Gå til innhold

Sårende kommentarer og holdninger fra småbarnsforeldre ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt såret ...

Mine eldre brødre er gift og har barn, og jeg er singel og barnløs. 
De er alle stresset og slitne, og lever livet så godt det går med alt ansvaret, mens jeg kan gjøre hva jeg vil.

Jeg syns livet mitt er fint som det er akkurat nå, men om jeg hadde møtt noen så ville jeg tilpasset livet mitt etter det. Samme om det skulle bli barn etterhvert.

Jeg stresser ikke med mann eller barn, fordi hvorfor skal jeg bruke tiden min på å stresse? Det kommer når det kommer, og jeg vil heller bruke tiden min på mine ting siden jeg har mulighet til det.

Brødrene mine og familiene deres er jo alle opptatt med sine ting, men vi møtes i ny og ne. Jeg syns det er hyggelig å møte alle barna, men ikke fult så hyggelig å møte foreldrene.

De kan være sure og nedlatende i holdningen til meg, og de kan komme med sure og nedlatende kommentarer ...

DET SÅRER!

Jeg får vite at jeg ikke er noen skjønnhet. (jeg skjønner at utseendet mitt hindrer meg i å få meg kjæreste, har aldri hatt kjæreste...)

Jeg det gnidd inn at "Du har ikke noen barn, du ..." (nei, jeg får jo aldri barn så uattraktiv som jeg er).

Jeg får sure blikk om jeg sover lenge om morgenen og de er tilstede.

Jeg får sure og irriterte blikk/svar om jeg spør om hjelp til noe, selv om jeg har passet barna deres MYE.

Om jeg sier jeg må legge meg fordi jeg skal tidlig opp, får jeg flåsete svar om hva jeg må tidlig opp for (det er visst bare de med små barn som må opp, vi andre må tydeligvis ikke på jobb/skole, og vi trenger tydeligvis ikke søvn eller mat eller stell ...)

Jeg har kun kontakt med de for barnas skyld, men vet ikke hva jeg skal gjøre med foreldrene...

Anonymous poster hash: 842a8...4f4
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skjærer jo alle småbarnsforeldre over en kam her. Det er ikke småbarnsforeldre som sårer deg, det er brødrene og konene deres som gjør.

Du får svare dem. At du også har et liv og at de har valgt det livet de lever.

Anonymous poster hash: 33929...d27
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skjærer jo alle småbarnsforeldre over en kam her. Det er ikke småbarnsforeldre som sårer deg, det er brødrene og konene deres som gjør.

Du får svare dem. At du også har et liv og at de har valgt det livet de lever.

Anonymous poster hash: 33929...d27

Det var ikke meningen at det skulle fremstå sånn. Jeg forstår da at det finnes småbarnsforeldre som ikke oppfører seg sånn.

Men her prater jeg om mine søsken.

Kanskje du misforstod overskriften? Jeg skrev sånn generelt i overskriften, men det kan lett mistolkes.

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig vondt at de behandler deg slik! Det har de ingen rett til. Du virker som en person som ønsker at andre skal ha det bra ut fra hva du skriver, og er der for deres barn som barnevakt og som snill tante. 

At du er i et annet stadie i livet er ikke noe de (egentlig) har noe med, og jeg synes det er merkelig at de føler det rett å være nedlatende mot deg! 

Har du noen gang tatt opp med dem hvordan du har det og hvordan det føles når de oppfører seg slik? 

Anonymous poster hash: 86935...98e
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig vondt at de behandler deg slik! Det har de ingen rett til. Du virker som en person som ønsker at andre skal ha det bra ut fra hva du skriver, og er der for deres barn som barnevakt og som snill tante. 

At du er i et annet stadie i livet er ikke noe de (egentlig) har noe med, og jeg synes det er merkelig at de føler det rett å være nedlatende mot deg! 

Har du noen gang tatt opp med dem hvordan du har det og hvordan det føles når de oppfører seg slik? 

Anonymous poster hash: 86935...98e

Nei, men i det siste har jeg vært svært avvisende og om det kommer en kommentar blir jeg stille og treker meg vekk, og da har noen av de blitt litt rare. Kanskje de begynner å forstå?

Jeg er konfliktsjy, så jeg klarer ikke ta folk der og da. Men jeg prøver å vise med holdnignen min om jeg ikke liker noe.

AnonymBruker
Skrevet

Du skjærer jo alle småbarnsforeldre over en kam her. Det er ikke småbarnsforeldre som sårer deg, det er brødrene og konene deres som gjør. Du får svare dem. At du også har et liv og at de har valgt det livet de lever. Anonymous poster hash: 33929...d27

Hvis du leser HI står det klart og tydelig at dette gjelder hennes brødre med familier. Overskriften sier noe annet, ja, men det er derfor man må lese HI. Jeg er også småbarnsmor, men jeg tok meg ikke nær av overskriften av den grunn.

Anonymous poster hash: 1c258...ad9

• Liker 3
Skrevet

Vet du, her hadde jeg kuttet kontakten. Det er kjempetrist å si, med tanke på at du vil ha med barna å gjøre, men dette går ut over helsen din.

Jeg får lyst til å ta med meg Tante Sofie stemmen og gi dem en ordentlig skjennepreken. Måten din familie behandler deg på har jo tydeligvis ødelagt troen på deg selv. Jeg tror ikke på at du er stygg, og ditt utseende kommer ikke til å stå i veien for at du skal få deg kjæreste eller barn. Det som derimot kan stå i veien er den dårlige selvfølelsen som din familie bygger opp under.

Du er singel, du er fri og barnløs. Gjør noe for deg selv. Spar opp litt penger, og ta en "bli ny" dag. Gå til frisøren og få ny frisyre eller farge, kjøp deg noe ny, fin sminke. Kjøp deg et nytt antrekk som er i en helt annen farge enn du er komfortabel med. Stygg er du ikke, det er jeg nemlig sikker på. Det eneste som er stygt er måten din familie behandler deg på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye av de samme problemene. Jeg "får ikke" ta en dag til å sove og slappe av f.eks, da jeg umulig kan være sliten siden jeg ikke har barn... Kan heller ikke være syk, fordi det er kun foreldre med barnehagebarn som blir det. Til og med da jeg og kjæresten reiste på weekend til London kom kommentaren: "dere trenger ikke kjærestetur, dere har ikke barn" altså, hallo? :o

Disse kommentarene kommer fra mine eldre søskenbarn, vi er en ganske sammenknyttet familie og er ofte sammen.

Jeg blir så lei av disse stadige kommentarene deres.. Jeg kan også legge til at jeg er 22 år!!! Altså: det er ikke naturlig for meg å ha barn akkurat nå... Jeg er, i motsetning til deg, veldig rapp i kjeften når noen kommenterer slikt til meg! Kan slenge ved en samtale mellom meg og mitt søskenbarn, som har tre barn mellom 2 og 5 år:

Meg: "åh, jeg er så sliten. Tror jeg legger meg til å sove en halvtimes tid"

Søskenbarn: "hvorfor i all verden er du sliten? Du har ikke barn som sliter deg ut"

Meg: "nei, men jeg var oppe hele natta og hadde masse sex, så jeg sov ikke"

Da ble det stille en stund :-D denne vae gjerne litt drøy, da jeg vet at småbarnsforeldre ofte sliter litt med sexlivet. Men jeg ble så forbanna lei!!

Poenget her er at jeg vet hvordan du har det.. Tenk ut en småfrekk, lur kommentar til neste gang så skal du se det blir stille :-D

Anonymous poster hash: d874d...cba

AnonymBruker
Skrevet

Meg ovenfor!

Vil også legge til at du umulig er stygg, siden du virker som en kjekk og grei person <3 det er innsiden som teller! Jeg kjenner en modell, hun er "perfekt". Slank, høy og nydelig ansikt. Men personligheten hennes er forferdelig, så flere gutter jeg har snakket med har sagt at hun er stygg! Fordi den fæle personligheten ødelegger alt

Anonymous poster hash: d874d...cba

Skrevet

Vet du, her hadde jeg kuttet kontakten. Det er kjempetrist å si, med tanke på at du vil ha med barna å gjøre, men dette går ut over helsen din.

Jeg får lyst til å ta med meg Tante Sofie stemmen og gi dem en ordentlig skjennepreken. Måten din familie behandler deg på har jo tydeligvis ødelagt troen på deg selv. Jeg tror ikke på at du er stygg, og ditt utseende kommer ikke til å stå i veien for at du skal få deg kjæreste eller barn. Det som derimot kan stå i veien er den dårlige selvfølelsen som din familie bygger opp under.

Du er singel, du er fri og barnløs. Gjør noe for deg selv. Spar opp litt penger, og ta en "bli ny" dag. Gå til frisøren og få ny frisyre eller farge, kjøp deg noe ny, fin sminke. Kjøp deg et nytt antrekk som er i en helt annen farge enn du er komfortabel med. Stygg er du ikke, det er jeg nemlig sikker på. Det eneste som er stygt er måten din familie behandler deg på.

Jeg er enig i allt -men ikke at du bør bryte kontakten.  Men du bør iallfall varsku. Det er sikkert ikke av ondskap de holder på sånn, men uvitenhet.  Kanskje det tom er sjalusi fordi du ikke må opp midt på natta og skifte skit-bleie? DU er minst like mye verdt. DU har mer medfølelse og empati enn noen av de. Synes det er bedritent (sorry ordbruken) at ingen forsvarer deg fra flokken der. Så bank i bordet og si ifra at DU ikke har tenkt å ta til takke med hvemsomhelst, du venter på den rette. Imellomtiden så har du et liv og interesser og hobbyer etc (fyll inn det som passer). Deretter går du oglever det livet du vil. Drit i at du ikke har kjæreste (enda). Du må lære deg å bli glad i deg selv først!! Det fortjener du. JEg erhelt sikker på at du ikke på langt nær er et slikt takras som du fremstiller deg som. Få opp selvtillitten og humøret. 

Ikke sitt mer barnevakt (med mindre de betaler godt) -Og regn ut ca hvor mye du har hjulpet dem, så da er det på tide at de hjelper deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...