Gå til innhold

Stesønnen min er så ekkel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han sitter i sofaen, deiger seg helst ut over hele, skal alltid bestemme hva som er på tv. Han fiser ekle fiser og raper høyt i sofaen.. I tillegg så gnurer han seg inni meg med det voksfylte håret sitt som stinker.. Og så lukter han svette.. Jeg sier ifra ofte! Men nå har jeg bare gitt opp og tar meg rett og slett sammen hver uke han er hos oss..

Han nekter i tillegg å bruke loftstuen hvor han har tv og playstation.. Sikkert fordi den er så skitten og ekkel (han har ansvaret for å vaske den)..

Anonymous poster hash: 1431a...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må lære han litt folkeskikk. Han kan gå på rommet sitt eller badet hvis han må prompe, og fjern et privilegie til han har vasket loftstua.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Dere må lære han litt folkeskikk. Han kan gå på rommet sitt eller badet hvis han må prompe, og fjern et privilegie til han har vasket loftstua.

Det hjelper jo lite når han aldri hører på meg.. Han er veldig dominerende av seg og skal liksom bestemme alt her i huset..

Faren sier ifra, men så snart far er ute av huset så er det påen igjen..

AnonymBruker
Skrevet

Du får sette grenser, vis at du bestemmer når han er hos dere selv om også far er ute. Ta fra han goder når han ikke hører..

Anonymous poster hash: bcf6e...25b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden du i utgangspunktet ikke er foreldre til vedkommende. Skal du ikke blende deg inn i oppdragelsen. Siden det er foreldrenes ansvar. 

Kan hende de kunne greid dette bedre hvis dette er hvordan personen er...

Men det du kan gjøre. Er å si i fra hvis personen gjør noe som plager, eller går direkte utover deg. F.eks det du nevner her. Kaster i fra seg ting som du må rydde osv. osv. 

Hørte en samlivsekspert sa dette en gang på Pepper og pasjon på NRK radio en gang. 
Det er kanskje det eneste som fungerer. Siden du kommer inn i et forhold med ekstra bagasje. Kom inn slik selv. Der dama har et barn fra før. Som var en del år når jeg kom inn. 

Anonymous poster hash: 8a9f2...698
Skrevet

Han er vel ungdom da!

Du får holde den avstanden du behøver mens far tar tak. Su må selvsagt også få sette grenser, men de bør være enkle og begrenset i antall...

Skrevet

Han sitter i sofaen, deiger seg helst ut over hele, skal alltid bestemme hva som er på tv. Han fiser ekle fiser og raper høyt i sofaen.. I tillegg så gnurer han seg inni meg med det voksfylte håret sitt som stinker.. Og så lukter han svette.. Jeg sier ifra ofte! Men nå har jeg bare gitt opp og tar meg rett og slett sammen hver uke han er hos oss..

Han nekter i tillegg å bruke loftstuen hvor han har tv og playstation.. Sikkert fordi den er så skitten og ekkel (han har ansvaret for å vaske den)..

Fjern tingene hans og Vask loftstua og bruk den du da. 

AnonymBruker
Skrevet

Fjern tingene hans og Vask loftstua og bruk den du da.

Hei! Det kunne jeg gjort.. Men da hadde jo stua sett ut som loftstua til slutt, og det hadde jo blitt pinlig om vi plutselig fikk besøk

• Liker 1
Skrevet

Hei! Det kunne jeg gjort.. Men da hadde jo stua sett ut som loftstua til slutt, og det hadde jo blitt pinlig om vi plutselig fikk besøk

Vel, men hva har du gjort for å få gutten til å vaske?

AnonymBruker
Skrevet

Vel, men hva har du gjort for å få gutten til å vaske?

Sagt det til han ofte!!! Men han gjør jo ikke en dritt jeg sier han skal gjøre..

Skrevet

Sagt det til han ofte!!! Men han gjør jo ikke en dritt jeg sier han skal gjøre..

Da skjønner jeg du er lei.

Skrevet

Det hjelper jo lite når han aldri hører på meg.. Han er veldig dominerende av seg og skal liksom bestemme alt her i huset..

Faren sier ifra, men så snart far er ute av huset så er det påen igjen..

Be far sørge for å oppdra ham til normal renslighet og kontroll på egne kroppsåpninger. Og ikke la ham ha fjernkontrollen 24/7. Gjenta ad nauseum.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Koble ut internet, og fjern tv boksen. Si du finner det frem igjen når han har ryddet loftstuen sin.

Anonymous poster hash: 5fca7...66b

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Koble ut internet, og fjern tv boksen. Si du finner det frem igjen når han har ryddet loftstuen sin.

Takk for gode tips :):)

Skrevet

Hva er det han gjør med håret inni deg sier du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det han gjør med håret inni deg sier du?

Gnurer :P altså gnir seg inntill meg..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han?

Tenker at om han er gammel nok til å kunne ta ansvar for å vadke loftstua selv, så er han for stor til å sitte å gnu på deg.

Anonymous poster hash: 26d34...dba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gnurer :P altså gnir seg inntill meg..

Hvor gammel er egentlig denne gutten?

Anonymous poster hash: dd8d8...4fe

Gjest Stringfellow1
Skrevet

Jeg har faktisk ett familie-medlem som oppfører seg på omtrent samme måte som dette. Han har en stasjonær datamaskin, ett par dataskjermer og litt forskjellig annet utstyr som han har satt fra seg ved stue-bordet. Så han sitter stort sett i stuen heile dagen, hvor han spiller dataspill, surfer på internett, og så videre. Da vil han heller ikke at noen andre skal sitte i stuen, fordi alle bråker jo så fryktelig mye heile tiden. Å se på TV er dermed fullstendig uaktuelt.

De eneste gangene han tillater at TV-apparatet får stå på, er hvis det kommer ett eller annet program som han har veldig lyst til å se på. Han har jo ett stort rom fullstendig for seg selv, i en helt annen del av huset. Så han kunne jo ha sittet der med datamaskinen sin. Men stue-bordet er vel litt større enn det skrivebordet som står på rommet hans. Så han får ha stuen som sitt andre rom, og han klager og kjefter så snart noen går inn i stuen. Selv om man står fullstendig i ro, og ikke lager en eneste lyd..

Dessuten gidder han aldri å hjelpe til med å for eksempel rydde på plass når noen har vært på handletur, og kjøpt inn en hel haug med matvarer, melk og så videre. Da fortsetter han bare å spille dataspill eller drive med noe annet på datamaskinen sin. Hvis telefonen ringer, eller det kommer besøk som banker på døren. Så gidder han aldri å reise seg opp fra lenestolen, gå ett par meter og sjekke hvem som ringer / står ved utgangsdøren. Derfor må noen andre - som befinner seg i den andre enden av huset - gå for å ta opp telefonen eller åpne døren...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk ett familie-medlem som oppfører seg på omtrent samme måte som dette. Han har en stasjonær datamaskin, ett par dataskjermer og litt forskjellig annet utstyr som han har satt fra seg ved stue-bordet. Så han sitter stort sett i stuen heile dagen, hvor han spiller dataspill, surfer på internett, og så videre. Da vil han heller ikke at noen andre skal sitte i stuen, fordi alle bråker jo så fryktelig mye heile tiden. Å se på TV er dermed fullstendig uaktuelt.

De eneste gangene han tillater at TV-apparatet får stå på, er hvis det kommer ett eller annet program som han har veldig lyst til å se på. Han har jo ett stort rom fullstendig for seg selv, i en helt annen del av huset. Så han kunne jo ha sittet der med datamaskinen sin. Men stue-bordet er vel litt større enn det skrivebordet som står på rommet hans. Så han får ha stuen som sitt andre rom, og han klager og kjefter så snart noen går inn i stuen. Selv om man står fullstendig i ro, og ikke lager en eneste lyd..

Dessuten gidder han aldri å hjelpe til med å for eksempel rydde på plass når noen har vært på handletur, og kjøpt inn en hel haug med matvarer, melk og så videre. Da fortsetter han bare å spille dataspill eller drive med noe annet på datamaskinen sin. Hvis telefonen ringer, eller det kommer besøk som banker på døren. Så gidder han aldri å reise seg opp fra lenestolen, gå ett par meter og sjekke hvem som ringer / står ved utgangsdøren. Derfor må noen andre - som befinner seg i den andre enden av huset - gå for å ta opp telefonen eller åpne døren...

Hvorfor i alle dager finner dere dere i det?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...