Gå til innhold

Skal gifte meg, men er redd for at svigerfamilien vil lage kvalm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg ganske snart og alt er planlagt. Vi er i rute med forberedelsene, har booket lokalet, bestlit catering, kake, musikere, blomster, limousine og det hele. Brudgommen får skreddersydd en dress og jeg har drømmekjolen klar.

Det eneste som står i veien er redselen for hva foreldrene til min tilkommende kan finne på å gjøre.

Den kjære mannen min er også engstelig, men han sier ikke så mye om det.

Han er faktisk redd de ikke vil stille opp i det hele tatt.

Er det noen der ute som har opplevd tilsvarende?

Jeg engster meg for at svigerfamilien skal bruke hele dagen til å demonstrere at de ikke er enige i giftemålet. Det er de nemlig ikke.

Jeg vet ikke hva de kan få seg til å si eller gjøre, så det tar fra meg hele gleden med å skulle lage en fest for dem.

Det er jo det vi gjør.

Vi setter sammen en bryllupsfest der de er invitert, så de kan være med å markere at sønnen gifter seg. Noe de ikke er begeistret for. Jeg føler nesten at de ikke fortjener å få lov til å komme.

Anonymous poster hash: ac8e4...57e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener svigerfamilien at dere ikke skal gifte dere? 

Anonymous poster hash: 503c6...543
AnonymBruker
Skrevet

Bare de er litt oppegående burde det gå greit. Jeg fryktet selv at tredje verdenskrig skulle oppstå da mine og hans foreldre møttes første gangen da familiene våre har svært forskjellige verdier, livssyn etc. Men alle parter klarte å holde seg i skinnet, og det er jeg veldig takknemlig for. Selv om svigermor kan være en bitch er hun også klar over hvor skapet står. 

Anonymous poster hash: 48441...359
AnonymBruker
Skrevet

Vi er litt i samme situasjon. Jeg skulle fryktelig gjerne hatt et stort bryllup med masse gjester, men på grunn av svigermor så skal vi gifte oss på tinghuset og ikke ha noen fest. Vi kan ikke IKKE invitere henne og hadde vi invitert henne så hadde jeg ikke greid å kose meg og slappe av. Det kan være sant som noen over her sier at er de litt oppegående så holder de fred, men jeg ville likevel brukt den 'lykkeligste dagen i mitt liv' på å stresse og bekymre meg for det. Da er det bedre å la være...

Anonymous poster hash: 2a5f2...7d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det akkurat på samme måte, men med svigerfar. Han drikker omtrent aldri alkohol, men når det kommer til store fester og lag så heller han innpå, og blir direkte ufin. Vandret blant annet naken rundt i hjemmet vårt etter en fest en gang, og har da BARE stygge til å si som går direkte på meg som person. Må bare krysse alt jeg har av fingre og tær for at noen stopper han før det får gå for langt i bryllupet....

Anonymous poster hash: 0b69e...37b

AnonymBruker
Skrevet

Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor dere legger opp til en bryllupsfeirng hvor dere føler dere forpliktet til å invitere disse menneskene? Det kan da ikke være noe moro å skulle gå og grue seg til sitt eget bryllup? Prøv å være litt løsningsorienterte i stedet for å innta offerrollen, så blir det så mye bedre!

Anonymous poster hash: 9314e...08b
  • Liker 2
Skrevet

Går det ikke an for din kommende mann å forlange fra sine egne foreldre at de skal oppføre seg som voksne folk på deres bryllupsdag. hvis ikke så kan de bare la være å komme? Jeg regner med at selv de har såpass vett mellom ørene at de kan klare den enkle oppgaven der.

Hvis ikke, så kommer de ikke og du slipper å bekymre deg. Jeg kan forstå at du vil dele denne dagen med de, men man kan ikke gjøre alle fornøyd. Hva dine svigerforeldre mener om dette bryllupet er revnende likegyldig. Dere trenger ikke den type personer som bare skal gjøre livet surt for dere.

Enkelte folk får meg bare til å riste på hodet. Man trenger ikke å like sin kommende svigerdatter/svigersønn, men man skal resepektere dem uansett.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Her mener jeg at en kontant melding fra deres sønn om at en eneste uttalelse til om hvor feil det er at dere gifter dere er så kan de finne noe annet å gjøre den dagen. Det går jo også an å krydre beskjeden litt med at dere begge kvir dere pga dem, er det sånn det skal være?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det akkurat på samme måte, men med svigerfar. Han drikker omtrent aldri alkohol, men når det kommer til store fester og lag så heller han innpå, og blir direkte ufin. Vandret blant annet naken rundt i hjemmet vårt etter en fest en gang, og har da BARE stygge til å si som går direkte på meg som person. Må bare krysse alt jeg har av fingre og tær for at noen stopper han før det får gå for langt i bryllupet....

Anonymous poster hash: 0b69e...37b

Uff. Kan dere ikke begrense alkoholserveringen? Min bror og svigerinne hadde alkoholfritt bryllup av samme grunn, og det var mye bedre enn å engste seg for hva resultatet av vin til maten og fri bar på kvelden kunne ført til for enkelte. :(

Anonymous poster hash: 3f2f0...b5a

Skrevet

I dette må mannen gi klar beskjed til dem at de må kunne oppfører seg eller så kan de holde seg hjemme.

Dere kan jo la være å invitere dem hvis dere frykter at de skal lage kvalme. Rett og slett ikke invitere dem, litt drastisk men kanskje verdt det.

Gjest What2say
Skrevet

Det å gifte seg, det skal dreie seg om DERES kjærlighet for hverandre. Ikke hva andre mener om dere to som par. Jeg hadde ikke nølt en gang å droppet å invitere mine foreldre, eller mannens foreldre så det er sagt, hvis jeg hadde vært i lignende situasjon. (Noe jeg heldigvis ikke er). Ikke glem hvorfor dere gifter dere! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...