Gå til innhold

Blir dette mobbing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen gutter hadde vært på fotballcup i et annet fylke, og da var det noe en lokal person hadde sagt, som de syntes var morsomt, mest pga. dialekten. La oss si at det var Sogndal og "spraostekt laok" i stedet for sprøstekt løk, bruker dette som eksempel videre.

Da de kom tilbake sa de dette ofte, uten noen spesiell grunn. En litt yngre gutt som har blitt mye mobbet og som var i nærheten begynte plutselig å grine og sa "er det meg dere kaller for spraostekt laok?", hvorpå de andre guttene lo høyt, og selv om uttrykket altså ikke hadde noe som helst med denne yngre gutten å gjøre er han etterpå blitt kalt for "sprøstekt'en". Men da av andre, og ikke av de som var mest ivrige på å bruke dette uttrykket i utgangspunktet. Har de noen skyld i dette?

Anonymous poster hash: 30a84...2e3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en svak unge. Har jeg vært barnefaren så har jeg dengt han.

Anonymous poster hash: 1a28e...788
  • Liker 4
Skrevet

Det spørs litt hvilke de du mener, TS. De som bruker det til/mot/om han som blir lei seg av det er de som mobber.

• Liker 1
Skrevet

Du hadde dengt ungen din hvis han ble lei seg fordi han følte seg mobbet?

• Liker 4
Skrevet

Bare og overse. Det må jo være skrevet av en idiot med lite og gjøre. Legg også merke til at slike innlegg alltid har 1 pluss på seg. De plusser selv...

• Liker 3
Skrevet

Helt enig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Dette er ikke mitt barn, men 'dessverre' får han neppe noe deng fra sin far. Moren var 16 da hun fikk ham, og han har aldri møtt faren.

AnonymBruker
Skrevet

Bare og overse. Det må jo være skrevet av en idiot med lite og gjøre. Legg også merke til at slike innlegg alltid har 1 pluss på seg. De plusser selv...

Og de andre plassene, kommer fra de andre profilene til vedkommende?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Dette er ikke mitt barn, men 'dessverre' får han neppe noe deng fra sin far. Moren var 16 da hun fikk ham, og han har aldri møtt faren.

Å så det er lausunge, enda verre. 

Anonymous poster hash: ba67b...1b2

• Liker 3
Skrevet

Men at det var en av gutta på laget til Sogndal, det er moren overbevist om!

• Liker 1
Skrevet

Og de andre plassene, kommer fra de andre profilene til vedkommende?

Går ut fra at det er "plussene" du tenker på? Ja, det ville ikke forbause meg om de har flere brukere og logger av og på for å plusse seg selv...

AnonymBruker
Skrevet

Men at det var en av gutta på laget til Sogndal, det er moren overbevist om!

Moren har neppe vært i Sogndal noen gang, men uansett, det spiller ingen rolle i denne sammenhengen.

AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget mitt (Ts her) er at jeg er litt enig. Altså ikke at han fortjener juling, men at de som maste om "spraostekt laok" ikke kan ta skylden for at en som tilfeldigvis er tilstede av en eller annen grunn trodde de snakket om ham.

Skrevet

Moren har neppe vært i Sogndal noen gang, men uansett, det spiller ingen rolle i denne sammenhengen.

Jeg må bare beklage, og det inderlig. Trodde dette var en trolletråd. Mitt svar isted blir nå bare å unnskylde.

Håper du kan snakke med denne gutten, fortelle han hvem som faktisk mobber, for det er mobbing å benytte kallenavn, og støtte han i å takle det. 

Desverre sjelden at man kan få gjort noe med utøvere av mobbing, men en reprimande og et par velvalgte ord at dette kan de drite i, bør være på sin plass.

AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget mitt (Ts her) er at jeg er litt enig. Altså ikke at han fortjener juling, men at de som maste om "spraostekt laok" ikke kan ta skylden for at en som tilfeldigvis er tilstede av en eller annen grunn trodde de snakket om ham.

De som i utgangspunktet brukte dette uttrykket uten å referere til gutten er selvsagt ikke skyld i at noen andre senere mobber ham, men det er da heller ikke guttens feil at han missforstår og noen plukker opp dette og bruker det mot ham senere. De eneste som gjør noe galt her er de som i ettertid bruker kallenavn på gutten. 

Anonymous poster hash: 90ccd...f6d

• Liker 2
Skrevet

At de plukket opp et ord/uttrykk på cup er ikke mobbing. 

At ungen som har blitt mobbet trodde de snakket om han, er ikke mobbing. Det er riktignok veldig trist at han automatisk tror at all morsomhet er på hans bekostning, virker ikke som om han har det helt bra med seg selv. 

At noen i ettertid kaller han for sprøstekten pga dette, er vel på grensen til mobbing. Å gi noen et kallenavn for noe kjipt er ufint, spesielt hvis han synes det er ille. Og ut fra det som er skrevet i HI, kan det jo virke som om han synes det. 

• Liker 1
Skrevet

De har det i hvertfall morsomt på hans bekostning, og når de vet at personen tar seg nær av det og blir lei seg av det, men de likevel ikke slutter, så tenker jeg at det begynner å grense til mobbing ja. I utgangspunktet var det jo bare en misforståelse, men det virker som om det har utviklet seg til noe mer.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke mobbing å "smake på uttrykket" som de hadde hørt i Sogndal.

Å kalle gutten for sprøstekten pga misforståelsen som oppstod er mobbing (med mindre han liker å bli kalt for det)

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke mobbing å "smake på uttrykket" som de hadde hørt i Sogndal.

Å kalle gutten for sprøstekten pga misforståelsen som oppstod er mobbing (med mindre han liker å bli kalt for det)

enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...