Gjest Joline_ Skrevet 31. august 2004 #1 Skrevet 31. august 2004 Hvordan går det ann å ha fet hud med masse "innebygde" kviser samtidig som den flasser litt og er tørr? Skjønner ikke... :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #2 Skrevet 31. august 2004 Det er slett ikke uvanlig faktisk -Det kan være at du faktisk har tørr hud som du behandler feil! Hvis du behandler tørr hud med feil produkter kan du få kviser og symptomer som gjør at du tror huden er fet. -Du kan ha en kombinasjonshud med fete og tørre partier. Ev. også dehydrert. -Det er mulig du bruker produkter som er for sterke for huden din. Fet hud bør ikke nødvendigvis behandles med "lut". Jeg foreslår en tur til hudpleier for å få analysert huden din. Ofte er det kjempevanskelig å vite selv hva som er problemet. For eksempel trodde jeg selv at jeg hadde tørr hud, mens jeg egentlig hadde en dehydrert kombinasjonshud....
Alterna Skrevet 31. august 2004 #3 Skrevet 31. august 2004 kombinasjonshud (tørre/fete områder) det kan flasse der du har acne og er fet også (bruk peeling!) Og du kan få acne når huden er tørr, om den ikke får nok fuktighet så kan talgkjertlene produsere mer talg for å smøre huden. Jeg vet ikke hvilke produkter du bruker, men det kan lønne seg å kjøpe en god rens, peeling og fuktighetskrem.
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #4 Skrevet 31. august 2004 kombinasjonshud (tørre/fete områder) det kan flasse der du har acne og er fet også (bruk peeling!) Og du kan få acne når huden er tørr, om den ikke får nok fuktighet så kan talgkjertlene produsere mer talg for å smøre huden. Jeg vet ikke hvilke produkter du bruker, men det kan lønne seg å kjøpe en god rens, peeling og fuktighetskrem. Takk for svar begge Jeg bruker den loreal pure zone serien. Har en følelse på at den er litt for hard mot huden min :-? Men peeling, er det sånn dra-av-maske? Eller er det rens med korn i?
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #5 Skrevet 31. august 2004 Jeg har akkurat samme hudtype som deg! Har fått høre av hudpleier at jeg har fet underhud og tørr overhud. Fryktelig vanskelig å finne riktige produkter. Det som har funket best for meg er intensivmaske fra Dr. Hauschka (føler at den gjør porene mer elastiske, slik at urenheter slipper lettere ut) og olje fra Decleor (slik at ikke huden produserer mer olje enn nødvendig). Dessuten bør du skifte til en mildere rens. Lykke til!
Gjest Joline_ Skrevet 31. august 2004 #6 Skrevet 31. august 2004 Jeg har akkurat samme hudtype som deg! Har fått høre av hudpleier at jeg har fet underhud og tørr overhud. Fryktelig vanskelig å finne riktige produkter. Det som har funket best for meg er intensivmaske fra Dr. Hauschka (føler at den gjør porene mer elastiske, slik at urenheter slipper lettere ut) og olje fra Decleor (slik at ikke huden produserer mer olje enn nødvendig). Dessuten bør du skifte til en mildere rens. Lykke til! Ok takk takk. Men skal man bare spørre etter olje fra decleor for min hudtype?
Frk Doodad Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 Jeg har tørr litt sensitiv hud som tidligere var nokså uren. Etter en tur til hudpleier fikk jeg tips om å bruke produkter med fruktsyrer for å løse problemet samt krem til tørr hud. Bruker nå rens og facial cream (en underlagskrem) fra MD Formulations og Avene dagkrem for tørr/sensitiv hud og må si at jeg aldri har hatt penere hud.
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2004 #8 Skrevet 4. september 2004 Jeg har samme problem!!! :cry: Huden min ser fet hud og jeg har lenge slitt med kviser. Samtidig er den tørr og flassette. Har prøvd utrolig mange type kremer og rens, fra apotek produkter til hudpleie produkter ( Decleor + Md F. ), men ingeting hjalp. Sitter nå fortsatt med urenhud, kvisete, tør, trøtt og sliten hud :cry: Kanskje jeg burde ta en tur til hudpleie. Jeg bor i Oslo. Kan noen av dere anbefale en bra hudpleiesalong (de som har erfaring med slike hudproblemer som meg)?
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2004 #9 Skrevet 6. september 2004 Litt forsiktig med peeling skal man være dersom man plages av acne - det kan gjøre vondt verre. Fet hud trenger også fuktighet, det er forskjell på hud som er tørr som følge av mangel på fett og hud som er tørr på grunn av mangel på fukt. Bruker man sterke produkter på fet hud, risikerer man å flasse i overhuden. Jeg husker med gru Dr. Scot Mathisens hudvann som var så populært mot kvisehud da jeg var ung. Kvisene levde lykkelig under en flassete og sår hud. Få i deg masse frukt og grønt, og rent vann. Styr unna kaffe og sjokolade og matvarer med masse sukker. Sørg for nok mosjon og søvn. Rens huden morgen og kveld med milde produkter som er beregnet på blandingshud, ikke spar på fukten, og ikke kjøp billigmerkene som finnes i dagligvaren, de inneholder mye vann og fortykningsmiddel og lite annet. Ta en tur til en hudterapeut og få skikkelig veiledning.
Carmen_ Skrevet 6. september 2004 #10 Skrevet 6. september 2004 Huden min ligner litt på din. Jeg brukte ganske så mye peeling, men sluttet tvert med det. Nå forsvinner kvisene en etter en... hurrraa :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå