Gå til innhold

Vektnedgang + alkohol

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er i en prosess der jeg skal gå ned et par kg og stramme opp til 1.august ca. Da skal jeg på festival med en helg gjeng, og blir det som ifjord blir det en del bading osv, så jeg vil føle meg fresh. Nå har det seg sånn at en venninne av meg skal ha bursdagsfest til helgen, og derfor lurte jeg på om lørdagen vil ødelegge mye ved at jeg drikker og koser meg. Jeg spiser sunt og proteinrikt gjennom hele uken + 4-5 økter pr uke. Hva tror dere? Burde jeg droppe alkoholen?

Anonymous poster hash: 640af...2a3

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig mye kalorier i alkohol.

Anonymous poster hash: 3b1ad...6ce
AnonymBruker
Skrevet

Vektnedgang handler om kaloriunderskudd. Hvis du inntar flere kalorier enn du bruker, vil du gå opp i vekt. Alkohol inneholder mange kalorier, så det er godt mulig du får i deg for mye i helgen, men én dag med overskudd vil ikke ødelegge alt. Bare ikke ha sånne dager for ofte :)

Anonymous poster hash: 518eb...d65
  • Liker 1
Skrevet

En dag med alkohol i ny og ne vil ikke ødelegge noe særlig. Tørr hvitvin har mindre kalorier enn det meste av alkohol tror jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig mye kalorier i alkohol.

Anonymous poster hash: 3b1ad...6ce

Hvor mye tar man opp av dette her? Tenker på spriten altså.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal da nyte livet litt ellers også, ikke bare den ene uken på festival?

Ta deg en lang løpetur på morgenen, så har du kalorier å å gå på, og så kan du jo la være å drikke deg helt snydens.

Tørr hvitvin, lite øl og ren sprit er gode alternativer på alkohol med lavest mulig kalorier,men igjen; husk å leve litt og kos deg også frem til august!!

Anonymous poster hash: f3c62...477

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal da nyte livet litt ellers også, ikke bare den ene uken på festival?

Ta deg en lang løpetur på morgenen, så har du kalorier å å gå på, og så kan du jo la være å drikke deg helt snydens.

Tørr hvitvin, lite øl og ren sprit er gode alternativer på alkohol med lavest mulig kalorier,men igjen; husk å leve litt og kos deg også frem til august!!

Jeg har fettprosent på 18,5 og drikker et glass vin hvert fall annen hver dag, to i helgen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte og drikke tørr hvitvin og sprit blandet med zero saft.. Jeg skal ligge på 1400kcal daglig denne uken, slik at jeg har noe å gå på til helgen. Håper det ikke ødelegger så masse.. Motivasjonen kommer til å bli helt ødelagt om jeg kan kose meg iblant..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg ikke kan kose meg iblant*

Skrevet

Så lenge man ikke pimper alkohol i bøtter og spann hver uke, er det ingen problem å gå ut og ta seg en fest en gang i blant. Jeg holder på med vektnedgang, og har vært på flere fester de siste månedene. Jeg fortsetter å gå ned i vekt, fordi jeg passer på hva jeg får i meg de dagene jeg ikke er på fest (som det tross alt er flest av  :fnise: ). 

• Liker 1
Skrevet

Som sagt over her ødelegger det ikke noe særlig om du går litt i overskudd èn dag. Bare pass på at du ikke gomler i deg potetgull og godteri og etterpå spiser nattmat som kebab og hamburger. 

AnonymBruker
Skrevet

Godt og høre at du fortsatt går ned i vekt! :)

Ja, jeg skal holde meg unna den slags, er lett og kaste seg over potetgullbollen når man først er i gang..

Skrevet

Det er ikke alkoholen som ødelegger for de fleste. Det er snacksen, nattematen og dagen derpå maten.

Jeg passer på å spise og drikke godt før jeg inntar alkohol og holder meg innenfor kvoten så jeg blir godbrisen. Skulle jeg bli sulten før jeg legger meg så lager jeg meg gjerne noen knekkebrød med egg og skinke og så drikker jeg et stort glass vann.

Da er formen som oftest fin dagen derpå slik at jeg kan trene og spise god og næringsrik mat.

• Liker 1
Skrevet

Ærlig talt så har jeg fortsatt festen dagen derpå et par ganger, med Big Mac meny og annet herlig salt og fett, men det har i grunnen ikke ødelagt noe. Cluet er jo at man klarer å hanke seg inn igjen når hverdagen starter, og ikke glir helt ut frem til det er helg igjen. ;) Om man spiser potetgull når man er på fest en gang i ny og ne, så ødelegger jo ikke det noe, annet enn at man gjerne ikke får den samme nedgangen man ellers ville fått. 

Når det er sagt; for min del ser det ut til å booste vektnedgangen når jeg har "skeiet ut" innimellom. Jeg går ofte ned en del mer i perioden etterpå. Uten at jeg dermed skal oppfordre til å skeie ut i tide og utide. 

• Liker 1
Skrevet

Livet skjer. Selvfølgelig får man bedre resultater om man er streng hele veien, men er det noe du vil? Resultatene kommer uansett, bare senere og du kan allikevel kose deg.

AnonymBruker
Skrevet

Etter en aften med mye alkohol er matlysten mye lavere de to neste dagene hos meg.

Rene 5-2 dietten selv om man gjerne spiser junk-food dagen derpå-men jeg får ikke ned de samme mengdene som en vanlig onsdag etter jobb.

Anonymous poster hash: 83cc0...adb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...