Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt og leste litt på nettet og kom over dette: 

"• «Drinkoreksi» kan også anses som en underkategori av det å ha en spiseforstyrrelse. Da dropper man å spise eller kaster opp det man har spist, for å kompensere kaloriinntaket i alkohol, slik at man kan gå på fylla."

Kan man virkelig kalle dette for en form for spiseforstyrrelse? Er det ikke ganske vanlig at man "skjerper" kostholdet for å balansere det med alkoholen? Jeg pleier alltid å være veldig bevisst på hva jeg putter i munnen og spiser mindre de dagene jeg skal drikke. Jeg kutter ikke ut å spise hele dagen, men jeg spiser mindre enn jeg ville gjort om jeg ikke skulle drukket, slik at jeg ikke går over kalorigrensen. Det er da mange som gjør dette? 

Anonymous poster hash: 5990d...d4e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ikke før jeg drikker, hele dagen liksom. For om jeg drikker med mat i magen så ender det opp med at jeg spyr. Trenger ikke å være for mye alkohol, men mat i magen gjør at jeg kaster opp, slår aldri feil. Så derfor dropper jeg mat den dagen jeg skal drikke, og passer på å ikke spise for sent dagen før. 

Anonymous poster hash: 4333b...c44
AnonymBruker
Skrevet

Det fins en annen variant, de som heller innpå tran eller en eller annen matolje før de drikker. Da kan de drikke nesten de måtte ønske, siden fettet smører innsiden av tarmene og forsinker alkoholopptaket. Mulig det er en myte, har aldri prøvd.

Anonymous poster hash: 5f82a...374
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg spiser alltid ganske tungt før jeg skal drikke eller mens jeg drikker, for ikke å bli dårlig eller drita  :P

Men jeg kan fint finne på å trene hardt samme dag, eller dagen før, for å gjøre ukesregnskapet litt penere om jeg teller kalorier.

Anonymous poster hash: d9343...a4b
  • Liker 2
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Mulig det er vanlig, men det kan jo likevel være en spiseforstyrrelse. Høres jo mer sykt enn sunt ut.

Skrevet

Og jeg spiser alltid ganske tungt før jeg skal drikke eller mens jeg drikker, for ikke å bli dårlig eller drita :P

Men jeg kan fint finne på å trene hardt samme dag, eller dagen før, for å gjøre ukesregnskapet litt penere om jeg teller kalorier.

Anonymous poster hash: d9343...a4b

Samme her. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt på trynet å kalle det en spiseforstyrrelse.

Anonymous poster hash: a16a1...e28
Skrevet (endret)

Det er mer sykt og farlig enn å kalle det en spiseforstyrrelse, men man har vel gjerne et problematisk forhold til kropp og vekt om man sulter seg dager man skal drikke, så sånn sett er det jo et forstyrret forhold til mat.

Jeg er ekstremt nøye på å spise og hydrere meg godt når jeg skal drikke. Om ikke blir jeg fort full/dårlig.

Om man er så stresset vedr vekt og alkohol så ta heller en ekstra treningsøkt fremfor å leke med liv og helse. Er så mye større sjanse for Blackout/besvimelse når en drikker på tom mage og da er man som jente mer utsatt for visse situasjoner på byen.

Endret av me2u

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...