AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #1 Skrevet 2. juni 2015 Har du noen gang lekt med tanken på å flytte vekk fra Norge og til et land med lenger sommer og mer behagelig klima? Kanskje også bedre veier og samferdselspolitikk så man slipper å stå i den jævla køen hver bidige dag! Og et sted hvor man kan spise ute og ta seg et par øl uten å bli ranet. Anonymous poster hash: 56a85...65d
Florence Skrevet 2. juni 2015 #2 Skrevet 2. juni 2015 Tenker ofte på å pakke sammen alt, reise til et varmere sted, jobbe på en kafè og ikke ha noe mål og mening annet enn kos og kjærlighet. Tenk å kunne hoppe rett i havet ved arbeidsslutt og avslutte dagen med grilling og øl på stranda i solnedgangen.
Sannerlig Skrevet 2. juni 2015 #3 Skrevet 2. juni 2015 Har du noen gang lekt med tanken på å flytte vekk fra Norge og til et land med lenger sommer og mer behagelig klima? Kanskje også bedre veier og samferdselspolitikk så man slipper å stå i den jævla køen hver bidige dag! Og et sted hvor man kan spise ute og ta seg et par øl uten å bli ranet. Anonymous poster hash: 56a85...65d Rekker med ferie til slike steder for min del. Norge har jo endel steder man unngår køer, men maten her er forferdelig dyr. Handler masse mat når jeg er hjemme i Danmark. Hvor ville du dratt, og jobb er ikke alltid så enkelt å bytte:)
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #4 Skrevet 2. juni 2015 Tenker ofte på å pakke sammen alt, reise til et varmere sted, jobbe på en kafè og ikke ha noe mål og mening annet enn kos og kjærlighet. Tenk å kunne hoppe rett i havet ved arbeidsslutt og avslutte dagen med grilling og øl på stranda i solnedgangen. Hadde vært deilig. Du kan jo jobbe via internett også. Hvilket land har du tenkt på? Anonymous poster hash: 56a85...65d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #5 Skrevet 2. juni 2015 Rekker med ferie til slike steder for min del. Norge har jo endel steder man unngår køer, men maten her er forferdelig dyr. Handler masse mat når jeg er hjemme i Danmark. Hvor ville du dratt, og jobb er ikke alltid så enkelt å bytte:) Er du danish? Jeg vet ikke hvor, kanskje Montenegro? Eller Kroatia? Eller Spania? Eller Frankrike? Anonymous poster hash: 56a85...65d
Sannerlig Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 Er du danish? Jeg vet ikke hvor, kanskje Montenegro? Eller Kroatia? Eller Spania? Eller Frankrike? Anonymous poster hash: 56a85...65d Yupp:) Vet at Frankrike har et yrende liv og masse billige små hus og vingårder til salgs nede ved pyrineene. Croatia vet jeg ingenting om. Bare hørt det er vakkert og billig der.
Florence Skrevet 2. juni 2015 #7 Skrevet 2. juni 2015 Hadde vært deilig. Du kan jo jobbe via internett også. Hvilket land har du tenkt på? Anonymous poster hash: 56a85...65d Det har jeg ikke tenkt så mye på. Er nok mer en utopi enn noe annet tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #8 Skrevet 2. juni 2015 Ja, det er selvfølgelig fristende men så slår realiteten inn. Et europa som bader i arbeidsløshet og tendenser til nød flere steder, et generelt hardt arbeidsmarked og veldig dårlige økonomiske tider frister ikke så mye. Anonymous poster hash: d4244...c89
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #9 Skrevet 2. juni 2015 Ja, det er selvfølgelig fristende men så slår realiteten inn. Et europa som bader i arbeidsløshet og tendenser til nød flere steder, et generelt hardt arbeidsmarked og veldig dårlige økonomiske tider frister ikke så mye. Anonymous poster hash: d4244...c89 De dårlige tidene kommer til Norge også, believeme. Anonymous poster hash: 56a85...65d
Gjest Margit Spat Skrevet 2. juni 2015 #10 Skrevet 2. juni 2015 Jeg kan ikke fordra sterk varme, og reiser heller nordover enn sørover i sommerferiene mine, så nei.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #11 Skrevet 2. juni 2015 Det er ikke norsk sommer jeg synes er forferdelig, men heller norsk vinter. Det er så varmt om somrene her i Norge for tiden at det er i alle fall ikke vits å dra til syden. I fjor sommer ble jeg syk da jeg jobbet fordi det var så varmt. Hadde hodepine til tusen i flere uker. Men jeg er ikke så glad i kulde selv om jeg elsker å stå på ski. Så hadde heller ville flyttet fra norsk vinter. Anonymous poster hash: 80d3a...0f1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #12 Skrevet 2. juni 2015 Jeg prøvde en stund, men problemet er jo ikke norsk sommer. Problemet er vinteren. Jeg bodde i et syden-land, og somrene var ulevelig varme hvis man skulle gjøre noe til gagns, som for eksempel å jobbe. Vintrene var fine, men lønningsnivået var latterlig lavt, beskatningen likeså og dermed hadde staten ekstremt lite penger til velferdssystem og infrastruktur. Arbeidsledigheten var høyere og kriminaliteten deretter. Jeg flytta hjem igjen, jeg. Men når jeg blir pensjonist en gang er jeg stygt redd for at jeg blir blant dem som rømmer til varmere strøk på verste vinteren. Anonymous poster hash: 87bc1...86d
Gjest Jean Valjean Skrevet 2. juni 2015 #13 Skrevet 2. juni 2015 Jeg synes kliamet i Norge er mer en behagelig. Og at sommerene ikke er så dårlige man skal ha det til. Tross alt man må huske at det er Norge vi bor i og ikke et land som ligger ved ekvator.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #14 Skrevet 6. juni 2015 Jeg bor i midt-Norge og trives her stort sett hele året. Det er en ting jeg alltid har lurt på, men som jeg aldri tør å spørre om av frykt for å fornærme. Går klimaet i Norge mer inn på folk med bakgrunn fra varme land enn oss "vestlige"? Jeg merker jo selv at jeg blir litt nedfor av vinteren her, men sommeren går som regel greit selv om det regner. Er det helt det samme for noen med f.eks mørk hud, eller blir disse lettere triste av lite sol? Tenker jo at man lett kan bli psykisk nedtonet av d-vitaminmangel, og at det må være fælt å være tilpasset 40 grader og stekesol, og så komme til Norge hvor det regner og er grått hele året. Noen med erfaringer her? Anonymous poster hash: 883ff...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå