AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Har ei jente, meget krevende, sov ikke det første leveåret omtrent og som toåring er hun en håndfull for å si det mildt. Venter enda en jente. Tenker bare at det blir et slit (men også koselig, søtt, bare velstand osv......) alle sier gutter er lettere, at det ikke er like mye drama osv. Anonymous poster hash: 3c3a1...d62
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Bare tull, selvfølgelig. Barn er forskjellige, alle som en. Det finnes krevende jenter, og enkle jenter. Kravende gutter og enkle gutter. Som babyer, barn og tenåringer Anonymous poster hash: a394b...548 3
LindaM Skrevet 3. juni 2015 #3 Skrevet 3. juni 2015 Har en gutt på 3 som først nå har begynt å sove natta gjennom. Dagsøvn var også et lite mareritt det første året. Han har vært/er ekstremt aktiv, og er absolutt en håndfull! Selvfølgelig er han også verdens beste lille gutt Venter jente nå, og har hørt at de er roligere. Tar det med en kjempe stor klype salt 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #4 Skrevet 3. juni 2015 Jeg tror det kommer an på hva man fokuserer på. Jeg har alltid hørt det samme jeg også, og i vår familie stemmer det. Guttene var enklere og sa stort sett bare ja til alt og jentene har vært mer stri å ha med å gjøre. Men, det kan ha med mitt fokus å gjøre. Kan hende at jeg bare har "fått det for meg" at det er sånn fordi jeg har hørt det og fokuserer derfor på det, og finner "bevis" for at det er rett. Og så er det kanksje ikke det allikevel. Anonymous poster hash: e950f...00a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #5 Skrevet 3. juni 2015 Jenta di høres ut som gutten min.. 😉Anonymous poster hash: 990a1...613
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #6 Skrevet 3. juni 2015 Har en gutt på 3 som først nå har begynt å sove natta gjennom. Dagsøvn var også et lite mareritt det første året. Han har vært/er ekstremt aktiv, og er absolutt en håndfull! Selvfølgelig er han også verdens beste lille gutt Venter jente nå, og har hørt at de er roligere. Tar det med en kjempe stor klype salt Det burde du !!! Her er det turbo fra kl 0545-2200.. Anonymous poster hash: 3c3a1...d62
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #7 Skrevet 3. juni 2015 Jeg tror det kommer an på hva man fokuserer på. Jeg har alltid hørt det samme jeg også, og i vår familie stemmer det. Guttene var enklere og sa stort sett bare ja til alt og jentene har vært mer stri å ha med å gjøre. Men, det kan ha med mitt fokus å gjøre. Kan hende at jeg bare har "fått det for meg" at det er sånn fordi jeg har hørt det og fokuserer derfor på det, og finner "bevis" for at det er rett. Og så er det kanksje ikke det allikevel. Anonymous poster hash: e950f...00a Tror ikke helt det, for det er på internett jeg senere etter å ha opplevd det selv har lest at jenter er vanskeligere. Mer drama. Da jeg først ble forelder til en jente, fikk jeg høre av alle familiemedlemmer at jenter er sååå enkle, mye roligere enn gutter osv. Ja, særlig Anonymous poster hash: 3c3a1...d62
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #8 Skrevet 3. juni 2015 Tror det varierer. Har bare en sønn, men jeg kommer fra en stor jentefamilie der det alltid har vært drama og konkurranse oss i mellom. Merker det også på mine nieser som er i alderen 4-19 år at de til tider sliter ut mødrene (mine søstre) sine med at de er veldig stae og dramatiske. Selv er jeg overrasket over hvor enkelt det er å ha gutt, det hadde jeg faktisk ikke forventet. Det skal jo sies at enkelte gutter kan være slitsomme de også, men føler at de er litt som menn; man må bare snakke i klartekst, så forstår de. Jenter liker å kverulere litt mer. Jeg har også en stesønn som er jevnaldrende med den ene niesen min, når de var i puberteten så var de som natt og dag. Han sov omtrent fra han var 14-17 år, mens hun ikke hadde tid å sove i det hele tatt for at hun måtte holde seg oppdatert på dramafronten i venninnegjengen. Så egentlig tror jeg kanskje gutter har et ufortjent rykte på seg for å være en "håndfull". Anonymous poster hash: 02cdd...4ff
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #9 Skrevet 3. juni 2015 Har jente og gutt, de er begge krevende på sine områder og enkle på andre. To ulike typer. Vet også de som har to av samme kjønn og de er også veldig forskjellige! Her har iallefall jenta vært veldig grei med nattesøvn, litt utfordringer med søvn på dagtid det første året +. Gutten er omvendt... Jenta er kosete, elsket å sitte i fanget, men allikevel aktiv. Gutten er rolig, men skal helst gjøre det han selv vil, og det å sitte i fanget går kun i sekunder. Og så må jeg si at nummer to er som regel greiere enn nummer en, med det mener jeg at ungene kan være like utfordrende, men du er en god del mer dreven!Anonymous poster hash: 0aa91...706
Teriyaki Skrevet 3. juni 2015 #10 Skrevet 3. juni 2015 Nå er min eldste bare 3,5 år da, men han er absolutt ikke enkel. Han er en herlig snill, engasjert og omsorgsfull gutt, men han er helt utrolig sta. Og når han er i det rette humøret så er han altså helt propell og hører ikke etter for fem flate øre. Men det tenker jeg er mer personlighet enn kjønn.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #11 Skrevet 3. juni 2015 Min erfaring fra barnhagejobbing med småbarn ikke mange år er at guttene ofte er litt blidere og lettere å lede enn jenter i denne alderen. Jenter sutrer ofte mer er min erfaring,og allerede i 4-5-årsalderen kan det være utrykning. Slik ser man sjelden blant guttene. Også er jenter ofte mer krevende i puberteten,skal man tror mannfolkene jeg har snakket med:)Anonymous poster hash: e3645...62a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå