Gå til innhold

Invitert til utdrikningslag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vært i to utdrikningslag, jeg har kun vært gjest i begge.

Det ene ble planlagt sammen med alle gjestene, her var vi 9 personer, inkl bruden, og 8 som skulle dele utgiftene. Alle var med å bestemte hva vi skulle gjøre. 5 trakk seg, og vi stod 3 stk igjen med kostnadene for alle 9. Skikkelig økonomisk krise for min studentlommebok! Endte i en rimelig kjedelig dag uten mye innhold og en svært billig bryllupsgave.

Det andre ble planlagt av forlover. Jeg, som eneste gjest som måtte reise langt, betalte kun min egen flybillett og noe mat til meg selv i løpet av helgen(brukte vel ca 2500 kr). Resten av gjestene spleiset på min del. Forlover hadde fikset alt, og det var en drømmehelg!! Gjestene og bruden var storfornøyde! Virkelig en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. 

Så min erfaring tilsier at det blir en bedre opplevelse for alle om forlover er dyktig og planlegger på engenhånd :) For vår del stemte iallefall "jo flere kokker, jo mere søl". 

Håper TS får en fin opplevelse som gjest i utdrikningslag :D

Skikkelig ukult. Når vi har planlagt ting som må forhåndsbetales i vennegjengen har vi blitt enige om at folk betaler om de sier ja, uavhengig om de kommer eller ikke. Det er nok lurt i sånne sammenhenger også. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gifter meg til sommeren og har fortalt forloveren at jeg ikke ønsker store greiene til utdrikningslaget. Ønsker å samle venner (ja, gutter og jenter) til en hyggelig sosial setting. Jeg fortalte at om det er kostnader, kan jeg betale for det, for jeg synes det er en uting at det skal komme fra gjestenes lommebok. 

Og ja, forloveren burde kontaktet gjestene for pris. Den var litt vel drøy synes jeg... Flere av mine venner er studenter, og hadde jeg som brud fått høre dette, hadde jeg blitt flau over å virke "kravstor" til utdrikningslaget!

Anonymous poster hash: cb8eb...2fb
  • Liker 1
Skrevet

TS; Du kan jo bare be forloveren om å tørke seg i ræva med summen siden hun har funnet på alt det her alene.

Gjest What2say
Skrevet

Altså, litt snodig er det faktisk, at dere ikke fikk noen forespørsel om hva dere er villige til å betale. Det gjorde vi i det utdrikningslaget jeg var i nå på lørdag til min svigerinne. Her betalte vi 1250 kr hver. Bruden betalte så klart ingenting. 1250 kr er mye for en student, men jeg syns det var verdt det. Vi hadde ekstremt mye god mat og drikke. Skikkelig ordentlig mat og drikke, og massasje, thai kwondo og masse annet kos ^^ Og bruden koste seg meget! :)

Skrevet

Var i utdrikningslag for ikke så lenge siden. Der opprettet forlover en hemmelig gruppe på facebook hvor hun spurte hvilke aktiviteter vi ønsket av de alternativene hun hadde funnet og hvor mye penger vi var villig til å bruke. Totalpris pr person ble ca 500-600 kr. Dette var alle enig i, så null problem. Dagen ble kjempemorsom med lunsj hjemme hos ei (mens vi fikset den var bruden på massasje) før vi tok turen videre til gocart og lasertag. Avsluttet kvelden med taco hos foreldrene til bruden (pluss fest og slikt).

Jeg ville aldri betalt hele 1000 kr, iallefall ikke hvis prisen ikke er diskutert. Jeg hadde ikke hatt råd til å bruke 1000 kr (+ alkohol og reise) med mindre jeg var klar over prisen i god tid i forveien. Så her er jeg enig i at forlover burde pratet med dere om iallefall prisen og gjerne gitt dere mulighet for å si noe om hvilke aktiviteter dere skal på. 

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt invitert til utdrikningslag for ei venninne. Vi blir 13 stk med bruden. Hun som arrangerer er sikkert forlover. Da jeg ble invitert spurte jeg om hun trengte hjelp til planlegging, da jeg synes slikt er ålright. Fikk beskjed om at hun hadde alt under kontroll. Nå er programmet lagt og plutselig krever hun inn 1100 kroner fra hver av oss.

Er ikke dette litt snodig? Ingen av oss andre fikk være med i planleggingen. Er ikke det litt fair og avtale hvilken pris vi legger oss på, før hun arrangerer? Har jo full forståelse for at tingene  vi skal gjøre koster penger, men tenker det er litt prinsipp i det. :) Har allerede betalt henne, men føler meg litt snytt. 

Anonymous poster hash: 8da92...ff0

Hallo! Når du sier ja til utdrikningslag så sier det seg selv at det koster penger. Det er ikke bruden som skal betale. Så nei, det er ikke snodig. Betal det det koster. 

Anonymous poster hash: 42023...1d4

AnonymBruker
Skrevet

1100 er ikke mye for et utdrikningslag. I hvert fall ikke om det er en god venninne. Skjønner om det er en du knapt kjenner, men da hadde jeg takket nei til å bli med.

Anonymous poster hash: 42023...1d4
Gjest What2say
Skrevet

Har aldri noensinne hørt om avstemming eller spørreundersøkelser for å avklare hva et utdrikningslag skal koste.  

Som sagt: de fleste forlovere har jo et visst gangsyn når det gjelder pris, men det er uansett ikke opp til hver enkelt å bestemme det. Har man ikke råd, så takker man nei. 

Vi tok avstemning på hva som var en akseptabel pris for oss alle å betale.... GODE forlovere vil at bruden hovedsakelig skal bli fornøyd, og hvilken brud er fornøyd hvis ikke alle hun er glad i kan være med fordi det blir for dyrt??? 

AnonymBruker
Skrevet

Var i utdrikningslag for et par uker siden. Under planleggingen ble det opprettet en gruppe på facebook der forloveren spurte deltakerne om forslag til aktiviteter. Uansett hva som ble foreslått var det ikke bra nok, det tok for lang tid eller det ble for dyrt. Det endte med at forloveren planla alt selv, greit nok det, men da dagen kom skjedde det ingen ting! For en dag som varte i 16 timer skulle bruden selge boller (ca 30 min), middag på restaurant (2,5 timer), var på en bar i 1,5 time og fest på kvelden (fra 23-01.30).

Bruden skulle ikke betale noen ting (selvfølgelig), men hvordan summen ble på 1400,- pr pers forstår jeg ikke! Jeg er gravid så jeg kjøpte ikke drinker. Ble enda dyrere for de som drakk.

Anonymous poster hash: 03fa4...8fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...