpen rett og slett trøtt og vil ha fred og ro?

Prøv å finne positive metoder når du vil at hunden skal gjøre slik du vil. Alltid!

Lokk den med noe godt! Bruk en lys og god tone. Enkelt og greit.

Hilsen Ella

Skrevet

Tror ikke det er et problem så lenge den er så liten, men hvis den hadde vært/når den blir voksen så må du sette deg i respekt og tydlig vise hvem som er sjefen. Hver gang. Om det betyr en "slosskamp" eller to, kommer vel an på lynnet og størrelsen, så er det faktisk nødvendig. Jeg hadde en gutte Rottis og vi hadde 2 runder med "hvem er sjefen", og når han forsto hvem det var som bestemte ble han som en pusekatt.

Unngå å la bikkja ligge i sofaer og senger så unngår du muligens noe av problemet senere. Bikkjer skal ikke ligge der.

Er enig med innlegget over også, så sant knurring ikke dukker opp. Ros + lys lokkestemme fungerer best.

Skrevet

Hvordan flytter du henne? Om du for eksempel forsøker å løfte mens hvalpen sover er det ikke rart den knurrer. Vekk heller forsiktig, snakk, klapp og kos, og lokk så på hvalpen med hyggelig stemme for å få den med deg mot buret. Stå ikke over hunden når du vekker den, det kan få den til å føle seg utrygg. Sett deg heller ned i samme høyde som hunden.

Regner med du snakker om en madrass som er hvalpens egen? Som det er nevnt her bør du uansett ikke la hunden liggei senger og møbler, men om det er hvalpens egen madrass, kanskje den er bedre å ligge på enn underlaget i buret?

Skrevet

Kanskje også dere kan ha en burleke eller bein som den alltid får når den legges i buret?

De kan trenes opp til alt så hvis det er en spennende/god ting så er det mulig at den går inn selv når du vifter med gosakene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...