Trampe23 Skrevet 1. juni 2015 #1 Skrevet 1. juni 2015 .. Før vi mister mensen? Jeg vil ikke risikere å miste menstruasjon.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #2 Skrevet 1. juni 2015 Har du næringsmangel og for lavt kalori inntak (mindre enn 1500 daglig) mister du menstruasjonen. Du kan trene opp til 4 ganger i uka og bli fit som bare rakkern, men ikke slutt å spis fordet! Husk at en fit kropp er en sunn kropp, ikke en ihjelsulta kropp. Anonymous poster hash: aea5c...c5c 5
Trampe23 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2015 Har du næringsmangel og for lavt kalori inntak (mindre enn 1500 daglig) mister du menstruasjonen. Du kan trene opp til 4 ganger i uka og bli fit som bare rakkern, men ikke slutt å spis fordet! Husk at en fit kropp er en sunn kropp, ikke en ihjelsulta kropp.Anonymous poster hash: aea5c...c5c Jeg tror jeg spiser for lite. Gutta på jobben min sier i alle fall det, at jeg spiser for lite. Hvordan teller man kalorier egentlig? Har aldri skjønt meg på det. Jeg trener styrke og spiser til jeg blir mett. Jeg er ca 160 cm høy og veier 51 kg. Guttene på jobben kaller meg tynn (de er 180-190 cm høye) og kan finne på å løfte meg opp Disse guttene er opptatte av trening og kost.
King in the North Skrevet 1. juni 2015 #4 Skrevet 1. juni 2015 Jeg tror jeg spiser for lite. Gutta på jobben min sier i alle fall det, at jeg spiser for lite. Hvordan teller man kalorier egentlig? Har aldri skjønt meg på det. Jeg trener styrke og spiser til jeg blir mett. Jeg er ca 160 cm høy og veier 51 kg. Guttene på jobben kaller meg tynn (de er 180-190 cm høye) og kan finne på å løfte meg opp Disse guttene er opptatte av trening og kost. Du ser på energi-/næringsinnholdet i maten du spiser, og adderer sammen kaloriene ut i fra det.
Trampe23 Skrevet 1. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2015 Du ser på energi-/næringsinnholdet i maten du spiser, og adderer sammen kaloriene ut i fra det. Det går greit å vite hva man får i seg når man spiser en boks skyr, men hva med en Skål havregrøt med melk og bær f.eks.? Hvordan måler man det? Synes det er et dilemma....
Gjest Gjest_Idja Skrevet 2. juni 2015 #6 Skrevet 2. juni 2015 Det går greit å vite hva man får i seg når man spiser en boks skyr, men hva med en Skål havregrøt med melk og bær f.eks.? Hvordan måler man det? Synes det er et dilemma.... Man veier det eller bruker litermål... 4
Florence Skrevet 2. juni 2015 #7 Skrevet 2. juni 2015 Hvis du blir 'fit' vil du ikke risikere å miste mensen. Du mister mensen hvis du sulter deg. Som sagt over her, hvis du vil trene så mye du spise nok næringsrik mat. 4
gnuffe Skrevet 2. juni 2015 #8 Skrevet 2. juni 2015 Last ned lifesum appen og tell kcal, og for guds skyld; ikke spis så lite at du mister mensen. Du ødelegger kroppen din og gjør den syk, og ikke fit. 2
palamina Skrevet 2. juni 2015 #9 Skrevet 2. juni 2015 (endret) Om du mister mensen eller ei kommer an på fettprosent, og så lenge du ligger over 18/19 er du i hvert fall helt safe. Med mindre du har veldig mye muskler er 160 cm og 50 kg, passe og helt greit. Høres ikke ut som du er tynn i hvert fall. Anbefaler deg å ikke begynne å tenke vekt, høyde og kalorier, og heller fokusere på å holde deg i form. Endret 2. juni 2015 av palamina 3
Trampe23 Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2015 Om du mister mensen eller ei kommer an på fettprosent, og så lenge du ligger over 18/19 er du i hvert fall helt safe. Med mindre du har veldig mye muskler er 160 cm og 50 kg, passe og helt greit. Høres ikke ut som du er tynn i hvert fall. Anbefaler deg å ikke begynne å tenke vekt, høyde og kalorier, og heller fokusere på å holde deg i form. Ja, okei, takk for svar alle sammen 😊 Jeg er ikke tynn, har en passende kropp for høyden og kroppsfasongen min. Er bare gutta som klager fordi jeg er liten og lett. Jeg kan fort bli offer om de føler for å løfte noen i arbeidstiden 🙈😂 Men jeg har en fin fettprosent,og kommer til å passe på å ha det. Skal ikke ligne noen bikinifitnessmodell. Apropos det, hva er fettprosenten til en bikinifitnessmodell, sånn omtrent? Mister de menstruasjon? 😯
Trampe23 Skrevet 2. juni 2015 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2015 Og ja, jeg skal fokusere på å holde meg i form. Evt spise litt mer, om det går. Ikke spise mindre i alle fall 👍😊
King in the North Skrevet 4. juni 2015 #12 Skrevet 4. juni 2015 Det går greit å vite hva man får i seg når man spiser en boks skyr, men hva med en Skål havregrøt med melk og bær f.eks.? Hvordan måler man det? Synes det er et dilemma.... du veier havregrynet, melken og bærene
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #13 Skrevet 5. juni 2015 Hvis du blir 'fit' vil du ikke risikere å miste mensen. Du mister mensen hvis du sulter deg. Som sagt over her, hvis du vil trene så mye du spise nok næringsrik mat.det skal ganske mye til for å miste mensen for de fleste selv om man er på lavkalorimat.Anonymous poster hash: 5d47b...b20 1
Trampe23 Skrevet 5. juni 2015 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2015 du veier havregrynet, melken og bærene Okei 😊 takk!
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #15 Skrevet 5. juni 2015 Å miste mensen er ikke å være fit, det er å være underernært eller veldig stresset. Hvis du på 160 skal være fit, som i godt trent, skal du i utgangspunktet veie mer enn 50 kg fordi man øker i vekt ved muskelmasse. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal veie verken mat eller deg selv. Vekten din er helt normal for en slank jente med din høyde. Hvis du begynner å trene mer, vil du også bli mer sulten siden kroppen da trenger mer energi. Legg bort vekta, spis når du er sulten og tren fordi det er bra for helsa! Anonymous poster hash: 897ac...1a7 3
Ulla Ullsokk Skrevet 5. juni 2015 #16 Skrevet 5. juni 2015 Hvis du er slank og spiser til du er mett, så skal du ikke tenke på det! Da er du sunn og frisk og har et normalt forhold til mat både psykisk og fysisk! Slutt å stress med det! Jeg er også slank, godt trent og "spiser lite", men jeg spiser nok, jeg hører på kroppen og blir mett, jeg dytter bare ikke i meg mer når jeg er mett. Mange tror jeg går på diett og trener som en gal, men jeg hadde ikke orket noen av delene. (Jeg liker å trene, da, men gjør det moderat 3 ganger i uka, ikke noe blodslit.) Vi er heldige, så ikke lag et problem ut av det! 1
Trampe23 Skrevet 5. juni 2015 Forfatter #17 Skrevet 5. juni 2015 Å miste mensen er ikke å være fit, det er å være underernært eller veldig stresset. Hvis du på 160 skal være fit, som i godt trent, skal du i utgangspunktet veie mer enn 50 kg fordi man øker i vekt ved muskelmasse. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal veie verken mat eller deg selv. Vekten din er helt normal for en slank jente med din høyde. Hvis du begynner å trene mer, vil du også bli mer sulten siden kroppen da trenger mer energi. Legg bort vekta, spis når du er sulten og tren fordi det er bra for helsa! Anonymous poster hash: 897ac...1a7 Ja, godt å vite at det er kosten som avgjør og ikke treningsmengde. De gangene jeg trener mer spiser jeg mer, de gangene jeg ikke trener spiser jeg automatisk mindre. Ikke fordi jeg nekter meg selv mat, men fordi jeg ikke blir like sulten. Jeg veide mindre før, og begynte å trene for å gå opp i vekt og har gått opp til 50. Nå har jeg mine perioder hvor jeg ikke trener, og da forblir vekta mi 50, selv om jeg mister muskelmasse. Synes jeg har en perfekt kropp til min fasong og høyde, men jeg har litt lyst på en strammere mage. Prøve å få ruter 😅 Så derfor jeg lurte, om det kunne ha sammenheng med mens. Men jeg kommer aldri til å vurdere å slanke meg, om jeg ikke blir overvektig - og det tviler jeg på at jeg blir med min gode helse 😊 Men takk takk 😊
Trampe23 Skrevet 5. juni 2015 Forfatter #18 Skrevet 5. juni 2015 Hvis du er slank og spiser til du er mett, så skal du ikke tenke på det! Da er du sunn og frisk og har et normalt forhold til mat både psykisk og fysisk! Slutt å stress med det! Jeg er også slank, godt trent og "spiser lite", men jeg spiser nok, jeg hører på kroppen og blir mett, jeg dytter bare ikke i meg mer når jeg er mett. Mange tror jeg går på diett og trener som en gal, men jeg hadde ikke orket noen av delene. (Jeg liker å trene, da, men gjør det moderat 3 ganger i uka, ikke noe blodslit.) Vi er heldige, så ikke lag et problem ut av det! Ja, enig. Jeg får ofte høre "du spiser for lite" av 'alle', men jeg spiser til jeg er mett. Er kjempeglad i mat og spiser hver gang jeg blir sulten 😂 1
Ulla Ullsokk Skrevet 5. juni 2015 #19 Skrevet 5. juni 2015 Begyn for ALL del ikke å veie maten! Det er for folk som har dårlige vaner og sliter med å vite hvor mye mat som er for mye. Det er fint for noen, men idiotisk for deg! 1
Trampe23 Skrevet 6. juni 2015 Forfatter #20 Skrevet 6. juni 2015 Begyn for ALL del ikke å veie maten! Det er for folk som har dårlige vaner og sliter med å vite hvor mye mat som er for mye. Det er fint for noen, men idiotisk for deg! Jepp, den er grei. Jeg spiser ikke mye, og har ikke noen behov for å slanke meg 😊 Får gjøre som jeg pleier, spise når magen sier ifra og spise til magen sier stopp! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå